SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wall Street Journal” zawyżał swoją sprzedaż. Wydawca do dymisji

Egzemplarze europejskiego wydania „Wall Street Journal” były sprzedawane po zaniżonej cenie sponsorom instytutu edukacyjnego, który założył wydawca dziennika. Andrew Langhoff, kierujący „WSJ” w Europie, podał się do dymisji.

Bezpośrednim powodem dymisji Andrew Langhoffa, szefa wydającej europejską edycję „Wall Street Journal” firmy Dow Jones, są podejrzenia, że naruszył niezależność redakcyjną tego dziennika. Langhoff miał poprosić dziennikarzy o napisanie pochlebnego tekstu na temat firmy konsultingowej Executive Learning Partnership.

Dow Jones z Executive Learning Partnership współpracował od kilku lat przy projekcie edukacyjnym Instytut Przyszłego Przywództwa. Wydawnictwu udało się pozyskać sponsorów z kilku krajów, którzy fundowali kursy szczególnie utalentowanym studentom. Uczestniczące w projekcie firmy były prezentowane w specjalnej wkładce „Wall Street Journal Europe”. Płaciły za to, kupując wydania dziennika po bardzo okazyjnej cenie - kilka eurocentów za jedno. Następnie nieodpłatnie przekazywały te egzemplarze studentom szkolonym w ramach projektu.

Według „Guardiana”, który ujawnił całą sprawę, w ub.r. w ten sposób dystrybuowane było średnio 31 tys. egzemplarzy „Wall Street Journal Europe” z 75 tys. ogółem sprzedawanych. Jednak reklamodawcy, inni wydawcy i sami czytelnicy o tym nie wiedzieli.

Na początku ub.r. właśnie Executive Learning Partnership chciała się wycofać z tego projektu, uzasadniając, że w kursach uczestniczy zbyt mało studentów. Tymczasem firma kupowała 12 tys. egzemplarzy „Wall Street Journal Europe” (płacąc po jeden eurocent za każdy), więc zapewniała 16 proc. sprzedaży dziennika. Wówczas - według informacji „Guardiana” - Andrew Langhoff zaproponował ELP darmowe reklamy i pochlebne artykuły w „WSJ”. W dwóch takich tekstach - w żaden sposób nieoznaczonych jako sponsorowane - przedstawiciele firmy występowali jako eksperci, wypowiadając się też o niej.

Ponieważ Executive Learning Partnership nadal opóźniała opłaty za „Wall Street Journal Europe”, Langhoff - zdaniem „Guardiana” - postanowił przekazywać firmie, za pośrednictwem innych spółek, potrzebne do tego pieniądze. W ten sposób faktycznie sam płacił za własną gazetę.

Dołącz do dyskusji: „Wall Street Journal” zawyżał swoją sprzedaż. Wydawca do dymisji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl