SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

669 mln zł na reklamę outdoorową w 2008 r. (zestawienie branż)

W ubiegłym roku wartość rynku reklamy outdoorowej wyniosła 669 mln zł (nie licząc tzw. reklamy tranzytowej), co oznacza wzrost o 7 proc. w porównaniu z 2007 rokiem - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Najwięcej na tą formę promocji wydali operatorzy komórkowi i sieci handlowe.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce (bez wydatków na tzw. reklamę tranzytową, czyli na środkach komunikacji) wyniosła w ubiegłym roku dokładnie 668 897 046 zł, czyli o 7 proc. więcej niż w 2007 roku. Jednak w czwartym kwartale 2008 roku wydaną na tą formę promocji o 2 proc. mniej niż przed rokiem - 183,78 mln zł w porównaniu z 187,34 mln zł.

Dominujące sektory w 2008 roku:

1. Telekomunikacja 18,04%
2. Sprzedaż 16,31%
3. Rozrywka/Kultura 15,41%
4. Żywność 11,92%
5. Motoryzacja/Transport 7,86%

Reklama produktów pochodzących z tych pięciu branż stanowiła w ubiegłym roku ponad dwie trzecie przychodów marketingu out of home, co jest trendem utrzymującym się od kilku lat.

Dominujące sektory w IV kwartale 2008 roku:

1. Telekomunikacja 21,42%
2. Sprzedaż 16,79%
3. Żywność 12,66%
4. Rozrywka/Kultura 11,63%
5. Finanse/Marketing 7,02%

Po raz pierwszy w historii kwartalne wydatki na reklamę outdoorową w branży finansowo-marketingowej wyniosły ponad 7 proc. ogólnej wartości sektora out of home, z czego 5 proc. to środki na promocję banków.

Z kolei w całym 2008 roku najwięcej na reklamę zewnętrzną wydały firmy telefonii komórkowej (97 mln zł) i sieci handlowe (90 mln zł. Promocja outdoorowa samochodów kosztowała 43 mln zł, odzieży i obuwia - 28 mln zł, a banków - 26 mln zł.

outdoor

Zestawienie opracowane przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej obejmuje zarówno największe firmy tej branży (ze wszystkimi ich podmiotami): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland, jak i mniejsze: Business Consulting, CAM Media, Defi Poland, Gigaboard Polska oraz Mini Media/Publiprox.

Dołącz do dyskusji: 669 mln zł na reklamę outdoorową w 2008 r. (zestawienie branż)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl