Przestarzała ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych po latach doczekała się nowelizacji w Sejmie. Branży mediów cyfrowych i drukowanych nie udało się wywalczyć sprawiedliwych ram negocjacji z gigantami cyfrowymi (głównie Google i Metą) o pieniądze za swoje treści. Jak na regulacje patrzą sami dziennikarze? – W teorii nowelizacja poprawi sytuację na rynku mediów. W praktyce wszystko zależy od tego, jak zachowają się big techy - mówi Wirtualnemedia.pl Jolanta Ojczyk z Business Insider Polska.
Na kanale 51. naziemnej telewizji cyfrowej pojawiła się plansza zapowiadająca emisję TV Republika. Aby regularna emisja mogła ruszyć konieczne jest m.in. zakończenie uzgodnień KRRiT i UKE. – Jesteśmy gotowi nadawać nawet jutro, jeżeli oni szybko przeprocedują kwestie formalne – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji.
Internetowe Radio Nowy Świat w 2023 r. przy wzroście przychodów o 27 proc. do 10,7 mln zł zanotowało nieznaczny spadek zysku. Rozgłośnia zarobiła więcej zarówno z wpłat od patronów, jak też z reklam oraz gadżetów.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy Muzo.FM na Eska Rock. ZPR Media zaczęła na Facebooku działania promocyjne towarzyszące rebrandingowi. To znak, że ten może nastąpić prawdopodobnie w najbliższych dniach.
Program III Polskiego Radia rusza 1 lipca br. z letnią ramówkę. Na antenę po trzech latach wraca audycja “Muzyczna poczta UKF”, a nowy program poprowadzi Dariusz Bugalski, wracający do PR3 po czterech latach nieobecności.
W związku z trwającymi Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej i zbliżającymi się Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu TVP Polonia i TVP Wilno nie emitują najważniejszych programów informacyjnych Telewizji Polskiej, w tym „19.30”, “Teleexpressu” czy “Panoramie”. Nadawca publiczny tłumaczy to Wirtualnemedia.pl zapisami umów licencyjnych.
W 2023 roku Emitel, operator techniczny wszystkich ogólnopolskich multipleksów naziemnej tv cyfrowej, osiągnął wzrost przychodów o ponad 8 proc. Strata netto sięgnęła natomiast 159 mln zł, bo firma zapłaciła 192,5 mln zł w ramach ugody w wieloletnim sporze prawnym z Magna Polonia.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała komunikat po wizycie jej członka prof. Tadeusza Kowalskiego w Polskim Radiu. Zarzuciła mu fałszywe i oszczercze stwierdzenia w kontekście przekazywania środków abonamentowych mediów publicznych do depozytu sądowego.
Orlen unieważnił prowadzony od lipca 2023 r. przetarg na kompleksową obsługę reklamową. - Anulowanie postępowania ogłoszonego w lipcu ubiegłego roku wynika z konieczności zweryfikowania zawartych w nim założeń i dostosowania do aktualizowanych planów marketingowych spółki - przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl biuro prasowe koncernu.
Agencja Euvic Media wygrała przetarg Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na produkcję spotów reklamowych. Pokonała w nim 12 konkurentów.
Klaudia El Dursi, znana przede wszystkim z roli prowadzącej “Hotel Paradise" w TVN7 nie będzie już dłużej reklamować marki Ochnik, o czym firm poinformowała w mediach społecznościowych. To reakcja firmy na nagranie pokazujące, jak modelka wyprzedza na autostradzie jadąc po pasie awaryjnym.
Wystartowała nowa kampania wizerunkowa portalu Triverna.pl. Działania zasięgowe prowadzone w największych stacjach telewizyjnych oraz w kanałach digital rozpoczynają nowy rozdział w rozwoju marki, która od tej pory swoją komunikację prowadzić będzie pod hasłem „Urlop na każde żądanie”.
Latem RMF MAXX emitować będzie m.in. relacje z koncertów festiwalowych. Wśród nowości ramówkowych znalazły się m.in. „Głosówki z wakacji” i codzienne sety DJ’skie.
Portal Onet pokazał pierwszy odcinek nowego sezonu programu „Onet On Tour. Dalmacja z Marcinem Prokopem”. W realizację projektu ponownie zaangażował się prezenter TVN Marcin Prokop, który w roli prowadzącego zabiera widzów do malowniczej Dalmacji.
Należące do Grupy Eurozet stacje Radio Pogoda i Meloradio przedstawiły leyenie ramówki, Na antenę Radia Pogoda powróci „Turniej miast” oraz kultowy "Fundusz Wczasów Pogodowych". Z kolei w Meloradiu pojawi się muzyczna audycja „Meloradio – podkręcamy tempo”.
Radio Szczecin na okres wakacji przygotowało nowe programy. Rozgłośnia planuje także wyjazdy do pobliskich miejscowości.
McDonald’s oficjalnie dołącza do grona partnerów Open’er Festival i zapowiada swoją strefę na terenie wydarzenia. - Nasze partnerstwo z Open'erem wynika z potrzeby bycia blisko naszych gości, dla których muzyka jest niezwykle ważna - mówi Jakub Strutyński, marketing field manager McDonald’s Polska.
Włochy, Hiszpania oraz Grecja – to trzy najpopularniejsze kierunki wakacyjne wśród Polaków tego lata według systemu rezerwacyjnego Ryanair. Tuż za podium znalazły się Chorwacja, Cypr oraz Malta. Widać też wpływ zbliżających się letnich igrzysk olimpijskich – wśród najpopularniejszych destynacji wakacyjnych Polaków na lato 2024 znalazła się też Francja.
Choć TVP zapowiedziała likwidację 7 kanałów linearnych, to nie przewiduje cięć w zakresie teletekstu. - Telewizja Polska obecnie nie planuje likwidacji Telegazety. Nie zamierzamy też zastępować tej usługi innym formatem ani zmieniać jej obecnego kształtu - informuje Wirtualnemedia.pl Dział Komunikacji Korporacyjnej TVP. Mimo tej deklaracji, nie wszyscy mogą korzystać z Telegazety. Usługa nie działa w przypadku serwisów streamingowych/OTT i niektórych usług IPTV.
W streamingu nie ma przerwy na sezon letni. Premiery odbywają się cały czas i to te największe, jak choćby niedawny debiut drugiego sezonu „Rodu smoka”. W czasie pauzy w emisji seriali telewizyjnych, które zakończyły swoje transze, proponujemy - idealne na lato - produkcje ze streamingu. Skupiamy się na premierach minionych miesięcy. Jak zawsze u nas, zróżnicowane tytuły, od komedii po dramat.
DODAJ OGŁOSZENIE Ogłoszenie już od 200zł!