TVP1 liderem w I kwartale 2016, TVN wyprzedził Polsat w grupie 16-49. 5 mld na reklamy (raport)
W I kwartale br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Łączne wpływy reklamowe we wszystkich stacjach wyniosły 5,18 mld zł.
Najwyższą oglądalność wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w I kwartale 2016 roku miała TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem I kwartału 2015 roku spadł o 4,95 proc. i wyniósł 12,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,44 proc. do 10,96 proc. Podium uzupełnia TVN - jego wynik w porównaniu do I kwartału 2015 roku zmalał o 4,21 proc. do 10,46 proc.
Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,59 proc. udziału; w dół o 8,91 proc. - największy spadek w czołowej dziesiątce).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 44,87 proc. w I kwartale 2015 roku do 42,30 proc. w I kwartale 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,45 proc., po wzroście o 21,05 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,31 proc.; wzrost o 10,33 proc.), TVP Info (3,20 proc.; do góry o 2,89 proc.), TVN7 (3,14 proc.; - 7,37 proc.), TV Puls (3,13 proc.; - 1,57 proc.) i Puls 2 (1,74 proc.; + 6,75 proc.).
Wszyscy 4+ |
I kwartał 2015 |
I kwartał 2016 |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVP1 |
925 122 |
12,93% |
877 908 |
12,29% |
2 |
Polsat |
828 827 |
11,59% |
783 302 |
10,96% |
3 |
TVN |
780 772 |
10,92% |
746 988 |
10,46% |
4 |
TVP2 |
674 152 |
9,43% |
613 353 |
8,59% |
5 |
TVN24 |
203 518 |
2,85% |
246 220 |
3,45% |
6 |
TV4 |
214 760 |
3,00% |
236 800 |
3,31% |
7 |
TVP INFO |
222 324 |
3,11% |
228 482 |
3,20% |
8 |
TVN7 |
242 666 |
3,39% |
223 966 |
3,14% |
9 |
TV PULS |
227 420 |
3,18% |
223 818 |
3,13% |
10 |
Puls 2 |
116 912 |
1,63% |
124 600 |
1,74% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 12,90 proc., po wzroście o 1,74 proc. Warto dodać, że stacja ta już w połowie lutego zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki, podczas gdy pozostałe stacje z nowymi ramówkami wystartowały na początku marca (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w I kwartale br. zmniejszył się o 5,28 proc. do 12,73 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,14 proc udziału; w dół o 8,13 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,40 proc., - 11,59 proc. - największy spadek w top 10).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TTV - było to 20,51 proc. do 1,88 proc.
Wszyscy 16-49 |
I kwartał 2015 |
I kwartał 2016 |
|||
Lp. |
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
1 |
TVN |
357 882 |
12,68% |
356 944 |
12,90% |
2 |
Polsat |
379 564 |
13,44% |
352 371 |
12,73% |
3 |
TVP1 |
250 237 |
8,86% |
225 298 |
8,14% |
4 |
TVP2 |
236 255 |
8,37% |
204 850 |
7,40% |
5 |
TV4 |
95 294 |
3,38% |
103 740 |
3,75% |
6 |
TV PULS |
108 507 |
3,84% |
98 260 |
3,55% |
7 |
TVN7 |
91 691 |
3,25% |
91 146 |
3,29% |
8 |
TVN24 |
63 818 |
2,26% |
62 975 |
2,28% |
9 |
Puls 2 |
53 180 |
1,88% |
55 471 |
2,00% |
10 |
TTV |
44 138 |
1,56% |
52 168 |
1,88% |
W I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.