SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio Wnet wyszło na plus, prawie 30 proc. więcej z reklam

W ub.r. przychody Radia Wnet poszły w górę o 28 proc. do 4,97 mln zł, a przy zmniejszeniu wydatków operacyjnych o 7,5 proc. rentowność netto wzrosła z 721,1 tys. zł straty do 666,1 tys. zł zysku.

W ostatnich kilku latach mocno wzrósł zasięg emisji analogowej Radia Wnet, ponieważ rozgłośnia otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesje w kilku dużych miastach. Jesienią 2018 roku stacja zaczęła nadawać w Warszawie i Krakowie, w połowie 2020 roku we Wrocławiu, pod koniec 2020 roku w Białymstoku, latem 2021 roku w Szczecinie, Łodzi i Bydgoszczy, a w sierpniu ub.r. w Lublinie.

Radio Wnet podkreśliło w sprawozdaniu, że w jego zasięgu technicznym jest obecnie ponad 9 mln osób. Według danych z badania Radio Track od marca do maja br. stacja miała 0,2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 0,3 proc. rok wcześniej. Od półtorej dekady jest też nadawana w internecie.

Rozgłośnia zarabia głównie z reklam. Sporo kampanii realizują w niej państwowe spółki i instytucje.

Radio Wnet analogowo w ośmiu miastach

W sprawozdaniu stacja wskazała m.in. na rozwój swojej sieci korespondentów zagranicznych. - Audycje nadawaliśmy z naszych studiów w Dublinie, Kijowie, Lwowie, Wilnie, Bejrucie, Londynie, Tajpej, Medellín, Astanie oraz w Stanach Zjednoczonych i na Bałkanach. Kontynuowana była także współpraca z radiem Deon (nadajniki w Chicago i na Florydzie) i wspólna audycja pt. „Ponad Oceanami” - wyliczyła.

Radio Wnet chce mocniej postawić na podcasty. - W listopadzie zarząd podjął uchwałę w sprawie utworzenia działu produkcji audiowizualnej, który ma na celu podniesienie jakości produkcji i dystrybucji naszych podcastów oraz audycji radiowych - podano w sprawozdaniu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rozgłośnia ograniczyła koszty operacyjne o 7,5 proc. - z 5,12 do 4,73 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 2,38 do 2,03 mln zł, a na wynagrodzenia - z 2,41 do 1,98 mln zł. Natomiast koszty rodzajowe zaklasyfikowane jako pozostałe podskoczyły z 255,1 do 667,1 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 317,7 do 489,8 tys. zł.

Rentowność operacyjna Radia Wnet poszła w górę z 698,6 tys. zł traty do 681,1 tys. zł zysku, a wynik brutto i netto - z 721,1 tys. zł straty do 666,1 tys. zł zysku.

Zeszłoroczny zysk przeznaczono na pokrycie wcześniejszych strat, dzięki czemu rozgłośnia znów ma dodatni zysk własny: rok do roku poszedł on w górę z -628 do 38,1 tys. zł. Od początku działania w 2009 roku stacja wygenerowała łącznie 2,04 mln strat netto. Większościowym udziałowcem jest jej szef Krzysztof Skowroński.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Dołącz do dyskusji: Radio Wnet wyszło na plus, prawie 30 proc. więcej z reklam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prorok
zobczymy jak sie władza zmieni jak beda piszczeli...bez reklamodawców państwowych odciecie od kroplówki 2 lata i po radiu wnet!
21 12
odpowiedź
User
Konerserka
Słyszałam, że nawet 150 PLN za audycję to dla nich za dużo, żeby zapłacić osobie. Mam na myśli WNET.

W Agorze nie lepiej 200 PLN, tyle że brutto.
0 0
odpowiedź
User
Konerserka
Słyszałam, że nawet 150 PLN za audycję to dla nich za dużo, żeby zapłacić osobie. Mam na myśli WNET.

W Agorze nie lepiej 200 PLN, tyle że brutto.
0 0
odpowiedź