Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 28 Listopada 2024
 
 
 
Szef KRRiT apeluje do TVP. Chce działań wg planu Kurskiego i Matyszkowicza
 
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski wezwał Telewizję Polską do korekty planu programowo-finansowego na 2025 rok. Szef KRRiT domaga się, aby uwzględnić w nim zadania zawarte w Karcie Powinności na lata 2020-2024, przygotowanej przez zarządy Jacka Kurskiego, a następnie Mateusza Matyszkowicza. więcej
 
 
Nowa szefowa Mindshare. Odchodzi Adrian Kawecki
 
Adrian Kawecki, CEO domu mediowego Mindshare (GroupM/WPP) odchodzi z firmy po 20 latach. W roli dyrektora zarządzającego zastąpi go Joanna Kazak, wieloletnia top managerka agencji. więcej
 
 
Nowy pomysł TVP1 na niedzielną ramówkę. Stacja pokaże reality-show zamiast serialu
 
TVP1 nie planuje zimą pokazywać polskiego serialu w niedzielnym paśmie o 20.20. Pojawi się w nim natomiast nowy reality-show ,,Żona dla Polaka", w którym Polacy z USA szukają partnerek na całe życie - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
WP Radio opuści multipleksy DAB+. Wirtualna Polska skupi się na Open.fm
 
WP Radio wkrótce opuści multipleksy DAB+. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje, że regulator przychylił się do wniosku nadawcy i uchylił koncesje stacji. Wirtualna Polska zamierza skoncentrować się na internetowej platformie Open.fm.  więcej
 
 
Innovation 2024: Mindshare i Saatchi & Saatchi agencjami roku, nagrodzono też reklamodawców
 
13 złotych, 18 srebrnych oraz 14 brązowych nagród zostało wręczonych w tegorocznej edycji konkursu Innovation 2024. Tytuł agencji  Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl. W kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Samorząd przyjazny mieszkańcom. Darmowy dodatek do pobrania więcej
 
Anna Lewandowska wypowiada walkę fałszywym reklamom w social media więcej
 
Robert Mazurek rozstaje się z RMF FM. Ekspert: tu i teraz jest to strata więcej
 
Donald Trump i bigtechy. To będzie przyjaźń czy (nie)kochanie? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział przeciwdziałania dezinformacji) Stowarzyszenie Demagog
Inżynier Dyżurny Studia TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTORA Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Chicago Polska Organizacja Turystyczna
Showrunner Ringier Axel Springer Polska
Realizator/Realizatorka Światła TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor Treści Wideo Platforma VOD WOW
Director of Video Content Strategy and Execution Platforma VOD WOW
Head of Production Platforma VOD WOW
Senior Account Manager Clear Channel Poland
MANAGER DS. ROZWOJU DYSTRYBUCJI I MEDIÓW CYFROWYCH STUDIOMED TV
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Szef KRRiT apeluje do TVP. Chce działań wg planu Kurskiego i Matyszkowicza

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski wezwał Telewizję Polską do korekty planu programowo-finansowego na 2025 rok. Szef KRRiT domaga się, aby uwzględnić w nim zadania zawarte w Karcie Powinności na lata 2020-2024, przygotowanej przez zarządy Jacka Kurskiego, a następnie Mateusza Matyszkowicza. więcej

Nowy pomysł TVP1 na niedzielną ramówkę. Stacja pokaże reality-show zamiast serialu

TVP1 nie planuje zimą pokazywać polskiego serialu w niedzielnym paśmie o 20.20. Pojawi się w nim natomiast nowy reality-show ,,Żona dla Polaka", w którym Polacy z USA szukają partnerek na całe życie - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Telewizja Polsat chce uruchomić cztery kanały satelitarne

Telewizja Polsat złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wnioski o koncesje dla Polsat Sport Extra 1, Polsat Sport Extra 2, Polsat Sport Extra 3 i Polsat Sport Extra 4. Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT informuje Wirtualnemedia.pl, że chodzi o emisję satelitarną.  więcej

KRRiT przedłużyła trzy koncesje tv. Naziemna stacja nie może ograniczyć treści lokalnych

Podczas środowego posiedzenia Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przedłużyła o 10 lat koncesje kanałów Polsat 1, TV Asta i TVC. Jak informuje Wirtualnemedia.pl prof. Tadeusz Kowalski, członek KRRiT, regulator w przypadku ostatniego nadawcy nie zgodził się na drastyczne ograniczenie odsetka tematyki lokalnej. Karol Warda, wiceprezes Grupy MWE zapowiada kolejny wniosek w tej sprawie. Będzie ona przewidywał emisję większej liczby treści lokalnych.  więcej

Ostatnie dni castingu do "Magii nagości". Wiemy, kiedy ruszą zdjęcia

Do końca listopada potrwa casting do najnowszej edycji ,,Magii nagości". Zdjęcia do randkowego show stacji Zoom TV ruszą na początku grudnia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.  więcej

Aplikacja Orange TV na Android TV na razie tylko dla nowych klientów

Orange Polska testuje aplikację na telewizory i przystawki z systemem operacyjnym Android TV. Serwis streamingowy jest jednak dostępny dla nielicznych klientów. Biuro prasowe operatora informuje Wirtualnemedia.pl, że chodzi o część abonentów, którzy zawarli umowy od 13 maja 2024 roku.  więcej

Polski rynek rozrywki i mediów warty prawie 65 mld zł. Jesteśmy liderem w regionie

Z raportu PwC wynika, że w tym roku wartość polskiego rynku rozrywki i mediów wyniesie 64,8 mld zł. To stawia nasz kraj na pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) pod względem wartości przychodów z tego sektora.  więcej

Za nami 21. sezon ,,Gogglebox". Ilu widzów miał progran TTV?

Tej jesieni program ,,Gogglebox. Przed telewizorem" oglądało średnio 334 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Emitujący format kanał TTV znalazł się na trzecim miejscu telewizyjnego rynku wśród widzów grupy komercyjnej. więcej

Polsat Cafe z nowym ślubnym programem. Pokaże "emocjonującą drogę do ołtarza"

W grudniu na antenie Polsat Cafe zadebiutuje nowy program ,,Ani słowa pannie młodej", pokazujący ślubne przygotowania uczestników, które spoczywają wyłącznie w rękach mężczyzn. Przyszli mężowie będą mieć trzy tygodnie i 50 tys. zł, by zorganizować swoim wybrankom ślub marzeń.  więcej

Serial ,,Gwiezdne wojny: Załoga rozbitków" wcześniej na Disney+

Disney+ ogłosił nową datę premiery nadchodzącego serialu Lucasfilm ,,Gwiezdne wojny: Załoga rozbitków". Fani będą mogli obejrzeć serial przygodowy wcześniej - pierwsze dwa odcinki będą miały premierę we wtorek 3 grudnia o g. 3:00 w nocy, w serwisie Disney+. więcej

Disney zapłaci za dyskryminację płacową kobiet

Koncern Disney, pozwany przez pracownice oskarżające go o zaniżanie pensji kobiet, zapłaci w ramach ugody 43,3 mln dolarów oraz zatrudni eksperta do przeanalizowania płac i zaproponowania zmian zapobiegających dyskryminacji - poinformowała we wtorek agencja Reutera. więcej

Dziennikarze niemieckiej telewizji muszą opuścić Rosję

Rosyjskie ministerstwo spraw zagranicznych wezwało dwóch dziennikarzy niemieckiego nadawcy publicznego ARD do opuszczenia kraju - podał we środę portal tagesschau. Według Moskwy jest to odpowiedź na wydalenie z Berlina dziennikarzy rosyjskiej telewizji państwowej. więcej

Przyszłość reklamy telewizyjnej leży w innowacyjnych rozwiązaniach (wywiad)

Przyszłość reklamy telewizyjnej leży w innowacyjnych rozwiązaniach takich jak Addressable TV, a sektor reklamy będzie się rozwijał w stronę jeszcze większej personalizacji i precyzji w targetowaniu - uważają Marcin Idzik - VP sales, Piotr Wywrot - advanced advertising sales director oraz Maciej Ziąbrowski - digital strategic planning & monetization director z TVN Warner Bros. Discovery. Podkreślają także, że reklama w modelu Addressable TV wypełniła pewną istotną lukę na rynku, wnosząc do świata tradycyjnej reklamy telewizyjnej zupełnie nowe możliwości, a przyszłość reklamy telewizyjnej leży w takich właśnie innowacyjnych rozwiązaniach. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
WP Radio opuści multipleksy DAB+. Wirtualna Polska skupi się na Open.fm

WP Radio wkrótce opuści multipleksy DAB+. Zasiadający w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji prof. Tadeusz Kowalski informuje, że regulator przychylił się do wniosku nadawcy i uchylił koncesje stacji. Wirtualna Polska zamierza skoncentrować się na internetowej platformie Open.fm.  więcej

 
Niebawem sześć konkursów KRRiT na emisję radia

Już niedługo ruszy sześć konkursów dotyczących nadawania w analogowym zakresie UKF. W środę Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła uchwały w sprawie przeznaczenia nowych częstotliwości na potrzeby przeprowadzenia postępowań koncesyjnych na rozpowszechnianie programów radiowych.   więcej

 
Nowy podcast radiowej Czwórki. Prowadzi Angelika Kucińska

,,Wychowane na feminizmie" to nowa propozycja podcastu radiowej Czwórki. Prowadząca Angelika Kucińska będzie rozmawiać m.in. o równych prawach kobiet oraz edukacji. Gościnią pierwszego odcinka będzie Manuela Gretkowska, pisarka, felietonistka oraz założycielka Partii Kobiet. Emisja premierowego odcinka już w czwartek, 28 listopada br. na platformie podcasty.polskieradio.pl oraz w serwisach streamingowych.   więcej

 
Ponad 3,1 mln zł dla rozgłośni radiowej. Maciej Świrski wypłaci zaległy abonament

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła uchwałę upoważniającą przewodniczącego Macieja Świrskiego do zwrócenia depozytów sądowych Radia Białystok za luty i marzec 2024 roku. Na konto rozgłośni regionalnej powinno trafić 3,117,040 mln zł.  Członek KRRiT prof. Tadeusz Kowalski wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że decyzja zapadła po wyroku sądu.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Nowa szefowa Mindshare. Odchodzi Adrian Kawecki

Adrian Kawecki, CEO domu mediowego Mindshare (GroupM/WPP) odchodzi z firmy po 20 latach. W roli dyrektora zarządzającego zastąpi go Joanna Kazak, wieloletnia top managerka agencji. więcej

Innovation 2024: Mindshare i Saatchi & Saatchi agencjami roku, nagrodzono też reklamodawców

13 złotych, 18 srebrnych oraz 14 brązowych nagród zostało wręczonych w tegorocznej edycji konkursu Innovation 2024. Tytuł agencji  Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl. W kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. więcej

Orlen ogranicza markę PGNiG. Bez zmian dla klientów?

Orlen finalizuje proces integracji spółek zajmujących się produkcją ropy naftowej i gazu ziemnego w Polsce. Zamiast marki PGNiG będzie teraz promować markę Orlen. Czy wycofa ją także w obszarze konsumenckim? - Orlen dąży do budowania tożsamości i nazewnictwa spółek z Grupy Kapitałowej pod jedną marką Orlen i koncentracji działań operacyjnych, marketingowych oraz zarządczych wokół tej marki - odpowiada biuro prasowe koncernu.  więcej

,,Woda opadła, psy zostały" w kampanii pomocowej

Ponad 1,3 mln zł potrzeba, aby bezdomne psy z województw dolnośląskiego i opolskiego mogły wrócić do schronisk, które przed powodzią były ich azylem. Aby im to ułatwić rusza kampania pomocowa ,,Woda opadła, psy zostały". Jej celem jest zebranie środków umożliwiających odbudowę i wyremontowanie schronisk. więcej

Euvic Media realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną dla Centrum e-Zdrowia

Agencja Euvic Media rozpoczęła współpracę z Centrum e-Zdrowie. Celem projektu jest przygotowanie i realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej nowego Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) 2.0.  więcej

Stowarzyszenie mali bracia Ubogich zachęca: ,,Podaruj Wigilię 2024"

Insignia przygotowała kampanię ,,Podaruj Wigilię 2024" dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. Agencja odpowiada za strategię, kreację i nadzór kreatywny. Pozyskaniem mediów i obsługą zajmuje się Starcom, wsparciem PR agencja Big Picture, a produkcją spotu dom produkcyjny Graffiti Films. więcej

Hellena reklamuje Oranżadę Party

Ruszyła kampania dla Oranżady Party marki Oranżada Hellena, obejmująca nowy key visual, hasło, działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz konkurs konsumencki. W ramach kampanii zaprojektowano również nową etykietę dla wszystkich wariantów smakowych produktu. Kampanię przygotowała agencja komunikacji marketingowej LoveBrands Group.  więcej

Recydywa Palikota i Jakuba W. Kolejna grzywna za reklamy mocnych alkoholi

Sąd skazał Janusza Palikota, celebrytę Jakuba W. i Tomasza C. za reklamę alkoholu w mediach społecznościowych. Największą grzywnę w wysokości 450 tys. zł ma zapłacić Palikot. więcej

Biedronka wypłaci miliard zł właścicielowi

Spółka Jeronimo Martins Polska, zarządzająca siecią sklepów Biedronka, pod koniec grudnia wypłaci 1,05 mld zł zaliczki dywidendowej swojemu jedynemu akcjonariuszowi - portugalskiemu koncernowi Jeronimo Martins. więcej

Sieć stacji bp promuje nową aplikację. W stworzeniu kampania pomogła sztuczna inteligencja

Sieć stacji paliw bp wprowadziła nową aplikację BPme. Jej launchowi towarzyszy kampania w digitalu, radiu i materiałach POS.  więcej

Nuggetsy serowe Serenada chillują w najnowszej kampanii

Krakowska agencja mediowo-kreatywna realizuje już trzecią w tym roku kampanię dla marki serów. Tym razem działania dotyczą konkursu promującego Nuggetsy serowe Serenada (Spomlek). więcej

Channing Tatum i Versace Eros Energy podbijają Warszawę i Katowice z Braughman Group Media!

W ostatnich tygodniach Warszawa i Katowice stały się areną spektakularnej kampanii outdoorowej, która przyciągnęła uwagę mieszkańców i przechodniów. Braughman Group Media, znany z innowacyjnych i kreatywnych projektów reklamowych, zrealizował wielkoformatową kampanię dla Versace Eros Energy, której twarzą jest Channing Tatum. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Rozdano Nagrody PAP im. Kapuścińskiego. Wsród zwycięzców dziennikarze Radia 357 i TVN

Adrian Bąk, Beata Zawrzel, Ewa Galica i Bartek Sabela zostali zwycięzcami 6. Nagrody PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego - kolejno - w kategoriach audio, foto, wideo i tekst. Gala finałowa odbyła się we wtorek wieczorem w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Repropol proponuje podział pieniędzy od bigtechów

Stowarzyszenie Dziennikarzy i Wydawców Repropol zaprezentowało plan w związku z nadchodzącymi negocjacjami z koncernami technologicznymi. Chodzi o zbiorowe zarządzanie nowymi prawami pokrewnymi, które wydawcom przyznano w znowelizowanym prawie autorskim.  więcej

Co nowego w grudniu na Netfliksie? Lista filmów i seriali

W grudniu na Netfliksie pojawi się długo wyczekiwany drugi sezon koreańskiego serialu ,,Squid Game", a także thriller z Keirą Knightley oraz adaptacja słynnej powieści ,,Sto lat samotności". Nie zabraknie także powrotu ,,Virgin River" i kolejnego sezonu ,,Yellowstone". więcej

Polski rynek rozrywki i mediów warty prawie 65 mld zł. Jesteśmy liderem w regionie

Z raportu PwC wynika, że w tym roku wartość polskiego rynku rozrywki i mediów wyniesie 64,8 mld zł. To stawia nasz kraj na pozycji lidera w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) pod względem wartości przychodów z tego sektora.  więcej

Ważna zmiana w Interii. Pierwszy taki portal w Polsce

Interia jako pierwszy portal w Polsce uruchomił na mobilnej stronie głównej skróty prezentujące najważniejsze wydarzenia w Polsce i na świecie - od polityki, biznesu i sportu po ekologię, rozrywkę i lifestyle. Nowa funkcjonalność podsumowuje materiały specjalnie wyselekcjonowane przez wydawców portalu. Łączy doświadczenie redakcji z możliwościami i wsparciem, które zapewnia AI.   więcej

Łódź króluje wśród polskich miast w social media w 2024 roku

W 2024 roku w mediach społecznościowych najprężniej działającym i najbardziej widocznym miastem wojewódzkim była Łódź - wynika z analizy Sotrendera. więcej

Lifetube z nowym prezesem. Poprzedni będzie doradzał firmie

Jakub Różycki, dotychczasowy prezes firmy Lifetube, żegna się ze stanowiskiem. Jego miejsce zajmie Marcin Jeziorski, jeden z partnerów i wiceprezes Mediacap, głównego udziałowca Lifetube. więcej

newonce rezygnuje z radia. Czas na podcasty i wideo

Internetowa platforma newonce kończy emisję radiową. Zamierza skupić się na tworzeniu podcastów i treści wideo na YouTube'a, TikToka i Instagrama. więcej

Sylwia Kaska odchodzi z Proxi.cloud

Sylwia Kaska odchodzi z funkcji szefowej sprzedaży firmy technologicznej Proxi.cloud. Była z nią związana od sierpnia 2023 roku.  więcej

Dlaczego warto importować samochody z USA?

Import samochodów z USA cieszy się ogromną popularnością już od lat 90. ubiegłego stulecia. Wtedy był on jednak zarezerwowany głównie dla bogatych. Teraz po auta z USA sięgają osoby, które chcą kupić auto z mocnym silnikiem, bogatym wyposażeniem i wydać przy tym mniej niż podczas poszukiwań na rynkach wtórnych w Europie. Dlaczego warto importować auta z USA? Gdzie szukać pojazdów? Dlaczego auta z USA są tańsze? materiał reklamowywięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
PR Hub wspiera Fundację Orange

PR Hub po raz drugi wspiera Fundację Orange w komunikacji programu edukacyjnego - tym razem w ramach MegaMisji dla Przedszkoli. Agencja odpowiada za koncepcję kreatywną i realizację działań komunikacyjnych.  więcej

 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj