SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

News Corp z dużą stratą w drugim kwartale

W drugim kwartale kalendarzowym tego roku News Corp zamknęło rok fiskalny. W okresie od kwietnia do czerwca 2012 medialny gigant stracił 1,6 miliarda dolarów.

Na jednej akcji firma straciła 64 centy. W analogicznym okresie rok wcześniej News Corp zarobiło 683 miliony dolarów. W drugim kwartale (czwartym fiskalnym) tego roku, przychody koncernu wyniosły 8,4 miliarda dolarów. Rok wcześniej było to 9 miliardów.

W całym, zakończonym już dla News Corp, roku fiskalnym 2012, firma Ruperta Murdocha zanotowała zysk wysokości 1,2 miliarda dolarów (47 centów na akcji) przy 33,7 miliardach przychodu. To duży spadek w skali roku. Rok fiskalny 2011 korporacja zamknęła bowiem z zyskiem 2,7 miliarda dolarów.

Spadające zyski News Corp wynikają głównie z przeprowadzanej przez firmy restrukturyzacji. Medialny moloch, do którego należą między innymi telewizja Fox News, studio filmowe 20th Century Fox, wydawnictwo HarperCollins i gazeta Wall Street Journal, chce rozdzielić segment rozrywkowy od wydawniczego. Ponadto, w mediach drukowanych, głównie w Wielkiej Brytanii i Australii, znacząco spadły przychody z reklam.

News Corp ciągle boryka się również z problemami wywołanymi skandalem podsłuchowym w zamkniętej już brytyjskiej gazecie News of the World. Tylko w tym roku firma Murdocha wydała w związku z trwającym w tej sprawie dochodzeniem 224 miliony dolarów (czytaj więcej na ten temat).

Najlepiej radzącym sobie działem firmy jest sieć telewizji kablowych z rocznym zyskiem na poziomie 3,3 miliarda dolarów (792 miliony w ostatnim kwartale). Do sukcesu tego segmentu przyczyniły się przede wszystkim Fox News Channel, kanały National Geographic i Regional Sports Networks.

Dołącz do dyskusji: News Corp z dużą stratą w drugim kwartale

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl