Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 17 Września 2024
 
 
 
"Jesteśmy opleceni algorytmami". Debata Wirtualnemedia.pl o cyfrowej przyszłości
 
Portal Wirtualnemedia.pl ruszył z serią debat w ramach projektu ,,Wpływowi 2024". W dyskusji ,,Cyfrowa przyszłość - jak technologie kształtują świat biznesu" menedżerowie z Teads, adQuery, Booksy i Wirtualna Polska Media rozmawiali m.in. o korzyściach i ryzykach związanych ze sztuczną inteligencją, cyberbezpieczeństwem i społeczną odpowiedzialnością biznesu. więcej
 
 
Pat w sporze związkowców z Wydawnictwem Bauer. Będzie strajk ostrzegawczy?
 
Na zorganizowanym w poniedziałek drugim spotkaniu mediacyjnym związków zawodowych z władzami Wydawnictwa Bauer i agencji AKPA Press Polska strony nie doszły do porozumienia. -  1 paździenika podpisujemy protokół rozbieżności. Do tego czasu możemy zorganizować strajk ostrzegawczy. A po podpisaniu protokołu zaczniemy organizować referendum strajkowe - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anita Zuchora, szefowa inicjatywy pracowniczej w Bauerze.  więcej
 
 
Gdzie widzowie śledzą informacje o powodzie? TVP Info wyprzedziło TV Republika
 
Wszystkie stacje informacyjne, relacjonujące powódź na południu Polski, zanotowały w weekend wzrosty widowni. Największą oglądalność miało TVN24, a drugie miejsce zajęła stacja TVP Info, której widownia wzrosła najbardziej, pozwalając kanałowi telewizji publicznej pokonać Telewizję Republika. Najmniej zyskała telewizja wPolsce24.pl. więcej
 
 
Firmy pomagają powodzianom. TVP szykuje specjalny blok reklamowy
 
Trwa walka ze skutkami powodzi, jaka nawiedziła Dolny Śląsk i Opolszczyznę. Kolejne firmy zaangażowały we wsparcie lokalnej społeczności. Pomagają także media - charytatywny blok reklamowy w niedzielę pokaże TVP1.   więcej
 
 
Niestosowne reklamy w trakcie powodzi. "Żerowanie na tragedii to droga donikąd"
 
Obok informacji o aktualnej sytuacji powodziowej można też trafić na reklamy kaloszy w promocyjnej cenie, kurtek przeciwdeszczowych czy asystenta AI, który pomoże uratować firmę. - W ostatnich dniach widać, że niektóre firmy widzą okazję do nieprzemyślanych kampanii RTM (real-time marketing). Takie kampanie są nie tylko nietaktowne i pozbawione empatii, ale również nieodpowiedzialne, a dodatkowo mogą przerodzić się w bojkot konsumencki i kryzys wizerunkowy - komentuje Anna Parysz z SEC Newgate.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Debata "Cyfrowa przyszłość - jak technologie kształtują świat biznesu" więcej
 
Google Showcase od ponad dwóch lat w Polsce. Jak oceniają go wydawcy? więcej
 
Fenomen Julii Żugaj. ,,Wizerunek skrupulatnie budowany" więcej
 
Będą nowe odcinki ,,Rodzinki.pl". TVP potwierdza więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor portalu demagog.org.pl (dział fact-checkingu politycznego) Stowarzyszenie Demagog
Art Director TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor / Redaktorka serwisu Onet Podróże Ringier Axel Springer Polska
Asystent/ Asystentka Reportera News- Fakty Po Południu TVN Warner Bros. Discovery
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Tokio Polska Organizacja Turystyczna
Event Manager/ Senior Event Manager El Padre
Technik ENG TVN Warner Bros. Discovery
Inżynier SNG TVN Warner Bros. Discovery
Redaktor/ Redaktorka News- TVN24 BiS A TVN Warner Bros. Discovery
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Technik emisji Eleven Sports Network
Grafik Eleven Sports Network
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Gdzie widzowie śledzą informacje o powodzie? TVP Info wyprzedziło TV Republika

Wszystkie stacje informacyjne, relacjonujące powódź na południu Polski, zanotowały w weekend wzrosty widowni. Największą oglądalność miało TVN24, a drugie miejsce zajęła stacja TVP Info, której widownia wzrosła najbardziej, pozwalając kanałowi telewizji publicznej pokonać Telewizję Republika. Najmniej zyskała telewizja wPolsce24.pl. więcej

Firmy pomagają powodzianom. TVP szykuje specjalny blok reklamowy

Trwa walka ze skutkami powodzi, jaka nawiedziła Dolny Śląsk i Opolszczyznę. Kolejne firmy zaangażowały we wsparcie lokalnej społeczności. Pomagają także media - charytatywny blok reklamowy w niedzielę pokaże TVP1.   więcej

Szef KRRiT monitoruje przekazy o powodzi i broni TV Republika

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Maciej Świrski poinformował, że monitoruje relacje mediów dotyczące powodzi. W stanowisku przesłanym Wirtualnemedia.pl zaapelował m.in. o niepodsycanie negatywnych emocji. Skrytykował też niewpuszczenie ekipy TV Republika na konferencję premiera Donalda Tuska.  więcej

Rusza Liga Mistrzów. Rozmowy z Canal+ prowadzą jeszcze Play i Orange

Dzisiaj rozpoczyna się zasadnicza część rozgrywek Ligi Mistrzów UEFA. Większość meczów pokażą stacje Canal+ Extra. Poza Canal+, są dostępne w ofercie sieci kablowych Vectry, Inea i Toya. Przedstawiciele Play i Orange Polska zapewniają Wirtualnemedia.pl, że stosowane negocjacje w sprawie dołączenia nowych kanałów trwają.  więcej

Ile osób ogląda czwarty sezon ,,Azja Express" w TVN?

Czwarty sezon programu ,,Azja Express" po trzech odcinkach emisji gromadził przed telewizorami średnio 709 tys. widzów - wynika z danych Nielsena opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. To mniej niż w poprzednim sezonie, ale TVN w czasie emisji reality-show jest liderem rynku w grupach komercyjnych.  więcej

Nowy sezon "MasterChefa" ma więcej widzów niż poprzedni

Pierwsze trzy odcinki 13. serii programu ,,MasterChef" w TVN obejrzało średnio 861 tys. widzów - wynika z danych Nielsena opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. To lepszy wynik niż w poprzednim sezonie. TVN w paśmie "MasterChefa" jest liderem w grupach komercyjnych.  więcej

Start programu TVP Info przełożony. ,,Trójkąt polityczny" z nową datą premiery

Planowana na wtorek premiera programu ,,Trójkąt polityczny" w stacji TVP Info została przesunięta na kolejny tydzień. To efekt zmian w ramówce spowodowanych sytuacją powodziową w kraju.  więcej

Krytyka Polsatu w związku z emisją ,,Tańca z Gwiazdami". Jest stanowisko stacji

W niedzielę 15 września na antenie Polsatu ruszyła 15. edycja "Tańca z Gwiazdami". Start rozrywkowego show zbiegł się w czasie z dramatyczną sytuacją powodziową w kilku regionach kraju, co wywołało krytyczne reakcje internautów w mediach społecznościowych. Zdaniem niektórych widzów, twórcom programu zabrakło empatii. Co na to stacja? więcej

Disney wielkim wygranym Emmy 2024. Tryumf ,,Sh?guna" i ,,The Bear"

W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego wręczono nagrody Emmy, nazywane ,,telewizyjnymi Oscarami". Najlepszym serialem dramatycznym okrzyknięto produkcję FX, opowiadającą o feudalnej Japonii ,,Sh?gun". Serial zgarnął najwięcej, bo aż osiemnaście nagród. Za najlepszą produkcję komediową jury uznało "Hacks" od HBO/MAX.  więcej

,,Dzień dobry TVN" reaguje na powódź. Majewski nie zadebiutuje

W związku z powodzią na południu Polski ,,Dzień dobry TVN" przesuwa debiut w formacie Szymona Majewskiego. Prezenter nie poprowadzi na razie gościnnie porannego show.  więcej

Serial ,,Ranczo" w kolejnej stacji telewizyjnej. Pokaże go TV Puls

W październiku stacja TV Puls rozpocznie na swojej antenie emisję serialu Telewizji Polskiej ,,Ranczo". Kultowa produkcja o losach mieszkańców Wilkowyj pojawi się w popołudniowym paśmie.  więcej

IQS wprowadza rozwiązania AI do swojej autorskiej platformy badawczej Omnisurv, służącej do realizacji samodzielnych badań ilościowych online

IQS, do pomocy w badaniach do-it-yourself realizowanych na platformie Omnisurv, wprowadza nową generację funkcji opartych na hybrydzie zaawansowanych algorytmów Machine Learning oraz najnowszych modeli językowych. Wszystkie te rozwiązania zostały wypracowane, rozwijane i testowane w IQS. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Polskie Radio z nowym rzecznikiem. Monika Kuś żegna się z firmą po 19 latach

Piotr Daniluk został szefem public relations i nowym rzecznikiem prasowym Polskiego Radia - poinformowała spółka. Jak ustaliliśmy, dotychczasowa rzeczniczka rozgłośni Monika Kuś żegna się z firmą.   więcej

 
KRRiT ujawniła podmioty zainteresowane nadawaniem w dwóch miastach

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji opublikowała listę podmiotów zainteresowanych nadawaniem w paśmie UKF w Szczecinie i Ostrowcu Świętokrzyskim. W konkursie dotyczącym pierwszego miasta wpłynęło dziewięć wniosków. W drugim postępowaniu aplikacje złożyło pięć podmiotów.  więcej

 
Nowy program w Trójce. Przeniesiony z innej stacji

Program muzyczny Wojciecha Zawioły ,,Lewitacja" został przeniesiony z Radia Płock FM do radiowej Trójki - potwierdza biuro prasowe Polskiego Radia. Będzie emitowany co dwa tygodnie.  więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Niestosowne reklamy w trakcie powodzi. "Żerowanie na tragedii to droga donikąd"

Obok informacji o aktualnej sytuacji powodziowej można też trafić na reklamy kaloszy w promocyjnej cenie, kurtek przeciwdeszczowych czy asystenta AI, który pomoże uratować firmę. - W ostatnich dniach widać, że niektóre firmy widzą okazję do nieprzemyślanych kampanii RTM (real-time marketing). Takie kampanie są nie tylko nietaktowne i pozbawione empatii, ale również nieodpowiedzialne, a dodatkowo mogą przerodzić się w bojkot konsumencki i kryzys wizerunkowy - komentuje Anna Parysz z SEC Newgate.  więcej

Nowa nagroda w branży reklamowej. Rusza konkurs Crafty

Rusza pierwsza edycja nagród Crafty - SPR Awards organizowana przez Stowarzyszenie Producentów Reklamowych. Statuetki zostaną wręczone 30 września.  więcej

Aktywność fizyczna łączy pokolenia w kampanii Zdrofit ,,Najbliżej do formy"

Ruszyła jesienna odsłona kampanii sieci klubów fitness Zdrofit, w której marka stawia na aktywną obecność w życiu ćwiczących oraz na zaistnienie w świadomości tych, którzy jeszcze aktywni nie są. Hasło przewodnie to ,,Najbliżej do formy".  więcej

Unity Group zmienia nazwę na Univio

Unity Group, firma z rynku cyfrowej transformacji handlu oraz rozwiązań e-commerce, zmienia nazwę na Univio. To element strategii zagranicznej ekspansji firmy oraz kolejny etap na drodze budowania pozycji europejskiego lidera w dziedzinie nowoczesnych technologii. więcej

Europejskie miasto zakazuje reklam związanych z paliwami kopalnymi

Władze holenderskiego miasta Haga uchwaliły ustawę, która zakazuje reklam produktów i usług wykorzystujących paliwa kopalne. To pierwsze miasto na świecie z takim zakazem - podaje The Guardian.  więcej

Polska marka telefonów komórkowych z ogólnopolską kampanią

Wystartowała ogólnopolska kampania wizerunkowa polskiej marki Hammer. Promuje ona telefony komórkowe firmy oraz programy wspierające klientów.  więcej

Sebastian Górski przeszedł z Polsat Media do iPoster

Do firmy reklamy zewnętrznej iPoster dołączył Sebastian Górski. Objął stanowisko client sales partner, na którym będzie odpowiedzialny głównie za obsługę kluczowych klientów firmy. Wcześniej przez blisko osiem lat był związany z Polsat Media. więcej

Katarzyna Hubiszta z awansem w dentsu Polska

Katarzyna Hubiszta, która do tej pory pełniła rolę programmatic managera w dentsu Polska, awansowała na stanowisko biddable product directora.  więcej

Euvic z nowym klientem z branży finansowej

Agencja Euvic Organic Search (Euvic Performance), nawiązała współpracę z grupą kapitałową eFaktor w zakresie kompleksowej analizy i strategii działań SEO poszczególnych brandów.  więcej

Braughman Group Media liderem w segmencie reklamy wielkoformatowej

Liderem w segmencie reklamy wielkoformatowej jest firma Braughman Group Media - wynika z raportu OOH 2023. więcej

Rusza wspólny projekt Ipsosu i Mediahub

Agencja mediowa Mediahub oraz firma badawcza Ipsos wspólnie zrealizują projekt ,,Prawda o Pokoleniach". Jego celem jest sprawdzenie, co tak naprawdę definiuje pokolenia, wykraczając poza stereotypy oparte na wieku.  więcej

Reklama digital: jakościowy ruch staje się podstawowym wskaźnikiem dla biznesu

Podstawą biznesu opartego o promocję w internecie stała się troska o duży i kaloryczny ruch oraz możliwość przekonwertowania go na sesje. W kampanii reklamowej nieodzowne dziś jest wykorzystanie narzędzi, które umożliwiają optymalizację w czasie rzeczywistym - innymi słowy, wkraczamy w erę skutecznego zastosowania sztucznej inteligencji w reklamie. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Pat w sporze związkowców z Wydawnictwem Bauer. Będzie strajk ostrzegawczy?

Na zorganizowanym w poniedziałek drugim spotkaniu mediacyjnym związków zawodowych z władzami Wydawnictwa Bauer i agencji AKPA Press Polska strony nie doszły do porozumienia. -  1 paździenika podpisujemy protokół rozbieżności. Do tego czasu możemy zorganizować strajk ostrzegawczy. A po podpisaniu protokołu zaczniemy organizować referendum strajkowe - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anita Zuchora, szefowa inicjatywy pracowniczej w Bauerze.  więcej

 
 
 
INTERNET
 
"Jesteśmy opleceni algorytmami". Debata Wirtualnemedia.pl o cyfrowej przyszłości

Portal Wirtualnemedia.pl ruszył z serią debat w ramach projektu ,,Wpływowi 2024". W dyskusji ,,Cyfrowa przyszłość - jak technologie kształtują świat biznesu" menedżerowie z Teads, adQuery, Booksy i Wirtualna Polska Media rozmawiali m.in. o korzyściach i ryzykach związanych ze sztuczną inteligencją, cyberbezpieczeństwem i społeczną odpowiedzialnością biznesu. więcej

Były naczelny Wirtualnej Polski szefem redakcji Kanału Zero

Piotr Mieśnik został szefem redakcji Kanału Zero. To nowe stanowisko w projekcie Krzysztofa Stanowskiego. Poprzednio Mieśnik był m.in. redaktorem naczelnym Wirtualnej Polski oraz dyrektorem wydawniczym Grupy PTWP.  więcej

Agencja Sales&More została certyfikowanym partnerem WP Ads

Sales&More, agencja działająca w obszarze mediów cyfrowych, została certyfikowanym partnerem WP Ads. Certyfikacja to potwierdzenie praktycznej znajomości panelu reklamowego oraz ukończonych szkoleń. WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. W usłudze zarejestrowanych jest już ponad 2 tys. klientów. więcej

Do portalu Grzegorza Nawackiego dołącza dziennikarz sportowy z ,,Gazety Wyborczej"

Do redakcji nowego serwisu XYZ dołączył dziennikarz sportowy Marek Deryło. Poprzednio był związany z ,,Gazetą Wyborczą". więcej

Dziennikarz opuszcza portal Stanowskiego. Idzie do konkurencji

Jan Mazurek odchodzi z portalu Weszło.com należącego do Krzysztofa Stanowskiego, w którym pracował od 2019 roku. Przenosi się do portalu Interia.pl (Grupa Polsat Plus) - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.   więcej

Harlan Coben wyjaśnia, dlaczego tworzy seriale kończące się na jednym sezonie

Jeśli są dwie cecha wspólne seriali według pomysłu Harlana Cobena, to jest nią tajemnica, z którą zmagają się bohaterowie oraz fakt, że pisarz unika wielosezonowych produkcji. Ekranizacje jego powieści tworzone dla Netfliksa mają tylko jeden sezon. Autor wyjaśnił, skąd ten pomysł. więcej

DoubleVerify poszerza zakres weryfikacji Brand Suitability wspieranej AI

Platforma DoubleVerify zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital wprowadza do oferty kategorię Inflammatory Politics and News na Meta, w obszarze Brand Suitability. Umożliwia to reklamodawcom niezależną weryfikację jakości kampanii pod kątem kontrowersyjnych wiadomości i tematów politycznych.  więcej

W eobuwiu odwołano prezesa. Stery przejmuje Miłek

Ze stanowiska prezesa Modivo (dawniej eobuwie.pl), jednej z głównych spółek zależnych grupy CCC, został odwołany Marcin Czyczerski. Nowym szefem będzie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz CCC. więcej

DPD stawia kolejne automaty. Koszty pracownicze obniżyły zysk

Do DPD Polska należy już ponad 8 tys. automatów paczkowych, za których produkcję odpowiada SwipBox. W ub.r. firma nieznacznie zwiększyła skonsolidowane przychody, a jej zyskowność najmocniej obciążył wzrost wydatków pracowniczych. więcej

Fortuna Playerem Onnetwork się toczy

Onnetwork, w ramach kampanii reklamowej ,,Fortuna. Trzy zakłady bez ryzyka na start!" stworzył niestandardowy ,,klikalny" Branding Playera w kształcie litery ,,L" zwanym potocznie ,,L-ką" lub ,,eLON-em" (nazwa własna). materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rusza wspólny projekt Ipsosu i Mediahub

Agencja mediowa Mediahub oraz firma badawcza Ipsos wspólnie zrealizują projekt ,,Prawda o Pokoleniach". Jego celem jest sprawdzenie, co tak naprawdę definiuje pokolenia, wykraczając poza stereotypy oparte na wieku.  więcej

 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj