„Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam
Piąta seria programu „Ugotowani” przyciągała średnio przed telewizory 2,46 mln widzów. TVN w paśmie emisji reality-show zajął pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 26,76 mln zł.
„Ugotowanych 5” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 18.00 w okresie od 8 września do 14 grudnia br.
Średnia widownia reality-show wyniosła 2,46 mln osób, co przełożyło się na 17,68 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 23,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
2013-09-08 |
1 959 407 |
19,30% |
29,10% |
2013-09-15 |
2 424 968 |
20,00% |
26,80% |
2013-09-22 |
2 673 259 |
20,50% |
26,90% |
2013-09-29 |
2 182 908 |
16,80% |
22,60% |
2013-10-06 |
2 345 859 |
17,30% |
22,30% |
2013-10-13 |
2 436 235 |
18,20% |
25,70% |
2013-10-20 |
1 821 470 |
13,50% |
16,70% |
2013-10-27 |
2 305 557 |
16,10% |
21,70% |
2013-11-03 |
2 664 950 |
16,90% |
20,90% |
2013-11-10 |
2 525 324 |
17,60% |
24,70% |
2013-11-17 |
2 542 127 |
17,70% |
23,90% |
2013-11-24 |
3 213 505 |
20,60% |
25,80% |
2013-12-01 |
2 635 960 |
17,40% |
23,50% |
2013-12-08 |
2 507 543 |
17,00% |
21,70% |
2013-12-15 |
2 613 998 |
16,80% |
21,90% |
średnia |
2 457 993 |
17,68% |
23,45% |
Emitowana jesienią 2012 roku w TVN trzecia seria „Ugotowanych” miała podobne wyniki oglądalności. Średnia widownia reality-show wynosiła wówczas 2,47 mln osób, a udział był wyższy i uplasował się na poziomie 18,28 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 24,92 proc. w grupie komercyjnej.
Natomiast w porównaniu do odcinków pokazywanych wiosną br. kulinarny program zyskał 120 tys. osób. Wówczas reality-show gromadziło przed ekranami 2,34 mln oglądających przy udziale wynoszącym odpowiednio 17,77 proc. i 23,94 proc. (zobacz te dane).
W czasie emisji „Ugotowanych 5” stacja TVN była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1, która w tym czasie nadawała gł. powtórki „Komisarza Alexa”, program rozrywkowy „Jaka to melodia?”, serial „Klara i Franciszek” oraz „Pogotowie rachunkowe”, co przełożyło się na 16,59 proc. udziału. Trzeci w kolejności był Polsat (film fabularny, „Nasz nowy dom” zobacz dane o jego widowni, programy kabaretowe oraz początek „Wydarzeń”; 11,40 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda” i „Dzięki Bogu już weekend”; 10,47 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już zdecydowanym liderem rynku, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność „Ugotowanych 5” na tle konkurencji
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVN – Ugotowani |
2 457 993 |
17,68% |
23,45% |
TVP1 |
2 306 726 |
16,59% |
10,08% |
TVP2 |
1 455 849 |
10,47% |
5,95% |
Polsat |
1 584 874 |
11,40% |
13,06% |
Cennikowe przychody reklamowe TVN z 15 odcinków piątej edycji reality-show wyniosły 26,76 mln zł. Z kolei 12 odcinków czwartej serii programu z reklam przyniosło ok. 20,90 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W listopadzie br. telewizja TVN rozpoczęła zdjęcia do szóstego sezonu „Ugotowanych”. Nowe odcinki kulinarnego reality-show widzowie zobaczą wiosną 2014 roku (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: „Ugotowani” liderem rynku telewizyjnego. 27 mln zł z reklam