Rynek radiowy w 2015 roku: Trójka wyprzedziła Eskę, ZET Chilli o 200 proc. do góry
Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce od stycznia do września 2015 roku br. należała do RMF FM. Stacja ta miała również największy dobowy zasięg słuchalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do września 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,62 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,7 proc., po spadku o 10,46 proc. Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,5 proc., po spadku o 7,77 proc.
Oczko niżej (po awansie z miejsca piątego) uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc.
Z kolei na piątą pozycję spadła Eska, której udział w badanym okresie wyniósł 7,4 proc. (spadek o 1,33 proc.).
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło ZET Chilli, które zajęło 21. lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.
Zaś najwięcej straciło Radio Plus, które uplasowało się na miejscu dziesiątym. Stacja odnotowała spadek udziału o 20,83 proc. do poziomu 1,9 proc.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 15-75 |
|
Udział |
styczeń 2014 : wrzesień 2014 |
styczeń 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM |
23,8% |
24,9% |
Radio Zet |
15,3% |
13,7% |
Jedynka |
10,3% |
9,5% |
Trójka |
7,4% |
7,8% |
ESKA |
7,5% |
7,4% |
Audytorium 17 |
5,1% |
5,1% |
VOX |
3,0% |
3,8% |
Złote Przeboje |
3,7% |
3,3% |
RMF MAXXX |
3,3% |
3,2% |
Radio Plus |
2,4% |
1,9% |
Radio Maryja |
2,2% |
1,9% |
TOK FM |
1,2% |
1,4% |
RMF Classic |
1,0% |
1,1% |
Zet Gold |
1,2% |
1,0% |
Antyradio |
0,7% |
1,0% |
WAWA |
0,8% |
0,9% |
Rock Radio |
0,5% |
0,5% |
Czwórka |
0,5% |
0,5% |
Dwójka |
0,5% |
0,5% |
Pogoda |
0,2% |
0,4% |
Zet Chili |
0,1% |
0,3% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,1% |
0,2% |
N= |
63 211 |
62 893 |
Z kolei średni dobowy zasięg słuchalności RMF FM w I-III kwartale 2015 roku (pod względem udziału słuchania w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 28,6 proc, po wzroście względem analogicznego okresu 2014 roku o 4,38 proc.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z wynikiem w analizowanym okresie na poziomie 18,5 proc, po spadku wynoszącym 4,64 proc.
Na podium znalazła się sieć Eska, której średni udział wyniósł 11,9 proc. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększył się on o 4,39 proc.
Oczko niżej uplasowała się publiczna Jedynka - 10,4 proc, po spadku o 3,70 proc. Z kolei pierwszą piątkę zamyka Trójka (8,1 proc; do góry o 8 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 100 proc. do 0,4 proc., pochwalić się mogła stacja ZET Chilli. Z kolei największy spadek odnotowało ZET Gold - było to 16,67 proc. do 1,5 proc.
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 15-75 |
|
Zasięg dobowy |
styczeń 2014 : wrzesień 2014 |
styczeń 2015 : wrzesień 2015 |
RMF FM |
27,4% |
28,6% |
Radio Zet |
19,4% |
18,5% |
ESKA |
11,4% |
11,9% |
Jedynka |
10,8% |
10,4% |
Trójka |
7,5% |
8,1% |
Audytorium 17 |
7,0% |
7,2% |
RMF MAXXX |
5,2% |
5,4% |
Złote Przeboje |
4,9% |
4,7% |
VOX |
3,2% |
4,4% |
Radio Maryja |
2,9% |
2,8% |
Radio Plus |
2,8% |
2,5% |
TOK FM |
1,7% |
2,0% |
RMF Classic |
1,6% |
1,9% |
Antyradio |
1,1% |
1,5% |
Zet Gold |
1,8% |
1,5% |
WAWA |
1,3% |
1,4% |
Czwórka |
0,7% |
0,8% |
Rock Radio |
0,7% |
0,8% |
Dwójka |
0,9% |
0,8% |
Zet Chili |
0,2% |
0,4% |
Pogoda |
0,3% |
0,4% |
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN |
0,2% |
0,3% |
N= |
63 211 |
62 893 |
Dołącz do dyskusji: Rynek radiowy w 2015 roku: Trójka wyprzedziła Eskę, ZET Chilli o 200 proc. do góry
Czy Zetka doczeka się w końcu redaktora naczelnego z prawdziwego zdarzenia, który podniesie radio ZET z kolan ?Gdzie te czasy kiedy krakowska i warszawska rozgłośnie dzieliło od 0,5 do 3 punktów procentowych...
Dajcie mi stery naczelnego,a pokaże wam jak robi się radio... Dość już władz ,,garniturowców"
pozdrawiam pasjonat radia:)