DHL: Czasem dobrze jest trafić do pudła
Pod hasłem 'DHL - przesyłki krajowe dla wymagających' DHL Express rozpoczął nową kampanię promującą usługi krajowe. Po raz pierwszy firma wykorzystała narzędzia marketingu wirusowego.
"Zależało na sprawdzeniu niestandardowej, ale szybko zyskującej popularność, formy reklamy w naszej trudnej, usługowej branży logistycznej" powiedziała Izabella Dessoulavy-Gładysz, Dyrektor ds. Komunikacji Marketingowej i PR DHL Express (Poland).
W ramach kampanii powstały trzy filmy rysunkowe "Zwierzęta", "Gołąb" i "Kozice". Bohaterami są zwierzęta, które na co dzień korzystają z usług DHL. To dzięki temu mogą osiągnąć zarówno spektakularny sukces jak i szybciej i wygodniej dotrzeć na kolację do domu. Szczególne zalety korzystania z usług DHL stały się także tematem profesorskiego wykładu, który kończy się stwierdzeniem, że spośród wszystkich zwierząt tylko jelenie nie korzystają z usług DHL. "Nie bądź jeleniem!", "Nie musisz znosić jaja!" czy "Chcesz trafić do dobrego pudła?" to hasła przewodnie kończące każdą z historii. Filmiki można obejrzeć pod adresami www.patafian.pl/zwierzeta, www.patafian.pl/golab, www.patafian.pl/kozice. Są także rozpowszechniane w serwisach rozrywkowych przez ekspozycję na ich stronach głównych, oraz w ramach akcji buzz marketingowej obejmującej target rozrywkowy.
Kampania "DHL - przesyłki tylko dla wymagających" składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich to marketing wirusowy. Jego celem jest zaintrygowanie i zachęcenie użytkowników Internetu do obejrzenia filmików, których ostatnie klatki przekierowują na stronę internetową www.zjajem.pl/dhl, specjalnie stworzoną na potrzeby kampanii. Na stronie można znaleźć i ściągnąć filmy, tapety oraz wygaszacz. Internauci mogą także zapoznać się z informacjami o dodatkowych opcjach dostępnych w ramach przesyłek krajowych (zwrot pobrania, preawizacja przesyłki i doręczenia terminowe do godz. 9.00 i 11.00), co pozycjonuje produkty DHL jako usługi dla wymagających. Na stronie znajduje się też ankieta, która pozwala potencjalnym klientom DHL skontaktować się z firmą. Od początku lipca filmy dystrybuowane będą poprzez portale rozrywkowe, biuletyny, fora i listy dyskusyjne. Szacuje się, że kreacje znajdą się w zasięgu 2 mln internautów, którzy odwiedzają serwisy biorące udział w akcji.
Druga część kampanii opierać się będzie na typowych reklamach - billboardach, które swoją grafiką i treścią będą nawiązywać do filmów viralowych i przekierowywać na stronę www.zjajem.pl/dhl. Billboardy pojawią się na serwisach Onetu.
Kampania "DHL - przesyłki dla wymagających" to projekt zrealizowany przez DHL w Polsce. Został przygotowany przez Dział Komunikacji Marketingowej i PR. Za kreację i realizację całości odpowiada agencja marketingu wirusowego Biuro Podróży Reklamy.
Dołącz do dyskusji: DHL: Czasem dobrze jest trafić do pudła