Przychody NaTemat.pl wzrosły z 956 tys. do 2,2 mln zł. Serwis wyceniony na 4,5 mln zł
Spółka Glob360, właściciel NaTemat.pl, miała w ub.r. 956 tys. zł przychodów i aż 1,68 mln zł kosztów, a w br. - już 2,2 mln zł wpływów. 40 proc. udziałów spółki zostało sprzedane w czerwcu br. Tomaszowi Lisowi i Robertowi Jędrzejczykowi przez NextWeb za 1,8 mln zł.
Ze sprawozdania Glob360 złożonego w KRS, które opublikował bloger Arnold Buzdygan, wynika, że w 2012 roku koszty działalności spółki wyniosły 1,678 mln zł. Z tego 695,4 tys. zł przypadło na wynagrodzenia pracowników, a 827,5 tys. zł na usługi obce. W sprawozdaniu spółka zaznacza, że tak duże koszty i wynikająca z nich strata netto wynikają z początkowego etapu rozwoju NaTemat.pl. - To pochodna głównie kosztów uruchomienia serwisu, jego obsługi technologicznej i kosztów przygotowania i sprzedaży reklamy przez NextWeb Media - wylicza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Tomasz Machała, szef portalu.
W serwisie pracuje ponad 20 osób, przy czym tylko pięć z nich jest zatrudnionych na umowy o pracę, co w ub.r. wiązało się z 21,9 tys. zł wydatków na ubezpieczenia społeczne. 74 tys. zł wyniosły „pozostałe koszty rodzajowe”, a 41,8 tys. zł. - amortyzacja.
Po stronie przychodów właściciel NaTemat.pl zapisał w ub.r. 956 tys. zł. Spółka w sprawozdaniu podkreśla, że jej wpływy z miesiąca na miesiąc systematycznie rosły. Przy czym ponieważ firma zarabia tylko na reklamach w NaTemat, a serwis ruszył w połowie lutego ub.r., całoroczne wpływy zostały osiągnięte przez 10,5 miesiąca.
W efekcie firma zanotowała w ub.r. 721 tys. zł straty netto. W sprawozdaniu jej zarząd proponował, by stratę pokryć z kapitału zapasowego utworzonego w następnych latach.
Jesienią ub.r. kapitał podstawowy Glob360 został podniesiony z 450 do 900 tys. zł i wspólnie z kapitałem zapasowym wynosił 1,45 mln zł. Po odliczeniu straty z 2012 roku i wcześniejszych lat (za które strata wynosi 67,4 tys. zł) daje to 661,5 tys. zł funduszy własnych, którymi spółka dysponowała na koniec ub.r.
Portal NaTemat.pl przez pierwszych kilka miesięcy działania miał po ok. 300 tys. realnych użytkowników, jesienią ub.r. - już 600-700 tys. zł, natomiast w br. ta liczba wzrosła do miliona (według Megapanelu PBI/Gemius). W lipcu i sierpniu br. serwis osiągnął rekordowe zasięgi - 1,17 i 1,29 mln użytkowników. W Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani ile czasu spędzają w nim internauci. Wraz z rosnącą odwiedzalnością serwis został rozbudowany o kolejne działy tematyczne (m.in. Motoryzacja i Zdrowie).
Odwiedzalność NaTemat.pl |
||
dane z Megapanel PBI/Gemius - WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
2012 rok |
||
|
real users |
zasięg |
luty |
282 732 |
1,47% |
marzec |
302 410 |
1,56% |
kwiecień |
327 370 |
1,68% |
maj |
345 543 |
1,77% |
czerwiec |
607 438 |
3,11% |
lipiec |
581 237 |
2,98% |
sierpień |
447 856 |
2,30% |
wrzesień |
665 634 |
3,43% |
październik |
700 034 |
3,60% |
listopad |
599 003 |
3,09% |
grudzień |
691 276 |
3,57% |
2013 rok |
||
|
real users |
zasięg |
styczeń |
940 495 |
4,86% |
styczeń |
940 495 |
4,86% |
luty |
851 417 |
4,33% |
marzec |
1 022 344 |
5,10% |
kwiecień |
879 861 |
4,31% |
maj |
938 115 |
4,58% |
czerwiec |
1 025 718 |
5,05% |
lipiec |
1 173 663 |
5,68% |
sierpień |
1 287 009 |
6,15% |
Dołącz do dyskusji: Przychody NaTemat.pl wzrosły z 956 tys. do 2,2 mln zł. Serwis wyceniony na 4,5 mln zł
Parę spółek chciałby zwiększać przychody w tym tempie co firma Lisa. Parę osób chciałoby zrobić biznes, który w dwa lata umie wygenerować ponad 2 melony przychodu. Ale te osoby tych biznesów nie zakładają tylko marudzą.