Największe portale nie obawiają się gospodarczego kryzysu
Dochody z internetowych reklam wciąż idą w górę, co jest szczególnie widoczne w przypadku Google.
Pomimo gospodarczego kryzysu na rynku amerykańskim, dochody z reklam online czterech największych portali internetowych (Google, Yahoo!, MSN, AOL) będą cały czas rosnąć. Firma eMarketer szacuje, że w całym bieżącym roku Google zanotuje tutaj wzrost o 27,4 procenta.
Wspomniane cztery portale cały czas notują łącznie ponad połowę ogółu dochodów z internetowej reklamy za oceanem. W bieżącym roku Google ma mieć tutaj 30,7 procenta, Yahoo! 14,6 procenta, MSN 6,4 procenta, a AOL 4,7 procenta udziałów, co łącznie daje 56,4 procenta.
Z kolei z danych niezależnej bankowej grupy inwestycyjnej Collins Stewart wynika, że biorąc pod uwagę tylko te cztery największe firmy, udziały Google w dochodach z internetowej reklamy w USA zwiększyły się w latach 2004 - 2007 z 30 do 57 procent. Stało się to kosztem pozostałych portali: Yahoo! zanotowało pod tym względem spadek z 34 do 21 procent, MSN z 20 do 11 procent, a AOL z 16 do 11 procent.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Największe portale nie obawiają się gospodarczego kryzysu
http://kryzys-gospodarki.blogspot.com