SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK zblokował e-sklep Standardgsm.com za wprowadzanie klientów w błąd i odsyłanie ich do Urzędu

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów doprowadził do zablokowania sklepu internetowego Standardgsm.com z telefonami komórkowymi. Powody to m.in. sprzeczne z prawem zapisy w regulaminie, wprowadzające w błąd informacje o cenach oraz… kierowanie niezadowolonych klientów do UOKiK-u.

UOKiK zajął się działaniem Standardgsm.com po licznych sygnałach od użytkowników tego e-sklepu, oferującego telefony komórkowe z dużymi rabatami cenowymi.

Urząd ustalił, że treści zawarte na stronie i w regulaminie są sprzeczne z prawem, m.in. brakuje informacji, że podawane ceny telefonów nie uwzględniają cła i podatków, nie wiadomo także, jaka firma je sprzedaje. Ponadto klienci, którzy zapłacili za produkt, ale go nie otrzymali, pod wyjaśnienia byli odsyłani do… UOKiK-u (jako adres kontaktowy zapisano e-mail jednego z departamentów Urzędu). W komunikacie Urząd podkreśla, że nigdy nie pośredniczy w transakcjach między konsumentem a przedsiębiorcą.

Właściciel serwisu nie zareagował na wezwanie do zmienienia treści sprzecznych z prawem. W tej sytuacji UOKiK wystąpił do firmy hostingowej o zablokowanie dostępu do strony.

Urząd zaznacza, że mimo zwieszenia działalności Standardgsm.com jego właściciel musi wywiązać się ze wszystkich zawartych transakcji (każde zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 30 dni od zakupu, chyba że umowa przewiduje inny termin). Natomiast klienci, którzy zapłacili za produkty, ale ich nie otrzymali, powinni  zawiadomić o tym policję lub prokuraturę.

W związku z sygnałami napływającymi od konsumentów UOKiK rozważa też zawiadomienie prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez właściciela Standardgsm.com.

Dołącz do dyskusji: UOKiK zblokował e-sklep Standardgsm.com za wprowadzanie klientów w błąd i odsyłanie ich do Urzędu

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
standardgsm.com
Szanowni Klienci,

Działając w imieniu Advanced International Traiding Limited z siedzibą w Hong Kongu, jako dyrektor firmy, w związku z podjętymi działaniami przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wobec należącego do Spółki sklepu internetowego, znajdującego się pod adresem: www.standardgsm.com, informuję co następuje:

Blokując sklep internetowy spółka została pozbawiona przez Prezesa tut. Urzędu dostępu do danych klientów, którzy już złożyli zamówienia, uniemożliwiając tym samym ich realizację. Pomimo tej okoliczności, licząc na ugodowe zakończenie sprawy, Spółka wywiąże się ze zobowiązań względem klientów, którzy złożyli zamówienia przed zablokowaniem sklepu.

Wobec tej okoliczności spółka zwraca się do klientów, którzy złożyli zamówienia, a nie otrzymali jeszcze potwierdzenia ich wysłania, o przesłanie na adres e-mail: standardgsm01@gmail.com informacji dot. złożonego zamówienia wraz potwierdzeniem zapłaty oraz danymi do zwrotu wpłaconych środków.

Po otrzymaniu wskazanych informacji spółka zwróci tym klientom pieniądze.

Serdecznie przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności związane z tą sytuacją.
0 0
odpowiedź
User
gregor
To UOKiK od tak może sobie zablokować sklep bez udowodnienia winy? UOKiK to nie policja może co najwyżej najkładać kary. W takim wypadku mamy do czynienia z bardzo niebezpiecznym procederem. Dziś UOKiK blokuje sklep bo ma złe zapisy w regulaminie, jutro bo niezadowolony klient ma kogoś z rodziny w UOKiK, pojutrze bo konkurencja posmarowała UOKiK aby zablokować konkurencje... Zna ktoś więcej szegółów sprawy?
0 0
odpowiedź
User
host
To nie Uokik blokuje strony tylko firma hostingowa jak ktos w tym wypadku Uokik zawiadomi o naruszeniu
0 0
odpowiedź