SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Musk rzuca kolejną kłodę pod nogi niezweryfikowanym użytkownikom Twittera

Elon Musk ogłosił, że od 15 kwietnia tylko konta z wykupionym Twitter Blue będą pojawiały się w zakładce "dla Ciebie", czyli de facto feedzie Twittera.

Jak wyjaśnia Elon Musk, zmiana ma służyć głównie do walki z botami na Twitterze. Przy okazji jednak kolejny raz na użytkowników wywierana jest mocna presja, by wykupili usługę Twitter Blue.

Posty z kont niepłacących nie będą uwzględniane w zakładce "Dla Ciebie" z polecanymi wpisami .Ponadto, tylko profile z planem Blue będą mogły brać udział w ankietach w Twitterze.

"Od 15 kwietnia tylko zweryfikowane konta będą kwalifikowały się do zakładki »Dla Ciebie«" – napisał Musk na Twitterze. "To jedyny realistyczny sposób poradzenia sobie z botami AI. W przeciwnym razie jest to beznadziejnie przegrana bitwa. Głosowanie w ankietach będzie wymagało weryfikacji z tego samego powodu" – dodał miliarder w nocnym wpisie.

W dyskusji pod postem właściciel Twittera dodał, że "platforma będzie [dzięki wprowadzonej zmianie] jedyną, której będzie można ufać". Krytycy pomysłu zwracają uwagę, że choć krótkoterminowo da platformie zastrzyk gotówki (wzrost pakietów Twitter Blue), to w dłuższym okresie nie pomoże zwiększyć przychodów reklamowych, na czym biznesowo powinno Muskowi zależeć bardziej.

Już od 1 kwietnia Twitter odbierze części zweryfikowanych kont niebieskie znaczki potwierdzające ich autentyczność. Ci, którzy dotychczas nie zaczęli płacić za subskrypcję, będą musieli liczyć się z kosztami rzędu tysiąca dolarów miesięcznie.

W Polsce Twitter Blue kosztuje 374,99 zł przy jednorazowej opłacie rocznej lub 36 zł miesięcznie (razem 432 zł za cały rok). W aplikacjach mobilnych koszty są już wyższe - 60,27  zł miesięcznie i 633,44 zł za 12 miesięcy. Subskrypcja daje m.in. możliwość zamieszczania dłuższych wpisów, lepszą ekspozycję publikowanych treści (premia od algorytmu - dotarcie do większej liczby odbiorców) oraz ograniczenie widoczności reklam o 50 proc.

W ostatnim z dostępnych raportów, za drugi kwartał 2022 roku, czytamy że wpływy platformy zmalały rok do roku o 1 proc. do 1,18 mld dolarów, mimo wzrostu liczby użytkowników platformy o 16,6 proc. do 237,8 mln. Koszty platformy podskoczyły rok do roku o 31 proc., przez co jej wynik netto poszedł w dół z 66 mln dolarów zysku do 270 mln dolarów straty.

Dołącz do dyskusji: Musk rzuca kolejną kłodę pod nogi niezweryfikowanym użytkownikom Twittera

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dramarit
Kto zostanie?
Ci którzy płacą, ale nie mają nic do powiedzenia.
78 4
odpowiedź
User
To teraz
Pięknie Musek odwiewa ziarno. Jest szansa dla Twittera po wygnaniu tych hindusów tj. szefa i tej Pani Vayaje czy jak jej tam.
9 24
odpowiedź
User
Co w tym dziwnego?
Robi dobrze. To jest prywatna firma, która ma zarabiać. Roszczenia mogloBYŚTA sobie wysuwać gdyby to była jakaś spółka skarbu państwa i to też tylko w Polsce, bo w cywilizowanych krajach zarząd nawet państwowych firm kładzie lachę na takie wyzywania.
8 32
odpowiedź