SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”

W pierwszych trzech dniach nadawania nowy kanał HGTV Home & Garden oglądało średnio 37,3 tys. widzów. Do tej pory najwięcej widzów zgromadziła „Maja w ogrodzie”. - Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski z TVN.

HGTV Home & Garden to nowa lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.

Kanał poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie” i „Musisz to mieć”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (np. „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (np. „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).

Średnia widownia HGTV Home & Garden w okresie od 7 do 9 stycznia 2017 roku wyniosła 37,3 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN.

Pierwszego dnia stacja miała 0,39 proc. udziału w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. 8 stycznia br. udziały zwiększyły się do odpowiednio 0,59 proc. i 0,66 proc., natomiast w zeszły poniedziałek wyniki te wyniosły 0,38 proc. i 0,59 proc.

Nowy kanał notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w listopadzie ub.r. stacja ta miała 0,08 proc. udziału w 4+ i 0,06 proc. w 16-49.

- Uruchamiając HGTV, spodziewaliśmy się sukcesu, a tak dobre wyniki w pierwszym weekendzie nadawania są najlepszą prognozą dla rozwoju kanału. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów Grupy TVN. - Prawie 0,7 proc. udziału w grupie 16-49 to wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych. Widzowie spędzili średnio 40 minut przed telewizorem to najlepszy dowód siły naszej ramówki. - dodaje.

HGTV Home & Garden

Wszyscy 4+

16-49

Wirtualnemedia.pl

AMR

SHR %

SHR %

2017-01-07

32 589

0,39%

0,48%

2017-01-08

52 763

0,59%

0,66%

2017-01-09

26 612

0,38%

0,59%

Średnio:

37 321

0,45%

0,58%

Największą widownię na antenie stacji w pierwszych trzech dniach nadawania przyciągnął magazyn „Maja w ogrodzie”, który został pokazany 8 stycznia o godz. 10.00. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 129,8 tys. osób, co przełożyło się na 1,36 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął program „Dorota was urządzi!” (119,1 tys. widzów; 0,73 proc. udziału; emisja 8 stycznia o 21.14), a podium uzupełnia „Polowanie na mieszkanie” (118,7 tys. widzów; 0,80 proc. udziału; emisja w niedzielę o 16.55).

W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze amerykański program „Misja: Remont” (115,3 tys. widzów; 1,02 proc. udziału; emisja tego samego dnia o 12.30) i dokument „Najdziwniejsze domy świata” (112,1 tys. widzów; 0,91 proc. udziału; ten sam dzień o 13.30).

HGTV Home & Garden - top 20 programów

Wszyscy 4+

16-49

Lp.

Program

Data

Start

Koniec

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

MAJA W OGRODZIE /MAGAZYN/

2017-01-08

10:00

10:24

129 787

1,36%

6 313

0,17%

2

DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./

2017-01-08

21:14

21:53

119 074

0,73%

87 453

1,23%

3

POLOWANIE NA MIESZKANIE /REALITY SHOW POL./

2017-01-08

16:55

17:24

118 715

0,80%

56 284

0,98%

4

MISJA: REMONT /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

12:30

13:23

115 295

1,02%

22 115

0,49%

5

NAJDZIWNIEJSZE DOMY SWIATA /FILM DOK.USA/

2017-01-08

13:30

14:23

112 132

0,91%

50 638

1,05%

6

DOMOWE REWOLUCJE /FILM KOM.USA/

2017-01-07

22:00

22:53

108 863

0,76%

74 328

1,24%

7

DOMOWE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./

2017-01-08

17:30

18:24

105 704

0,69%

65 760

1,11%

8

ODLOTOWY OGROD /MAG.POR.POL./

2017-01-08

12:00

12:27

99 881

0,90%

45 846

1,05%

9

POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/

2017-01-08

16:00

16:24

96 384

0,71%

30 082

0,57%

10

NOWA MAJA W OGRODZIE /MAGAZYN/

2017-01-08

9:25

9:50

96 144

1,19%

14 227

0,46%

11

ZAROBIC NA REMONCIE /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

15:30

15:57

85 787

0,66%

30 175

0,58%

12

DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./

2017-01-07

21:15

21:52

84 739

0,52%

45 658

0,69%

13

DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./

2017-01-07

23:59

0:38

77 469

1,14%

45 321

1,43%

14

SIOSTRY W AKCJI /PROG.ROZ.USA/

2017-01-09

18:00

18:56

75 135

0,54%

55 650

1,10%

15

POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/

2017-01-08

16:25

16:50

73 928

0,53%

31 947

0,58%

16

MISJA: REMONT /PROG.ROZ.USA/

2017-01-09

22:00

22:53

72 258

0,60%

38 901

0,72%

17

POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/

2017-01-07

23:30

23:54

71 991

0,76%

45 052

1,04%

18

NOWE ZYCIE NA HAWAJACH /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

19:55

20:20

69 167

0,39%

16 009

0,23%

19

NOWE ZYCIE NA KARAIBACH /PROG.ROZ.USA/

2017-01-07

19:45

20:09

67 526

0,41%

30 072

0,49%

20

WIELKA DEMOLKA /PROG.ROZ.USA/

2017-01-08

22:00

22:29

66 162

0,47%

47 832

0,75%

Uruchomienie HGTV Home & Garden wspierać będzie duża kampania promocyjna, która rozpocznie się w lutym br.

Dołącz do dyskusji: Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Bardzo fajny, ciekawy kanał.
0 0
odpowiedź
User
Well
Wow, zmiksowane TVN STYLE z amerykańskimi formatami, które dawno już są emitowane. A komentarz o super starcie mocno podkoloryzowany...
0 0
odpowiedź
User
Gie
Jeśli ten kanał zyskał widzów to które kanały ich straciły? Ogólne? TVN Style, DOMO?
0 0
odpowiedź