SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rola Connected TV (CTV) w strategii omnichannel

Chociaż penetracja rynku w Europie nie jest tak wysoka jak w Stanach Zjednoczonych, Europa jest obecnie najszybciej rosnącym rynkiem dla CTV. Na bazie dostępnych badań, ponad 80% gospodarstw domowych posiadających telewizor z dostępem do internetu woli korzystać z CTV niż z tradycyjnej telewizji linearnej. W wyniku tego rozwoju IAB Polska przewiduje, że wydatki na reklamy w naszym kraju na CTV wzrosną o 23,5% w 2024 roku. Aby w pełni wykorzystać ten wzrost, marketerzy będą musieli przyjąć strategię omnichannel.

CTV zostaje na dłużej

Po latach zmieniających się nawyków konsumenckich dotyczących oglądania telewizji, jak również postęp technologiczny, w końcu sprawiły, że smart TV z dostępem do internetu, są teraz bardziej zakorzenione w gospodarstwach domowych, niż kiedykolwiek wcześniej. O ile na początku największy wzrost liczby użytkowników pochodził z młodszych grup wiekowych, dziś obserwuje się już wzrost we wszystkich grupach zarówno wiekowych i demograficznych. Niektóre kraje rozwijają się szybciej niż inne z różnych powodów, ale jeden trend widoczny na wszystkich rynkach, to większy wzrost i więcej możliwości monetyzacji dla reklamodawców.

Konsumenci oglądają mniej telewizji w tradycyjnych godzinach emisji; sami wybierają jakie treści chcą oglądać i kiedy. W badaniu dotyczącym rynku europejskego 86% respondentów, bardziej preferowało CTV od telewizji linearnej. Ponad 50% tych widzów stanowią osoby z pokolenia GenZ i Millenialsów. Spośród widzów CTV, stanowiących przeważnie młodszą i trudniej dostępną publiczność, 91% ogląda reklamy pojawiające się wokół tych treści online.

CTV a tradycyjna telewizja

Jedną z największych zalet CTV jest możliwość dotarcia do szerokiej publiczności z precyzją, jaką oferuje reklama cyfrowa. Marki mogą kierować reklamy do konkretnych, płci, grup wiekowych, jak również dopasowując je do zainteresowań odbiorców, co sprawia, że reklamy stają się bardziej trafne i efektywne. Osiągnięcie tego poziomu targetowania w tradycyjnej telewizji jest znacznie trudniejsze. Kolejną cechą wyróżniającą CTV jest możliwość wyświetlania interaktywnych reklam. Może to obejmować zarówno proste wezwania do działania, jak i rozbudowane funkcje interaktywne, które zachęcają widzów do zgłębienia informacji o produkcie lub usłudze. Taka forma zaangażowania wykracza poza pasywne odbieranie reklamy, sprzyjając lepszemu kontaktowi z konsumentem.

Kolejną zaletą jest możliwość pomiaru wyników. Reklamodawcy mogą zbierać szczegółowe dane na temat skuteczności swoich reklam, w tym liczbę wyświetleń, pełnych obejrzeń video czy interakcji z reklamą. Te dane są niezbędne do ciągłej optymalizacji kampanii i osiągania wyższego zwrotu z inwestycji (ROI). Łącząc dane z kampanii CTV z informacjami z innych kanałów, marki mogą uzyskać znacznie pełniejszy obraz swojej efektywności marketingowej i podejmować bardziej strategiczne decyzje.

Po co wybierać, skoro można mieć wszystko?

Przy tak wielu zaletach, czy reklamodawcy powinni porzucić tradycyjną telewizję? Zdecydowanie nie, szczególnie dla grupy 50+. Telewizja zawsze była niezwykle skutecznym sposobem na opowiadanie historii i dotarcie do publiczności w swobodnym środowisku „lean-back” (bierny, relaksacyjny sposób konsumpcji mediów). Obecnie jednak widzimy, że funkcje, takie jak szeroki wybór oferowany przez CTV sprawiają, że platforma ta staje się jeszcze bardziej angażującym narzędziem niż telewizja linearna. Pozycja CTV w centrum domowego życia, w połączeniu z takimi zachowaniami, jak „second-screening” (korzystanie z drugiego ekranu), stwarza również możliwości rozszerzenia doświadczenia użytkownika o kody QR, komendy głosowe i inne interaktywne elementy. To sprawia, że CTV jest nie tylko miejscem do budowania wizerunku marki, ale również do zachęcania użytkowników do podejmowania działań.

Ale po co wybierać, skoro można korzystać z obu rozwiązań? CTV nie powinno być stosowane w izolacji, lecz zintegrowane z szerszą strategią omnichannel. Łącząc CTV z innymi kanałami cyfrowymi, reklamy displayowe i marketing mobilny, marki mogą dostarczać spójny przekaz i docierać do konsumentów na różnych punktach styku. W ten sposób wzmacniają rozpoznawalność marki i zwiększają szansę na konwersję.

CTV w miksie medialnym

Integracja CTV w strategiach omnichannel jest jeszcze na wczesnym etapie, ale jej potencjał jest ogromny. W miarę jak technologie będą się rozwijać, a konsumenci coraz częściej będą sięgać po usługi streamingowe, rola CTV będzie tylko zyskiwać na znaczeniu. Marki, które już teraz zainwestują w CTV i skutecznie zintegrują je z szerszymi strategiami marketingowymi, zyskają przewagę konkurencyjną na coraz bardziej zatłoczonym rynku.

Klucz do sukcesu tkwi w łączeniu tych czynników

W Teads wierzymy, że kluczem do sukcesu jest połączenie zasięgu, targetowania, interaktywności, możliwości pomiaru i wygody. Łącząc CTV z innymi kanałami cyfrowymi, takimi jak media społecznościowe, reklamy displayowe i marketing mobilny, marki mogą dostarczać spójny przekaz i dotrzeć do konsumentów na wielu punktach styku. To wzmacnia rozpoznawalność marki i zwiększa szanse na konwersję. Aby ułatwić to zadanie, Teads udostępnił swoją ofertę CTV w Polsce i reszcie regionu Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) za pośrednictwem Teads Ad Manager już od tego lata (CTV Standard). Nigdy wcześniej reklamodawcy w Polsce nie mieli możliwości tak szerokiego dotarcia do unikalnych użytkowników za pośrednictwem smart tv, urządzeń mobilnych, tabletów i komputerów z jednej platformy. Który reklamodawca nie chciałby skorzystać z takiej możliwości?

Aby dowiedzieć się więcej o korzyściach i możliwościach, jakie oferuje CTV w Twojej strategii omnichannel, odwiedź: https://www.teads.com/omnichannel-ctv/. Możesz również skontaktować się z lokalnym zespołem Teads, pisząc na adres: sales-pl@teads.com, aby omówić dostępne opcje.

Dołącz do dyskusji: Rola Connected TV (CTV) w strategii omnichannel

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl