Zmiana na niemieckim rynku mobilnej muzyki
Jeszcze do niedawna niemiecki rynek mobilnej muzyki opierał się wyłącznie na dzwonkach. Obecnie coraz wyższy wzrost obserwuje się w przypadku liczby pobrań całych utworów.
W ubiegłym roku niemieccy użytkownicy komórek pobrali na swoje telefony 5,2 miliona piosenek. To o 53 procent więcej w porównaniu z rokiem 2006 - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na dane organizacji BITKOM i firmy badawczej GfK Panel Services.
Dochody wzrosły tutaj o 33 procent, do 8 milionów euro, przy jednoczesnym spadku przeciętnej ceny jednego utworu do 1,42 euro.
Tymczasem sprzedaż komórkowych dzwonków zanotowała znaczący spadek: z 29,2 miliona w 2006 roku do 23,2 miliona pobrań w roku 2007. Z kolei dochody spadły tutaj o 26 procent, do 53 milionów euro. To jednak i tak ponad sześć razy więcej niż w przypadku całych utworów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Zmiana na niemieckim rynku mobilnej muzyki