Spotify coraz zyskowniejsze. Ponad jedna trzecia użytkowników płaci
W zeszłym kwartale Spotify zwiększyło przychody o prawie jedną piątą, a jego zysk operacyjny poszedł w górę z 32 do 266 mln euro. Platforma ma już 640 mln użytkowników, z których prawie 40 proc. korzysta z płatnych pakietów.
Liczba użytkowników chociaż raz w miesiącu korzystających ze Spotify na koniec września 2024 roku wynosiła 640 mln, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Platforma miała 402 mln użytkowników darmowej wersji i 252 mln tych z wykupionymi płatnymi pakietami. Rok wcześniej było to odpowiednio 361 i 226 mln.
Spotify ma ponad 250 mln subskrybentów
W samym minionym kwartale Spotify zyskało 14 mln użytkowników, w tym 6 mln subskrybentów. Platforma coraz mocniej jest obecna w Azji, Australii i Afryce. W zeszłym kwartale miała w tych regionach jedną trzecią swoich wszystkich użytkowników, podczas gdy dwa lata temu było to 26 proc., a w czwartym kwartale 2020 roku - 19 proc.
Natomiast udział użytkowników z Ameryki Północnej (czyli USA i Kanady) w ciągu czterech lat zmalał z 25 do 18 proc., a tych z Europy - z 34 do 27 proc.
To subskrybenci stanowią zdecydowaną większość biznesu Spotify. Przychody od nich w zeszłym kwartale poszły w górę rok do roku o 21 proc. do 3,52 mld euro, podczas gdy wpływy reklamowe zwiększyły się tylko o 6 proc. do 472 mln euro.
Kwartalna marża brutto platformy wzrosła z 26,4 do 31,1 proc. Jeszcze mocniej w górę poszła rentowność na poziomie operacyjnym (marża - z 1 do 11,4 proc., zysk - z 32 do 454 mln euro) oraz zysk netto (z 65 do 300 mln euro).
Zmalały koszty Spotify
Spotify ograniczyło wydatki w najważniejszych kategoriach: koszty badań i rozwoju zmalały r/r z 369 do 342 mln euro, te sprzedażowo-marketingowe - z 355 do 332 mln, a ogólne i administracyjne - ze 129 do 112 mln. Za to koszty finansowe podskoczyły z 72 do 122 mln euro.
- Jesteśmy tam, gdzie zamierzaliśmy być - jeśli nie trochę dalej - i na stałej drodze do osiągnięcia naszych długoterminowych celów. To nieustanne dążenie do innowacji i zaangażowanie w rozwój pozwala nam dostarczać najbardziej wartościowe doświadczenia użytkowników w branży, jednocześnie wzmacniając podstawowe atuty, które sprawiają, że Spotify jest wyjątkowe - podkreślił w komunikacie prasowym Daniel Ek, założyciel i szef platformy.
Spotify spodziewa się, że w czwartym kwartale br. zyska netto 25 mln użytkowników, z czego 8 mln subskrybentów. Swoje przychody prognozuje na 4,1 mld euro (uwzględniając negatywny wpływ zmian kursów walutowych w wysokości 0,35 proc.), marżę brutto na 31,8 proc., a zysk operacyjny na 481 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Spotify coraz zyskowniejsze. Ponad jedna trzecia użytkowników płaci