Rynek telewizyjnych zakupów w górę
Do 2012 roku dochody na rynku telewizyjnych zakupów w Europie Zachodniej zwiększą się o 54 procent, do poziomu 6,4 miliarda euro.
Taką prognozę przedstawiły w raporcie 'TV shopping in Western Europe: Market forecasts and assessment to 2012' firmy badawcze Screen Digest i Goldmedia, które szacują że obecnie w krajach Europy Zachodniej istnieje 65 zakupowych kanałów telewizyjnych nadających 24 godziny na dobę - informuje serwis TechRadar.
Z liczbą 40 kanałów i wartością ponad 1,5 miliarda euro w ubiegłym roku, największym i najbardziej konkurencyjnym rynkiem jest tutaj Wielka Brytania, a najważniejsi tamtejsi rynkowi gracze to QVC, Ideal Shopping Direct i Sit-up TV. Z kolei drugi największy europejski rynek to Niemcy, gdzie dominują HSE24 i QVC.
Z raportu wynika również, że w roku 2007 przeciętna telewizyjna sprzedaż na jednego mieszkańca Europy Zachodniej wyniosła 12 euro, a najwyższą średnią - 25 euro na osobę - odnotowano w Wielkiej Brytanii.
źródło: TechRadar
Dołącz do dyskusji: Rynek telewizyjnych zakupów w górę