OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl
Serwis OKO.press w sierpniu i wrześniu notował więcej użytkowników niż w dwóch pierwszych miesiącach swojego działania, natomiast odwiedzalność KODuj24.pl znacznie zmalała, wskutek czego został on wyprzedzony przez witrynę „Krytyki Politycznej”.
KODuj24.pl został uruchomiony na początku czerwca br., a OKO.press - w drugiej połowie tamtego miesiąca. Według badania Gemius/PBI pierwszy serwis w czerwcu odwiedziło 388,5 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali w nim 1,35 mln odsłon i spędzili 19,1 tys. godzin (na każdego odwiedzającego przypadły niecałe 3 minuty).
W kolejnych miesiącach witryna notowała słabsze wyniki. W lipcu internauci spędzili na niej co prawda 34,9 tys. godzin, ale zanotowała tylko 209,6 tys. użytkowników i 884,8 tys. odsłon. We wrześniu statystyki były mniej więcej dwukrotnie niższe od lipcowych: 128,5 tys. użytkowników, 388,7 tys. odsłon i prawie 3 tys. godzin korzystania przez internautów.
KODuj24.pl jest oficjalnym serwisem Komitetu Obrony Demokracji, redaktorem naczelnym jest Magda Jethon, była szefowa radiowej Trójki, a współpracownikami m.in. Jerzy Sosnowski, Krystyna Kofta i Krzysztof Łuszczewski.
KODuj24.pl 2016 roku |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
czerwiec |
388 524 |
1 354 424 |
19 141 |
1,52% |
lipiec |
206 564 |
884 758 |
34 948 |
0,82% |
sierpień |
148 179 |
445 374 |
5 635 |
0,60% |
wrzesień |
128 539 |
388 738 |
2 959 |
0,51% |
Z kolei OKO.press w czerwcu odwiedziło 251,3 tys. internautów, którzy wykonali 1,36 mln odsłon i korzystali ze strony łącznie przez 44,1 tys. godzin (co daje średnio 10,5 minuty na każdego).
W kolejnych miesiącach notował mniej odsłon (w sierpniu i wrześniu po ok. 1,1 mln) i wielokrotnie krótszy czas korzystania, natomiast więcej użytkowników - w sierpniu było ich 358,6 tys., a we wrześniu 281,2 tys.
Pod koniec października redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz zaapelował do interneutów o wsparcie finansowe serwisu. W efekcie w ciągu 10 dni nieco ponad 2 tys. osób przekazało w sumie 122 tys. zł.
OKO.press 2016 roku |
||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||
domena |
użytkownicy |
odsłony |
czas korzystania [godz] |
zasięg |
czerwiec |
251 256 |
1 362 169 |
44 132 |
0,99% |
lipiec |
200 901 |
783 361 |
12 563 |
0,80% |
sierpień |
358 619 |
1 135 606 |
22 672 |
1,45% |
wrzesień |
281 157 |
1 065 497 |
17 529 |
1,11% |
W sierpniu i wrześniu OKO.press notowało wyższe statystyki niż serwis „Krytyki Politycznej”, a KODuj24.pl - niższe. Krytykapolityczna.pl w sierpniu miała 228 tys. użytkowników, 713,1 tys. odsłon i 5,4 tys. godzin korzystania, a we wrześniu - 263,7 tys. użytkowników, 859,1 tys. odsłon i 6,8 tys. godzin korzystania.
Z kolei wielokrotnie więcej użytkowników i odsłon miały czołowe serwisy określane jako prawicowe lub konserwatywne. We wrześniu Niezalezna.pl (związana z „Gazetą Polską Codziennie” i „Gazetą Polską”) zanotowała 1,61 mln użytkowników, 19,69 mln odsłon i 363,4 tys. godzin korzystania, wPolityce.pl - 1,44 mln użytkowników, 32,58 mln odsłon i 922,3 tys. godzin, a Fronda.pl - 590,5 tys. użytkowników, 5 mln odsłon i 123,5 tys. godzin.
Przy czym parę lat temu wszystkie te witryny osiągały zdecydowanie niższą odwiedzalność. W 2012 roku wPolityce.pl miało miesięcznie od 147 do 365 tys. użytkowników, Niezalezna.pl - od 181 do 374 tys., a Fronda.pl - od 132 do 217 tys.
Dołącz do dyskusji: OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl