SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Szokująca i skuteczna reklama Barnardo (wideo)

Brytyjska organizacja charytatywna Barnardo poinformowała, że jej telewizyjna reklama spowodowała wysoki wzrost publicznej świadomości na temat jej działalności i podnoszonych przez nią problemów.

Spot o nazwie 'break the cycle', przygotowany dla zajmującej się pomocą dzieciom organizacji przez agencję Bartle Bogle Hegarty (BBH), miał swoją premierę w listopadzie ubiegłego roku.

Reklama składa się z pięciu scen z udziałem nastoletniej dziewczyny. W pierwszej widzimy jak napada ona na inną osobę, w drugiej płacze w więziennej celi, w trzeciej jest w swoim domu gdzie zostaje uderzona przez ojca w tył głowy, w kolejnej ma problemy z nauką w szkole, a w ostatniej zażywa narkotyki. Następnie te same sceny są prezentowane po kolei od nowa, ale w coraz szybszym tempie i w krótszych fragmentach. Celem było podkreślenie "błędnego koła" nadużyć i przestępczości. w jakim zamknięta została dziewczyna.




Barnardo poinformowała, że dzięki reklamie świadomość na temat jej działań zwiększyła się o 33 procent oraz że po jej obejrzeniu prawie 50 procent widzów chciało wesprzeć organizację pomocą finansową. Spot miał również pozytywny wpływ na postrzeganie organizacji przez społeczeństwo, jako że większość osób zgodziła się ze stwierdzeniem, że walczy ona z jego najważniejszymi problemami.

Reklama wywołała także sporo kontrowersji wśród widzów. Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) otrzymała na nią około 500 skarg od osób skarżących się na pokazaną w niej zbyt dużą dawkę przemocy. Regulator odrzucił jednak te skargi, uznając, że cel spotu i podniesione w nim kwestie usprawiedliwiają wykorzystanie takich mocnych obrazów.

źródło: Brand Republic

Dołącz do dyskusji: Szokująca i skuteczna reklama Barnardo (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl