DisplaySearch: 25-proc. wzrost sprzedaży telewizorów w I kw.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku na całym świecie sprzedano prawie 55 milionów telewizorów.
To o 25 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej DisplaySearch.
O 50 proc., do ponad 40 milionów telewizorów, wzrosła w I kwartale sprzedaż odbiorników LCD. Dobre wyniki odnotowano także w przypadku innego rodzaju telewizorów. Sprzedaż odbiorników plazmowych zwiększyła się o 21 proc. (do 3,4 mln sztuk), a odbiorników kineskopowych CRT (Cathode-Ray Tube) zmalała tylko o 21 proc., po tym jak przez większość 2009 roku odnotowywano tutaj około 40-proc. spadki.
DisplaySearch podkreśla, że nawet na najbardziej dojrzałych rynkach płaskich telewizorów sprzedaż rosła bardzo szybko. Przykładowo w Japonii sprzedano w ujęciu rocznym o 93 proc. więcej odbiorników LCD i o 38 proc. więcej plazm. Z kolei w Europie ogólna sprzedaż telewizorów wzrosła o 33 proc., ale za to w Ameryce Północnej już tylko o 1 proc.
Światowa sprzedaż telewizorów w I kw. 2010 r. (000)
Technologia |
sprzedaż
I kw. 2010 |
udz. w rynk.
I kw. 2010 |
wzrost
kw/kw |
wzrost
r/r |
LCD |
40,595 |
74.1% |
-20% |
50% |
PDP |
3,390 |
6.2% |
-28% |
21% |
OLED |
0.1 |
0.0% |
-73% |
-84% |
CRT |
10,750 |
19.6% |
-12% |
-22% |
RPTV |
41 |
0.1% |
-20% |
-38% |
Suma |
54,777 |
100% |
-19% |
25% |
8 proc. sprzedanych w I kwartale telewizorów LCD stanowiły odbiorniki z podświetleniem LED. Dla porównania, jeszcze w ostatnich trzech miesiącach zeszłego roku wskaźnik ten był dwa razy mniejszy.
Wśród producentów, liderem pod względem przychodu uzyskanego ze sprzedaży telewizorów, był w I kwartale Samsung, wyprzedzając kolejno firmy LG Electronics, Sony, Panasonic oraz Sharp.
Ranking czołowych marek telewizorów w I kw. 2010 r. pod względem przychodu
Ranking |
Marka |
udz. w ryn.
IV kw. 2009 |
udz. w ryn.
I kw. 2010 |
wzrost
kw/kw |
wzrost
r/r |
1 |
Samsung |
23.7% |
21.9% |
-26% |
18% |
2 |
LGE |
13.0% |
14.8% |
-9% |
29% |
3 |
Sony |
11.5% |
9.6% |
-34% |
-15% |
4 |
Panasonic |
7.9% |
6.7% |
-32% |
28% |
5 |
Sharp |
5.4% |
6.3% |
-7% |
1% |
|
Pozostałe |
41.7% |
41.4% |
-18% |
17% |
|
Suma |
100.0% |
100.0% |
-20% |
15% |
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: 25-proc. wzrost sprzedaży telewizorów w I kw.