Reklamodawcy nastawiają się na wideo online
Ponad 2/3 menedżerów z branży reklamy, marketingu i mediów zamierza skupić się w swoich tegorocznych kampaniach marketingowych na rynku wideo online.
Jednocześnie chcą oni w bieżącym roku przejść z fazy planowania i eksperymentów do pełnego wejścia w ten segment - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę PermissionTV.
66,8 procenta respondentów pytanych o sferę na jakiej zamierzają się skupić planując wydatki w ramach swoich budżetów cyfrowego marketingu na 2009 rok wskazało na wideo online. Następne w kolejności były: media społeczne (41,6 procenta), wyszukiwarki (34,1 procenta), podcasty/webcasty (32 procent), rich media (30,5 procenta), banery reklamowe (22,8 procenta) oraz przestrzeń mobilna (17,4 procenta).
Ponad połowa badanych (52 procent) zamierza w II kwartale bieżącego roku wprowadzić lub rozszerzyć swoje projekty oparte o wideo online, podczas gdy obecnie robi to tylko 32 procent respondentów.
Z kolei 33,7 procenta badanych spodziewa się, że ich tegoroczne budżety cyfrowego marketingu będą najmniej dotknięte cięciami kosztów. 24,7 procenta to samo powiedziało o tradycyjnym marketingu (prasa, radio, telewizja), 21,3 procenta o targach, wystawach i eventach, a 14,5 procenta o tzw. guerilla marketingu.
Spośród rodzajów wideo online, w które badani zamierzają inwestować w bieżącym roku, 63,9 procenta wskazało na branded content i strony wideo, 39 procent na wideo wirusowe, 38,3 procenta na interaktywne wideo, 29,1 procenta na treści wideo tworzone przez użytkowników, a 28,8 procenta na kampanie wideo w poczcie e-mail.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Reklamodawcy nastawiają się na wideo online