WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Słownik pojęć

Media/reklama/PR
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
Technologie
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z

Dodaj własne Terminy na literę T z kategorii Media/reklama/PR

Tabloid
gazeta brukowa pokazująca w krzywym zwierciadle życie gwiazd.
Tailoryzacja
(od ang. tailor - krawiec) dostosowanie przekazywanej treści do specyfiki czytelnika, "szycie informacji na miarę"
Taktyka oblężonej twierdzy
komunikowanie grupom wewnętrznym i z bliskiego otoczenia zewnętrznego zagrożeń płynących z wrogiego świata
talking head
Spiker lub dziennikarz telewizyjny, który pojawia się na ekranie w dużym zbliżeniu; także gadająca głowa. (Szkoła reklamy)
target group
(ang. target 'cel', group 'grupa') patrz: grupa docelowa
TARGETOWANIE
Żargonowe określenie oznaczające dosłownie wcelowywanie pewnych działań, koncentrowanie ich na wyselekcjonowanej grupie odbiorców.[effikomp]
Teaser
chwyt, mający zwrócić uwagę konsumentów na produkt /usługę przed jej zaprezentowaniem; teaserem może byc coś (np. gadżet), co zaciekawi dziennikarza (...)
techniki projekcyjne
metoda badań jakościowych konsumentów, w której przez podsunięcie badanemu bodźców w postaci zachowań innych ludzi, ich opinii i motywów zmusza (...)
Telemarketing
wykorzystanie telefonu do celów sprzedaży i promocji oferty firmy; sprzedawanie przez telefon.
Telemetria
Metoda pomiaru widowni telewizyjnej wykorzystująca do obserwacji zmian w oglądalności urządzenia o nazwie telemat. Telemetry automatycznie rejestrują większość wiązanych z (...)
teoria trzech uderzeń
teoria sformułowana przez H. Krugmana, zgodnie z którą w celu skutecznego wpłynięcia na zachowania potencjalnych klientów niezbędny jest ich trzykrotny (...)
testimonial
technika reklamowa wykorzystująca wizerunek znanej osoby do promowania marki lub konkretnego produktu.
test kinowy
(test Schwerina, theatre test) metoda pomiaru skuteczności reklamy na podstawie zmian preferencji nabywców dla marek; przed projekcją zaproszeni do kina (...)
test preferencji
metoda badania skuteczności reklamy; porównanie wyników preferencji badanej marki wyrażonych przez konsumentów podzielonych na dwie grupy w jednej przeprowadza się (...)
test rynkowy
porównanie wielkości sprzedaży danej marki w dwóch obszarach geograficznych różniących się jedynie intensywnością reklamy lub jej treścią. (J. Kall, Reklama, (...)
total bus
całkowita powierzchnia reklam, które mogą zostać umieszczone na zewnętrznej stronie autobusów, tramwajów i innych środków komunikacji.(studio Mak)
TVN
W marcu 1997 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyznała tvn koncesję na nadawanie programu telewizyjnego o zasięgu ponadregionalnym, na (...)
TVP
telewizja publiczna, lider na polskim rynku telewizyjnym.
twin
(ang. 'bliźniak') dwa sąsiadujące ze sobą billboardy, dające się łatwo połączyć.
Tygodnik
magazyn ukazujący się raz w tygodniu np. Polityka, Newsweek, Angora, Wprost czy Przekrój.

Dodaj własne

Gorące informacje

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ