Ważą się losy ostatecznego kształtu nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Jak mówi portalowi Wirtualnemedia.pl posłanka Daria Gosek-Popiołek z Lewicy Razem, dzięki protestowi mediów wydawcy zostali usłyszani przez parlamentarzystów. – W mojej ocenie wiele może się jeszcze zdarzyć – mówi o szansach przyjęcia w Senacie poprawek Lewicy posłanka partii Razem.
Na piątkowym posiedzeniu rady programowej Telewizji Polskiej większością głosów odrzucony został zgłoszony przez Krzysztofa Lufta projekt uchwały wzywającej Krajową Radę Radiofonii i Telewizji do natychmiastowego przekazania środków abonamentowych do TVP. - To zdumiewające - mówi Wirtualnemedia.pl Luft. Chodzi o 200 mln zł.
Kiedy Ligę Mistrzów pokazały kanały Polsat Sport Premium, wielu abonentów Canal+ nie musiało dopłacać za dostęp do meczów. Od nowego sezonu to się zmieni. Dodatkowa opłata zirytowała klientów drugiej co do wielkości platformy. Niektórzy w mediach społecznościowych wspominają o możliwości skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że na razie takowe nie wpłynęły.
W ub.r. Fratria, właściciel m.in. tygodnika „Sieci”, portalu wPolityce i telewizji wPolsce, przy wzroście przychodów o 11 proc. zarobiła na czysto 6,8 mln zł, o dwie trzecie więcej niż przed rokiem.
Kanał TVP1 był najchętniej oglądaną stacją w I półroczu tego roku, przed TVN i TVP2. Największy wzrost w zestawieniu 20 stacji zanotowała TV Republika, która trafiła na miejsce szóste. Najwięcej stracił z kolei kanał TVP Info.
Do stacji TVN wróciły po kilkuletniej przerwie reklamy spółek Skarbu Państwa - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl. Są to m.in. spoty banku PKO BP, Banku Pekao SA, Alior Banku i Link4. Reklamy firm państwowych były już obecne w zeszłym roku w kanałach tematycznych TVN, ale w tym roku wydatki tam są większe.
Wywodząca się z Wielkopolski sieć kablowa Inea w ub.r. zanotowała prawie 33 mln zł straty netto, ponieważ przy wzroście przychodów o 5,4 proc. do 411 mln zł jej koszty operacyjne poszły w górę o 15 proc.
Przełomowe regulacje w sprawie sztucznej inteligencji AI Act wejdą w życie. Jak będą wyglądały w praktyce? Na co musi przygotować się branża reklamowa?
Telewizja TVN nie rezygnuje z programu „Autentyczni”. Co najmniej jeden odcinek formatu ma trafić do jesiennej ramówki kanału – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Producent telewizyjny FremantleMedia Polska, od lat zajmujący się realizacją m.in. serialu „Na Wspólnej” i programu „Rolnik szuka żony”, w ub.r. zanotował spadek przychodów o 4 proc., a jego zysk netto zmalał o 0,9 mln zł.
Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ma przeprosić TV Republika za niewpuszczenie dziennikarza na konferencję. - Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozważy możliwość wniesienia apelacji po uzyskaniu pisemnego uzasadnienia wyroku - informuje Wirtualnemedia.pl Centrum Informacyjne resortu.
- Budujemy sieć lojalnych i zaangażowanych w markę osób. A że to dobry kierunek – potwierdza fakt, że od 43 kwartałów odnotowujemy stały wzrost - mówi Frank Bekkers, CEO Mobile Vikings - Patrzymy na rozwój biznesu długoterminowo – nasz horyzont to co najmniej kolejne 10 lat. Skupiamy się na wzroście wraz z lojalnymi i zadowolonymi użytkownikami.
Na platformie Patronite Krzysztof Ziemiec rozpoczął zbiórkę na działalność swojego kanału youtube’owego Otwarta Konserwa.
Nowa “Rzeczpospolita” ujawniła niepokojące wyniki badań dotyczące wpływu korzystania ze smartfonów na dzieci i nastolatki. Ich sen skrócił się nawet o trzy godziny, bo korzystają z urządzeń elektronicznych po nocy.
W nowej kampanii reklamowej Play na Kartę występuje Smolasty. To kolejna gwiazda muzyk promująca tę ofertę.
Obecnie 43,6 proc. konsumentów robi duże lub rodzinne zakupy według wcześniej przygotowanej listy konkretnych artykułów. Wśród nich 32,7 proc. korzysta w tym celu z kartki papieru, a 67,3 proc. – ze smartfonu. Rok temu te deklaracje dotyczyły odpowiednio 58,2 proc., 37,5 proc. i 62,5 proc. ankietowanych. Aktualnie w ogóle nie robi w ten sposób zakupów 52,7 proc. klientów sklepów – wynika z badań UCE Research i Grupy Offerista.
W ub.r. agencja marketingowa Stor9_, której właścicielem jest Robert Lewandowski, osiągnęła wzrost przychodów o 73 proc. do 23,91 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę ponad trzykrotnie.
Agencja Euvic Media, chociaż wygrała przetarg kancelarii premiera na usługi reklamowe w social mediach, nie będzie dla niej pracować. Odwołanie od decyzji o jej wyborze złożyła Sigma Bis (należy do Orlenu i PZU) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.
Katarzyna Nocuń od lipca dołączyła do zespołu dziennikarskiego Polskiej Agencji Prasowej. To dla niej powrót po agencji po siedmiu latach.
Co czwarte zapytanie wprowadzone przez pracowników do narzędzi generatywnej sztucznej inteligencji zawiera dane, które powinny być chronione - informuje "Rzeczpospolita" w poniedziałkowym wydaniu.