Telefonia Dialog w 2009 - założenia strategii
Rada Nadzorcza Telefonii Dialog pozytywnie zaopiniowała strategię firmy na lata 2009 - 2015, biznes plan oraz budżet na rok 2009 r.. Strategia zakłada m.in. wprowadzenie Dialogu na GPW i selektywne przejęcia spółek z branży.
"Przyjęta strategia opiera się na następujących filarach: modernizacja sieci, pakietyzacja oferty, oferta dla klientów biznesowych oraz selektywne akwizycje. Zakłada na rok 2015 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej i 276 tys. klientów szerokopasmowego internetu - na własnej infrastrukturze, 134 tys. klientów telefonii komórkowej i 165 tys. odbiorców IPTV" - czytamy w komunikacie.
Na koniec 2009 r. Dialog chce mieć 330 tysięcy linii dzwoniących na własnej infrastrukturze, 200 tysięcy linii WLR, 159 tysięcy abonentów szerokopasmowego internetu. Operator planuje dynamiczny rozwój IPTV - jednej z tych nowoczesnych usług, która już dziś zyskała uznanie klientów. Dialog oczekuje zwiększenia ich liczby do 15 tysięcy na koniec roku.
Przedstawiona już wcześniej strategia zakłada m.in. pozyskanie środków z giełdy. W październiku zeszłego roku prezes Piotr Mazurkiewicz informował, że Dialog w ciągu 6 lat przeznaczy na inwestycje 1,2 mld zł, w tym 150 mln zł, które planuje pozyskać dzięki ofercie publicznej. Oferta mogłaby być przeprowadzona w 2009 r., ale może być również przełożona na później.
W czwartek UOKiK ukarał Dialog karą finansową za stosowanie niekorzystnych dla konsumentów klauzul w umowach. Rzecznik spółki Alicja Giedroyć poinformowała ISB, że spółka już w listopadzie zastosowała się do wytycznych UOKiK i odwoła się od kary.
Dołącz do dyskusji: Telefonia Dialog w 2009 - założenia strategii