SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ruszyła kampania przekonująca do mObywatela

Ministerstwo Cyfryzacji startuje z nową kampanią informacyjną „mObywatel ma łatwiej”. Ma ona zachęcać do korzystania z aplikacji, która ułatwia codzienne życie. Pokazuje, że mObywatel to znacznie więcej niż portfel na cyfrowe dokumenty.

mObywatel to jedna z najpopularniejszych aplikacji rządowych w Europie. Już ponad 8 milionów Polaków posługuje się mDowodem dostępnym w aplikacji. Codziennie odnotowuje się aż 600 tysięcy unikalnych logowań. Aplikacja rozwijana przez Centralny Ośrodek Informatyki (COI) zbiera bardzo dobre oceny na platformach iOS i Android (4,8 na 5 gwiazdek, opinie ponad 300 tysięcy użytkowników). Ponad 100 tys. osób aktywowało powiadomienia z alertami bezpieczeństwa w sieci przygotowywanymi przez działający przy NASK zespół CERT Polska.

– Chcemy, aby każdy Polak wiedział, jak ważne jest dbanie o swoją tożsamość cyfrową. mObywatel to realne wsparcie, które towarzyszy nam na co dzień, od zarządzania dokumentami, po ochronę danych w internecie. Chcemy dotrzeć z kampanią do tych, którzy jeszcze nie odkryli, jak wiele mogą zyskać dzięki temu narzędziu, szczególnie w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami – podkreśla Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.

Długoterminowym celem określonym w Strategii Cyfryzacji Polski jest, aby do 2035 r. mObywatel stał się aplikacją do obsługi wszystkich kluczowych e-usług publicznych, a liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 20 milionów.

– Dążymy do tego, aby Polska stała się liderem w Europie pod względem korzystania z cyfrowej tożsamości. Już dziś jesteśmy w czołówce, ale mamy ambitne plany na przyszłość – podsumowuje wicepremier Gawkowski.

Aplikacja, która ma łączyć

Pierwsza odsłona kampanii koncentruje się na promocji trzech kluczowych funkcji aplikacji: mDowód – najważniejszy cyfrowy dokument tożsamości, bezpieczny i wygodny w użyciu, z którego korzysta już ponad 8 milionów osób; zastrzeż PESEL – skuteczna ochrona przed wyłudzeniami i nieautoryzowanym dostępem do danych osobowych. Już ponad 5 milionów Polaków skorzystało z tej funkcji oraz Bezpieczni w sieci – funkcja, która stawia na edukację o cyberhigienie i cyberzagrożeniach. Po włączeniu powiadomień PUSH, użytkownicy aplikacji otrzymują aktualne informacje o zagrożeniach w sieci, na przykład o atakach cyberprzestępców.

Hasło kampanii „mObywatel ma łatwiej” ma podkreślać główny atut aplikacji, jednak cała komunikacja zbudowana jest na znacznie szerszym kontekście – udowadnia, że mObywatel łączy nas wszystkich.  

– Myśląc nad konceptem, zadaliśmy sobie pytanie: co daje nam mObywatel? Odpowiedź jest prosta: aplikacja ułatwia nam załatwianie codziennych spraw – tłumaczy Dorota Bubka, creative director w agencji GoldenSubmarine. – W kampanii postawiliśmy na prosty i konkretny przekaz. mObywatel to członek cyfrowej społeczności, do której zapraszamy wszystkich Polaków – niezależnie od wieku.

Główny spot pierwszej odsłony kampanii to 3 krótkie historie. Pierwszy opowiada o młodych ludziach, którzy przekonują się podczas meczu piłkarskiego, jak łatwo można potwierdzić tożsamość. Drugi to historia kobiety, która cieszy się spokojem, dzięki temu, że zastrzegła swój numer PESEL, zaś trzeci opowiada o babci, która może nauczyć swojego wnuczka, że z aplikacji mObywatel dowiaduje się o tym, jak być bezpieczną w sieci.

– Spoty reklamowe zostały zrealizowane z bardzo dobrą energią i świetną historią bohaterów, z którymi widzowie mogą się utożsamiać – dodaje reżyser spotów towarzyszących kampanii, Tomasz Knittel – Opowiadamy ich codzienne historie, pokazując, jak korzystają z mObywatela.

Pierwsza odsłona kampanii będzie emitowana co najmniej do końca stycznia 2025 r. Przygotowano w niej spot główny (30 sek.) oraz 3 dodatkowe spoty (15 sek.), pokazujące bardziej szczegółowo funkcje promowane w kampanii. 

Kampania jest realizowana w mediach ogólnopolskich, w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, a także w internecie i na kanałach własnych Ministerstwa Cyfryzacji oraz COI. Ministerstwo planuje także kolejne etapy kampanii, które będą prowadzone do końca 2025 r.

Za koncepcję kreatywną i produkcję materiałów reklamowych odpowiada agencja GoldenSubmarine - wybrana w przetargu. Zakup mediów realizuje obecnie zespół Ministerstwa Cyfryzacji ze wsparciem domu mediowego Mastermind.

 

 

Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania przekonująca do mObywatela

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Edek
Aplikacja mobywatel na telefonie i zastrzeżony numer PESEL. Wszystko pięknie do momentu, aż zgubisz telefon. Jest piątek godzina 19 i co wtedy?. Nawet wtórnika karty SIM nie dostaniesz. Czekasz cierpliwie do poniedziałkowego poranka, aż otworzą urząd, żebyś mógł odblokować PESEL. Życzę miłego oczekiwania.
odpowiedź
User
hmm
Aplikacja mobywatel na telefonie i zastrzeżony numer PESEL. Wszystko pięknie do momentu, aż zgubisz telefon. Jest piątek godzina 19 i co wtedy?. Nawet wtórnika karty SIM nie dostaniesz. Czekasz cierpliwie do poniedziałkowego poranka, aż otworzą urząd, żebyś mógł odblokować PESEL. Życzę miłego oczekiwania.


totalnie każdemu to się zdarzy :|
odpowiedź
User
Koms
𝙽𝚒𝚎𝚜𝚝𝚎𝚝𝚢, 𝚣𝚊𝚜𝚝𝚛𝚣𝚎ż𝚎𝚗𝚒𝚎 𝚗𝚞𝚖𝚎𝚛𝚞 𝙿𝚘𝚕𝚊𝚔𝚊 𝚘𝚣𝚗𝚊𝚌𝚣𝚊 𝚝𝚎ż 𝚌𝚣𝚎̨ś𝚌𝚒𝚘𝚠𝚎 𝚞𝚋𝚎𝚣𝚠ł𝚊𝚜𝚗𝚘𝚠𝚘𝚕𝚗𝚒𝚎𝚗𝚒𝚎. 𝙿𝚘 𝚣𝚊𝚜𝚝𝚛𝚣𝚎ż𝚎𝚗𝚒𝚞 𝚙𝚎𝚜𝚎𝚕𝚞 𝚗𝚒𝚎 𝚖𝚘ż𝚗𝚊 𝚙𝚘𝚋𝚛𝚊ć 𝚠𝚒𝚎̨𝚔𝚜𝚣𝚎𝚓 𝚔𝚠𝚘𝚝𝚢 𝚣 𝚋𝚊𝚗𝚔𝚞, 𝚗𝚒𝚎 𝚖𝚘ż𝚗𝚊 𝚘𝚝𝚠𝚘𝚛𝚣𝚢𝚌́ 𝚔𝚘𝚗𝚝𝚊, 𝚠𝚢𝚔𝚘𝚗𝚊𝚌́ 𝚙𝚎𝚠𝚗𝚢𝚌𝚑 𝚌𝚣𝚢𝚗𝚗𝚘𝚜́𝚌𝚒 𝚗𝚘𝚝𝚊𝚛𝚒𝚊𝚕𝚗𝚢𝚌𝚑. 𝚆 𝚠𝚢𝚙𝚊𝚍𝚔𝚞 𝚓𝚊𝚔𝚒𝚌𝚑𝚔𝚘𝚕𝚠𝚒𝚎𝚔 𝚣𝚊𝚠𝚒𝚛𝚘𝚠𝚊𝚗́ (𝚠𝚘𝚓𝚗𝚊, 𝚙𝚊𝚗𝚒𝚔𝚊, 𝚋𝚊𝚗𝚔𝚛𝚞𝚌𝚝𝚠𝚘 𝚍𝚞ż𝚎𝚐𝚘 𝚋𝚊𝚗𝚔𝚞) 𝚜𝚢𝚜𝚝𝚎𝚖 𝚜𝚒𝚎 𝚣𝚊𝚠𝚒𝚎𝚜𝚒, wiec ci 𝚔𝚝ó𝚛𝚣𝚢 𝚣𝚊𝚜𝚝𝚛𝚣𝚎𝚐𝚕𝚒 𝚗𝚞𝚖𝚎𝚛, którym 𝚒ch oznaczono, 𝚋𝚎̨𝚍𝚊̨ 𝚞𝚐𝚘𝚝𝚘𝚠𝚊𝚗𝚒.
odpowiedź