„Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od grudnia ub.r. do maja br.
W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,78 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,08 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,10 proc. respondentów (wzrost o 0,22 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,20 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,85 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,53 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,10 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,30 proc. czytelników, czyli o 0,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,99 proc.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień 2012 - maj 2013 |
grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Tele Tydzień |
27,78% |
30,86% |
Życie na Gorąco |
17,10% |
16,88% |
Chwila dla Ciebie |
14,20% |
13,85% |
Angora |
11,53% |
11,63% |
Newsweek |
8,30% |
8,09% |
Auto Świat |
6,54% |
6,53% |
Wprost |
5,99% |
6,28% |
Polityka |
5,33% |
5,88% |
Twoje Imperium |
4,75% |
5,01% |
To & Owo |
4,64% |
4,42% |
Na Żywo |
4,55% |
4,39% |
Gość Niedzielny |
3,99% |
3,74% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV |
3,74% |
3,74% |
kropka tv |
3,72% |
- |
Rewia |
3,09% |
2,98% |
Motor |
2,72% |
2,78% |
Teleprogramy |
2,68% |
3,49% |
Świat & Ludzie |
2,68% |
2,09% |
Uważam Rze inaczej pisane |
2,48% |
2,88% |
Super TV |
2,32% |
2,98% |
Przekrój |
2,25% |
2,80% |
Tele Max |
1,42% |
1,48% |
Sieci |
1,26% |
- |
Forum |
1,18% |
1,13% |
Teraz |
1,18% |
1,15% |
Tygodnik Ostrołęcki |
0,73% |
0,73% |
Tygodnik Siedlecki |
0,69% |
0,75% |
Panorama Leszczyńska |
0,58% |
0,36% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny |
0,50% |
0,45% |
MM Moje Miasto |
0,40% |
0,50% |
Gazeta Regionalna |
0,37% |
0,68% |
City |
0,26% |
0,31% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik |
0,17% |
0,22% |
Jarmark |
0,13% |
0,36% |
Teraz Opole |
0,04% |
- |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,54 proc. respondentów, czyli o 0,81 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,16 proc. do 13,45 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,03 pkt. proc. i wyniosło ono 13,08 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,93 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień 2012 - maj 2013 |
grudzień 2011 - maj 2012 |
PBC |
||
Tytuł |
Procent respondentów |
|
Pani Domu |
14,54% |
15,35% |
Przyjaciółka |
13,45% |
15,16% |
Tina |
13,08% |
14,11% |
Naj |
11,93% |
- |
Viva |
10,08% |
10,63% |
Gala |
9,52% |
9,38% |
Z Życia Wzięte |
7,96% |
8,45% |
Party Życie Gwiazd |
7,04% |
6,92% |
Tele Świat |
5,33% |
5,24% |
Show |
4,72% |
- |
Takie jest Życie |
3,82% |
3,83% |
Świat Seriali |
3,22% |
3,52% |
Sukcesy i Porażki |
3,15% |
3,11% |
Bravo |
2,77% |
2,67% |
Bravo Sport |
2,11% |
2,23% |
Flesz Gwiazdy & Styl |
2,08% |
1,67% |
Grazia |
1,82% |
- |
Relaks |
1,48% |
1,72% |
TV14 |
1,24% |
1,12% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od stycznia 2013 roku do maja 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie grudzień 2012 - styczeń 2013 - tygodnik „Sieci”.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci