TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia
W kwietniu br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwszym miejscu umocnił się TVN. Ratingowym hitem miesiąca był serial „M jak miłość”.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2016 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2015 roku spadł o 5,53 proc. i wyniósł 11,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą pozycję awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,61 proc. do 11,33 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła zaś TVP1, która zanotowała najsłabszy miesięczny udział w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2015 roku zmalał o 16,91 proc. do zaledwie 10,07 proc. W dodatku była to największa strata w czołowej dwudziestce rankingu.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,99 proc. udziału; w dół o 0,33 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,77 proc. w kwietniu 2015 roku do 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,74 proc., po wzroście o 30,31 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN7 (3,48 proc.; spadek o 2,52 proc.), TV Puls (3,42 proc.; do góry o 14 proc.), TV4 (3,34 proc.; + 3,73 proc.), TVP Info (2,98 proc.; - 1,97 proc.) i Puls 2 (1,72 proc.; + 11,69 proc.).
Wszyscy 4+ |
01.04-30.04.2015 r. |
01.04-30.04.2016 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
Polsat |
812 282 |
12,48% |
734 611 |
11,79% |
2 |
TVN |
725 707 |
11,15% |
705 816 |
11,33% |
3 |
TVP1 |
788 532 |
12,12% |
627 448 |
10,07% |
4 |
TVP2 |
587 246 |
9,02% |
560 246 |
8,99% |
5 |
TVN24 |
186 476 |
2,87% |
232 835 |
3,74% |
6 |
TVN7 |
232 358 |
3,57% |
216 622 |
3,48% |
7 |
TV PULS |
194 914 |
3,00% |
212 952 |
3,42% |
8 |
TV4 |
209 781 |
3,22% |
208 135 |
3,34% |
9 |
TVP INFO |
197 922 |
3,04% |
185 744 |
2,98% |
10 |
Puls 2 |
100 244 |
1,54% |
107 013 |
1,72% |
11 |
TTV - Twoja Telewizja |
87 452 |
1,34% |
96 227 |
1,54% |
12 |
TV6 |
72 564 |
1,12% |
91 045 |
1,46% |
13 |
TVP Seriale |
85 192 |
1,31% |
89 764 |
1,44% |
14 |
Polsat2 |
92 847 |
1,43% |
86 823 |
1,39% |
15 |
TVP Rozrywka |
72 540 |
1,11% |
65 973 |
1,06% |
16 |
Polsat News |
61 079 |
0,94% |
61 186 |
0,98% |
17 |
TVP3 |
62 961 |
0,97% |
57 045 |
0,92% |
18 |
Stopklatka |
55 723 |
0,86% |
54 555 |
0,88% |
19 |
Fokus TV |
41 209 |
0,63% |
52 438 |
0,84% |
20 |
Nickelodeon |
54 135 |
0,83% |
48 767 |
0,78% |
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera umocnił się TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,90 proc., po wzroście o 8,85 proc. Drugie miejsce należało do Polsatu. Jego wynik w kwietniu br. zmniejszył się o 4,73 proc. do 13,48 proc.
Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała TVP2 (7,55 proc udziału; jednak w dół o 5,74 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1, która również i w tym ujęciu zanotowała najsłabszy wynik w historii (6,16 proc., spadek o 24,32 proc. - największy w zestawieniu top 20). Ponadto przewaga Jedynki nad piątą w rankingu stacją TV Puls wyniosła tylko 2,25 pkt. proc. (kanał ten w kwietniu br. miał 3,91 proc. udziału).
Sumaryczny udział Jedynki i Dwójki w tej grupie wiekowej wyniósł 13,71 proc., czyli był niższy niż udział samego TVN.
Warto dodać, że w czołowej dwudziestce najwięcej zyskał Fokus TV - było to 64,52 proc. do 1,02 proc.
Wszyscy 16-49 |
01.04-30.04.2015 r. |
01.04-30.04.2016 r. |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
330 772 |
12,77% |
330 899 |
13,90% |
2 |
Polsat |
366 640 |
14,15% |
320 713 |
13,48% |
3 |
TVP2 |
207 635 |
8,01% |
179 696 |
7,55% |
4 |
TVP1 |
210 909 |
8,14% |
146 654 |
6,16% |
5 |
TV PULS |
97 895 |
3,78% |
93 134 |
3,91% |
6 |
TV4 |
94 534 |
3,65% |
85 501 |
3,59% |
7 |
TVN7 |
94 745 |
3,66% |
84 632 |
3,56% |
8 |
TVN24 |
62 527 |
2,41% |
55 310 |
2,32% |
9 |
Puls 2 |
44 346 |
1,71% |
49 033 |
2,06% |
10 |
TTV - Twoja Telewizja |
40 275 |
1,55% |
44 380 |
1,86% |
11 |
TV6 |
34 670 |
1,34% |
40 653 |
1,71% |
12 |
TVP Seriale |
37 341 |
1,44% |
40 094 |
1,68% |
13 |
Polsat2 |
35 562 |
1,37% |
30 633 |
1,29% |
14 |
Polo TV |
33 388 |
1,29% |
29 873 |
1,26% |
15 |
TVP INFO |
34 425 |
1,33% |
27 642 |
1,16% |
16 |
Fokus TV |
15 959 |
0,62% |
24 352 |
1,02% |
17 |
Stopklatka |
23 937 |
0,92% |
22 523 |
0,95% |
18 |
TVP Rozrywka |
26 657 |
1,03% |
21 981 |
0,92% |
19 |
Discovery |
18 625 |
0,72% |
21 414 |
0,90% |
20 |
TVN Style |
23 987 |
0,93% |
21 212 |
0,89% |
Dołącz do dyskusji: TVP1 z najniższą oglądalnością w historii, rośnie TVN24. „M jak miłość” hitem kwietnia