Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”
W pierwszych trzech dniach nadawania nowy kanał HGTV Home & Garden oglądało średnio 37,3 tys. widzów. Do tej pory najwięcej widzów zgromadziła „Maja w ogrodzie”. - Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski z TVN.
HGTV Home & Garden to nowa lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN. Kanał wystartował w sobotę, 7 stycznia 2017 roku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Stacja od pierwszego dnia emisji nadaje w jakości HD. Oglądać ją można w kablówkach i na platformach satelitarnych, w których do tej pory był dostępny TVN Meteo Active.
Kanał poświęcony jest wnętrzarstwu i ogrodnictwu, a jego grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast. W jego ofercie znalazły się lokalne produkcje przygotowane specjalnie dla Home & Garden TV, takie jak „Domowe rewolucje”, „Rzeczy OdNowa”, „Nowa Maja w ogrodzie” i „Musisz to mieć”, a także formaty wnętrzarskie z biblioteki Scripps Networks Interactive (np. „Zarobić na remoncie”, „Domy z potencjałem”, „Poszukiwacze domów, „Misja: Remont”, „Podwórkowa reaktywacja” czy „Wielka demolka”) oraz popularne pozycje z ramówki TVN (np. „Perfekcyjna pani domu” czy „Polowanie na kuchnie”).
Średnia widownia HGTV Home & Garden w okresie od 7 do 9 stycznia 2017 roku wyniosła 37,3 tys. widzów. Przełożyło się to na 0,45 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 0,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez TVN.
Pierwszego dnia stacja miała 0,39 proc. udziału w 4+ i 0,48 proc. w 16-49. 8 stycznia br. udziały zwiększyły się do odpowiednio 0,59 proc. i 0,66 proc., natomiast w zeszły poniedziałek wyniki te wyniosły 0,38 proc. i 0,59 proc.
Nowy kanał notuje kilkukrotnie wyższe wyniki oglądalności, niż TVN Meteo Active. Na przykład w listopadzie ub.r. stacja ta miała 0,08 proc. udziału w 4+ i 0,06 proc. w 16-49.
- Uruchamiając HGTV, spodziewaliśmy się sukcesu, a tak dobre wyniki w pierwszym weekendzie nadawania są najlepszą prognozą dla rozwoju kanału. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, dyrektor pionu rozwoju biznesu i nowych mediów Grupy TVN. - Prawie 0,7 proc. udziału w grupie 16-49 to wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych. Widzowie spędzili średnio 40 minut przed telewizorem to najlepszy dowód siły naszej ramówki. - dodaje.
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Wirtualnemedia.pl |
AMR |
SHR % |
SHR % |
2017-01-07 |
32 589 |
0,39% |
0,48% |
2017-01-08 |
52 763 |
0,59% |
0,66% |
2017-01-09 |
26 612 |
0,38% |
0,59% |
Średnio: |
37 321 |
0,45% |
0,58% |
Największą widownię na antenie stacji w pierwszych trzech dniach nadawania przyciągnął magazyn „Maja w ogrodzie”, który został pokazany 8 stycznia o godz. 10.00. Średnia widownia tego odcinka wyniosła 129,8 tys. osób, co przełożyło się na 1,36 proc. udziału wśród wszystkich widzów.
Drugie miejsce zajął program „Dorota was urządzi!” (119,1 tys. widzów; 0,73 proc. udziału; emisja 8 stycznia o 21.14), a podium uzupełnia „Polowanie na mieszkanie” (118,7 tys. widzów; 0,80 proc. udziału; emisja w niedzielę o 16.55).
W czołowej piątce najchętniej oglądanych programów znalazły się jeszcze amerykański program „Misja: Remont” (115,3 tys. widzów; 1,02 proc. udziału; emisja tego samego dnia o 12.30) i dokument „Najdziwniejsze domy świata” (112,1 tys. widzów; 0,91 proc. udziału; ten sam dzień o 13.30).
HGTV Home & Garden - top 20 programów |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||||||
Lp. |
Program |
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
MAJA W OGRODZIE /MAGAZYN/ |
2017-01-08 |
10:00 |
10:24 |
129 787 |
1,36% |
6 313 |
0,17% |
2 |
DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./ |
2017-01-08 |
21:14 |
21:53 |
119 074 |
0,73% |
87 453 |
1,23% |
3 |
POLOWANIE NA MIESZKANIE /REALITY SHOW POL./ |
2017-01-08 |
16:55 |
17:24 |
118 715 |
0,80% |
56 284 |
0,98% |
4 |
MISJA: REMONT /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-08 |
12:30 |
13:23 |
115 295 |
1,02% |
22 115 |
0,49% |
5 |
NAJDZIWNIEJSZE DOMY SWIATA /FILM DOK.USA/ |
2017-01-08 |
13:30 |
14:23 |
112 132 |
0,91% |
50 638 |
1,05% |
6 |
DOMOWE REWOLUCJE /FILM KOM.USA/ |
2017-01-07 |
22:00 |
22:53 |
108 863 |
0,76% |
74 328 |
1,24% |
7 |
DOMOWE REWOLUCJE /REALITY SHOW POL./ |
2017-01-08 |
17:30 |
18:24 |
105 704 |
0,69% |
65 760 |
1,11% |
8 |
ODLOTOWY OGROD /MAG.POR.POL./ |
2017-01-08 |
12:00 |
12:27 |
99 881 |
0,90% |
45 846 |
1,05% |
9 |
POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/ |
2017-01-08 |
16:00 |
16:24 |
96 384 |
0,71% |
30 082 |
0,57% |
10 |
NOWA MAJA W OGRODZIE /MAGAZYN/ |
2017-01-08 |
9:25 |
9:50 |
96 144 |
1,19% |
14 227 |
0,46% |
11 |
ZAROBIC NA REMONCIE /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-08 |
15:30 |
15:57 |
85 787 |
0,66% |
30 175 |
0,58% |
12 |
DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./ |
2017-01-07 |
21:15 |
21:52 |
84 739 |
0,52% |
45 658 |
0,69% |
13 |
DOROTA WAS URZADZI /MAG.PORAD.POL./ |
2017-01-07 |
23:59 |
0:38 |
77 469 |
1,14% |
45 321 |
1,43% |
14 |
SIOSTRY W AKCJI /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-09 |
18:00 |
18:56 |
75 135 |
0,54% |
55 650 |
1,10% |
15 |
POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/ |
2017-01-08 |
16:25 |
16:50 |
73 928 |
0,53% |
31 947 |
0,58% |
16 |
MISJA: REMONT /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-09 |
22:00 |
22:53 |
72 258 |
0,60% |
38 901 |
0,72% |
17 |
POSZUKIWACZE DOMOW /PROG.ROZR.USA/ |
2017-01-07 |
23:30 |
23:54 |
71 991 |
0,76% |
45 052 |
1,04% |
18 |
NOWE ZYCIE NA HAWAJACH /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-08 |
19:55 |
20:20 |
69 167 |
0,39% |
16 009 |
0,23% |
19 |
NOWE ZYCIE NA KARAIBACH /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-07 |
19:45 |
20:09 |
67 526 |
0,41% |
30 072 |
0,49% |
20 |
WIELKA DEMOLKA /PROG.ROZ.USA/ |
2017-01-08 |
22:00 |
22:29 |
66 162 |
0,47% |
47 832 |
0,75% |
Uruchomienie HGTV Home & Garden wspierać będzie duża kampania promocyjna, która rozpocznie się w lutym br.
Dołącz do dyskusji: Udany debiut HGTV. „Wynik nieosiągalny dla wielu dojrzałych kanałów tematycznych”