SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Były prezes Interii udziałowcem „Tygodnika Powszechnego"

Fundusz Vesper Investment, należący do Grzegorza Błażewicza, krakowskiego przedsiębiorcy i byłego prezesa portalu Interia.pl, kupił 38 proc. udziałów w spółce Tygodnik Powszechny, wydawcy magazynu pod tym samym tytułem. - Celem inwestycji jest kontynuacja transformacji spółki w nowoczesne medium społeczno-kulturalne, zwiększenie jej potencjału przychodowego i sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu czytelników na dziennikarstwo wysokiej jakości - podano w komunikacie. 

Po transakcji dotychczasowi wspólnicy spółki, czyli Fundacja Tygodnika Powszechnego i Fundacja Centrum Kopernika, będą mieć odpowiednio 51 proc. oraz 11 proc. udziałów.

Grzegorz Błażewicz jest założycielem jednego z najbardziej znanych polskich start-upów technologicznych SALESmanago. Wcześniej był m.in. prezesem portalu Interia.pl. Od czerwca 2023 roku zasiada (na zaproszenie Fundacji Tygodnika Powszechnego) w radzie nadzorczej spółki Tygodnik Powszechny i sprawuje osobisty nadzór nad obszarami marketingu, sprzedaży i promocji.

Prezes: spółka gotowa na kolejny etap transformacji

- Zaprosiliśmy Grzegorza Błażewicza do rady nadzorczej spółki Tygodnik Powszechny półtora roku temu w przekonaniu, że jego doświadczenie w rozwoju strategii cyfrowych jest tym, czego najbardziej potrzebuje spółka gotowa do wejścia w nowy etap transformacji i po wdrożeniu nowego systemu zarządzania treścią. Jesteśmy wdzięczni, że przyjął to zaproszenie, a jego zaangażowanie przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Szybko dostrzegł wielki potencjał „Tygodnika” i zechciał włączyć się w jego rozwój jako inwestor spółki, by jej wzrostu nie spowalniały już skromne możliwości finansowe, jakimi dysponowała – mówi prezes zarządu Fundacji Tygodnika Powszechnego Aleksander Kardyś.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Błażewicz wyraża przekonanie, że rynek, na którym obserwuje się postępującą tabloidyzację i algorytmizację, tworzy bardzo dobre warunki do rozwoju „Tygodnika Powszechnego”.

- Platformy cyfrowe typu Meta i X narzuciły większości mediów swój model biznesowy, w którego centrum jest ciągłe wzniecanie medialnych awantur. W efekcie nastąpiło drastyczne obniżenie poziomu dziennikarstwa i debaty publicznej, powstaje mnóstwo artykułów o niczym, a internet wypełniony jest treściami pełnymi nienawiści, z ruchem napędzanym przez clickbaity – mówi Grzegorz Błażewicz. – Zawsze podziwiałem odwagę „Tygodnika Powszechnego” i bezkompromisowość redakcji w zachowaniu najwyższych standardów.

- Wierzę, że jest coraz więcej odpowiedzialnych czytelników, którzy szanują swoją inteligencję i czas, i to dla nich właśnie chcemy pracować i rozwijać pismo – dodaje Grzegorz Błażewicz. – Jestem przekonany, że wspólnie z redakcją udowodnimy, że tworzenie wysokojakościowych treści może być doskonałą alternatywą dla dziennikarstwa, które akceptuje memy, klisze, powiela stereotypy i, szczerze mówiąc, mało troszczy się o rozwój swojej klienteli.

- Współpraca „Tygodnika” z Grzegorzem Błażewiczem trwa już wiele lat, SALESmanago, z którego od dawna korzystamy, jest jednym z ważnych narzędzi wspierających nasz kontakt z czytelnikami – mówi Jacek Ślusarczyk, prezes spółki Tygodnik Powszechny.

- Nasze wspólne z Grzegorzem Błażewiczem przekonanie, że misja i charakter „Tygodnika Powszechnego” oraz jego niezależność stanowią o wartości tego pisma, jest gwarancją, że rozwijając z jeszcze większym udziałem Grzegorza nasze kompetencje marketingowe i biznesowe, zachowamy wierność naszemu 80-letniemu dziedzictwu: przywiązaniu do prawdy, wolności słowa i dbałości o najwyższe standardy dziennikarskie – podsumowuje Piotr Mucharski, redaktor naczelny „Tygodnika Powszechnego”.

Grzegorz Błażewicz: “TP” najważniejszą w Polsce platformą dialogu

- Spółka posiada doskonałe fundamenty. Niezwykły zespół, kapitał kulturowy, markę i ogromną troskę o produkt, jakim jest „Tygodnik Powszechny”. To tworzy bazę, aby „Tygodnik” kontynuował swoją misję jako najważniejsza w Polsce platforma dialogu dbająca o najwyższy poziom debaty publicznej i pogłębione rozumienie rzeczywistości oraz by aktywnie przyczyniał się do rozwoju naszego społeczeństwa. Chcemy tę misję realizować wspólnie z zaangażowanym społecznie biznesem i polskimi przedsiębiorcami – mówi Grzegorz Błażewicz.

„Tygodnik Powszechny” pod koniec października br. podniósł cenę egzemplarza z 13 zł do 15 zł. Redakcja tłumaczyła to „trudną sytuacją na rynku mediów”.

W lipcu br. podawaliśmy, że spółka wydająca „Tygodnik Powszechny” w 2023 roku zwiększyła przychody prawie o 4 proc. do 11 mln zł, a przy minimalnym wzroście kosztów finansowych jej strata netto zmalała o prawie 130 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Były prezes Interii udziałowcem „Tygodnika Powszechnego"

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Arczi
Nie czytam. Odeszli od korzeni.
odpowiedź
User
Stefan
Rosnącemu zapotrzebowaniu czytelników na dziennikarstwo wysokiej jakości?
Tak bardzo rośnie, że aż sprzedaż spada.
odpowiedź
User
Stefan
Rosnącemu zapotrzebowaniu czytelników na dziennikarstwo wysokiej jakości?
Tak bardzo rośnie, że aż sprzedaż spada.
odpowiedź