Ipsos Marketing wprowadza narzędzia Market Landscape i Brand Stretch
Ipsos Marketing wprowadza narzędzia badawcze Market Landscape i Brand Stretch. Oba rozwiązania wspierają zarządzanie markami, głównie na wczesnym etapie tworzenia innowacji.
Wprowadzone przez Ipsos Marketing narzędzie badawcze Market Landscape pozwala na poszukiwanie nowych kierunków rozwoju marek oraz optymalizację pozycjonowania już istniejących. To rozwiązanie syntetycznie przedstawia wyniki badań, łącząc produkty w podgrupy - szczegółowo przeanalizowane i opisane ze względu na ich wielkość, występujące w nich marki, czynniki wpływające na wybór, potrzeby konsumentów i stopień ich zaspokojenia oraz bodźce i bariery zakupu. Market Landscape jest alternatywą dla tradycyjnych badań użytkowania i postaw.
Z kolei Brand Stretch jest wykorzystywane przy planowanym rozszerzeniu marki, ponieważ umożliwia zidentyfikowanie kategorii najbardziej obiecujących dla rozszerzenia, zmierzenie ich potencjału oraz wskazanie tych atrybutów brandu, które powinny być szczególnie wzmocnione przy jego rozszerzaniu, uwzględniając przy tym potrzeby konsumentów. Rozwiązanie pozwala także ocenić, na ile rozszerzenie marki na nowe kategorie spowoduje zjawisko tzw. "rozmycia" jej pierwotnej formy.
Oba narzędzia będą wykorzystywane przez Ipsos Marketing do wspomagania klientów w budowaniu, utrzymaniu i rozwijaniu marek na wszystkich etapach rozwoju produktów, przede wszystkim we wczesnej fazie tworzenia innowacji.
Dołącz do dyskusji: Ipsos Marketing wprowadza narzędzia Market Landscape i Brand Stretch