SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia

W kwietniu br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła zaś TVP1, która zanotowała najsłabszy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do zaledwie 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.

Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku do 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,48 proc.; spadek o 2,52 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 14 proc.), TV4 (3,34 proc.; + 3,73 proc.), TVP Info (2,98 proc.; - 1,97 proc.) i Puls 2 (1,72 proc.; + 11,69 proc.).

Wszyscy 4+

01.04-30.04.2015 r.

01.04-30.04.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

Polsat

812 282

12,48%

734 611

11,79%

2

TVN

725 707

11,15%

705 816

11,33%

3

TVP1

788 532

12,12%

627 448

10,07%

4

TVP2

587 246

9,02%

560 246

8,99%

5

TVN24

186 476

2,87%

232 835

3,74%

6

TVN7

232 358

3,57%

216 622

3,48%

7

TV PULS

194 914

3,00%

212 952

3,42%

8

TV4

209 781

3,22%

208 135

3,34%

9

TVP INFO

197 922

3,04%

185 744

2,98%

10

Puls 2

100 244

1,54%

107 013

1,72%

11

TTV - Twoja Telewizja

87 452

1,34%

96 227

1,54%

12

TV6

72 564

1,12%

91 045

1,46%

13

TVP Seriale

85 192

1,31%

89 764

1,44%

14

Polsat2

92 847

1,43%

86 823

1,39%

15

TVP Rozrywka

72 540

1,11%

65 973

1,06%

16

Polsat News

61 079

0,94%

61 186

0,98%

17

TVP3

62 961

0,97%

57 045

0,92%

18

Stopklatka

55 723

0,86%

54 555

0,88%

19

Fokus TV

41 209

0,63%

52 438

0,84%

20

Nickelodeon

54 135

0,83%

48 767

0,78%

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 20). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).

Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.

Warto dodać, że w czołowej dwudziestce najwięcej zyskał Fokus TV - było to 64,52 proc. do 1,02 proc.

Wszyscy 16-49

01.04-30.04.2015 r.

01.04-30.04.2016 r.

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

330 772

12,77%

330 899

13,90%

2

Polsat

366 640

14,15%

320 713

13,48%

3

TVP2

207 635

8,01%

179 696

7,55%

4

TVP1

210 909

8,14%

146 654

6,16%

5

TV PULS

97 895

3,78%

93 134

3,91%

6

TV4

94 534

3,65%

85 501

3,59%

7

TVN7

94 745

3,66%

84 632

3,56%

8

TVN24

62 527

2,41%

55 310

2,32%

9

Puls 2

44 346

1,71%

49 033

2,06%

10

TTV - Twoja Telewizja

40 275

1,55%

44 380

1,86%

11

TV6

34 670

1,34%

40 653

1,71%

12

TVP Seriale

37 341

1,44%

40 094

1,68%

13

Polsat2

35 562

1,37%

30 633

1,29%

14

Polo TV

33 388

1,29%

29 873

1,26%

15

TVP INFO

34 425

1,33%

27 642

1,16%

16

Fokus TV

15 959

0,62%

24 352

1,02%

17

Stopklatka

23 937

0,92%

22 523

0,95%

18

TVP Rozrywka

26 657

1,03%

21 981

0,92%

19

Discovery

18 625

0,72%

21 414

0,90%

20

TVN Style

23 987

0,93%

21 212

0,89%

Dołącz do dyskusji: TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia

53 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Łukasz1996r.
Brawo TVN ! TVN najlepszy, kocham
0 0
odpowiedź
User
rewers
Zastanawiam się co ludzie widzą interesującego w tym Polsacie i TVN. Przecież tam są takie pierdoły przez 90% dnia, ze głowa boli. Naprawdę te Trudne sprawy, Szpital, Malanowski i Rozmowy o d... Drzyzgi tak ciekawią Polaków? Kiedyś czytałem, że wszelkie anomalie psujące właściwy wynik są wychwytywane i usuwane przez badaczy. U mnie 100% czasu z włączonym telewizorem (a mam tylko DVB-T) od wielu lat zajmuje TVP Info, Eska lub TVP1 i naprawdę od wielkiego dzwona coś innego. Dla Nielsena pewnie to anomalia. Jak dla mnie ostateczny wynik jest strugany pod ustaloną tezę i po zmianie władz uznali sobie oglądanie pozycji TVP za jedną wielką anomalię. Pomijając polityczny interes pamiętajmy, że za tym idą olbrzymie pieniądze.
0 0
odpowiedź
User
Piotr
Dziwne czasy nastały. Może ludzie wrócili do czytania książek ;) ?
0 0
odpowiedź