SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (grudzień 2012 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?

 

Biznes, finanse, prawo

Strony Onetu zanotowały 215 tys. real users mniej niż rok wcześniej, ale 2,4 mln odsłon więcej, a serwisy Money.pl straciły w skali roku 335 tys. real users i prawie 3 mln odsłon. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ponad 440 tys. użytkowników, którzy wykonali 2,65 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 3 418 249 63 935 168 17,67% tak
2 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 2 890 340 38 814 445 14,94% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 2 868 382 44 619 284 14,82% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 2 199 523 21 274 281 11,37% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 759 657 21 069 745 9,09% tak
6 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 1 319 782 32 011 849 6,82% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 003 486 18 187 290 5,19% tak
8 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 772 871 4 925 969 3,99% tak
9 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 689 210 12 985 079 3,56% tak
10 Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo 645 676 10 095 005 3,34% tak
11 nf.pl 634 353 6 717 655 3,28% tak
12 Grupa PTWP 540 015 6 722 151 2,79% tak
13 Grupa Gofin.pl 503 673 10 169 154 2,60% tak
14 wirtualnemedia.pl 443 579 2 650 941 2,29% tak
15 krs-online.com.pl 410 719 - 2,12%  
16 Grupa Ringier Axel Springer - Biznes, finanse, prawo 391 837 2 520 819 2,02% tak
17 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 380 552 2 332 619 1,97% tak
18 Grupa Spolecznosci.pl - media2.pl 347 557 2 430 717 1,80% tak
19 Grupa Puls Biznesu 329 724 5 883 288 1,70% tak
20 biznesforum.pl 303 496 - 1,57%  

 
Informacje i publicystyka

Serwisy WP i Orange straciły przez rok 75 tys. użytkowników i 48 mln odsłon, a strony Onetu zanotowały 330 tys. real users mniej, ale 41 mln odsłon więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Informacje i publicystyka 6 000 265 219 173 743 31,01% tak
2 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 5 892 779 250 273 288 30,45% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 114 311 199 346 235 26,43% tak
4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 4 374 839 91 022 943 22,61% tak
5 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 3 594 179 96 744 520 18,57% tak
6 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 435 916 89 387 806 17,76% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 2 343 289 52 087 648 12,11% tak
8 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 2 187 606 20 157 554 11,31% tak
9 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 168 570 66 830 574 11,21% tak
10 Grupa Netshare - Informacje i publicystyka 1 199 366 22 014 929 6,20% tak
11 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 946 737 9 425 032 4,89% tak
12 trojmiasto.pl 913 121 46 707 329 4,72% tak
13 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 891 383 8 863 823 4,61% tak
14 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 859 517 30 868 469 4,44% tak
15 Grupa Google - Informacje i publicystyka 838 916 - 4,34%  
16 Grupa Wprost.pl - Informacje i publicystyka 800 097 5 606 281 4,13% tak
17 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 734 777 9 333 023 3,80% tak
18 natemat.pl 691 276 - 3,57%  
19 Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka 627 814 - 3,24%  
20 Grupa Next Infor - dziennik.pl - informacje i publicystyka 626 190 10 208 077 3,24% tak


Kultura i rozrywka

YouTube miał 250 tys. polskich użytkowników więcej niż przed rokiem. Serwisy Onetu zyskały 760 tys. real users, ale zanotowały trzy razy odsłon mniej, natomiast witryny o2.pl straciły aż 1,65 mln real users i 130 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 13 656 454 - 70,58%  
2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 7 025 685 213 417 648 36,31% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 5 235 204 348 616 625 27,06% tak
4 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 4 893 377 205 820 958 25,29% tak
5 Grupa Spilgames 4 497 020 - 23,24%  
6 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 4 232 152 216 642 652 21,87% tak
7 filmweb.pl 3 901 280 252 086 212 20,16% tak
8 Grupa Demotywatory.pl - Kultura i rozrywka 3 723 201 - 19,24%  
9 n-mobile.net 3 540 506 - 18,30%  
10 goodgamestudios.com 3 268 441 - 16,89%  
11 Grupa Kwejk.pl 3 224 313 - 16,66%  
12 Grupa Google - Kultura i rozrywka 3 019 070 - 15,60%  
13 tekstowo.pl 2 683 569 38 150 570 13,87% tak
14 besty.pl 2 474 037 - 12,79%  
15 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 2 064 366 29 709 327 10,67% tak
16 Grupa TVN - Kultura i rozrywka 2 059 471 75 346 156 10,64% tak
17 Grupa Ipla 2 047 395 14 721 685 10,58% tak
18 wyspagier.pl 2 044 917 - 10,57%  
19 niefart.pl 1 979 710 - 10,23%  
20 Grupa Gry-online.pl 1 747 304 36 297 644 9,03% tak

 

Motoryzacja

Serwisy motoryzacyjne Allegro zanotowały 650 tys. użytkowników i 50 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, za to strony WP i Orange - 200 tys. real users i 4 mln odsłon więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 3 215 915 284 865 152 16,62% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 2 051 114 30 345 815 10,60% tak
3 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 018 566 45 113 464 10,43% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 271 584 23 791 846 6,57% tak
5 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 209 490 13 014 470 6,25% tak
6 autocentrum.pl 1 001 448 22 003 692 5,18% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 860 634 15 451 505 4,45% tak
8 tablica.pl - tablica.pl - motoryzacja 775 622 118 883 456 4,01% tak
9 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 722 441 16 828 537 3,73% tak
10 Grupa Auto.pl 528 140 5 763 321 2,73% tak
11 Grupa V10.pl - Motoryzacja 506 004 - 2,62%  
12 Grupa Mobile 456 021 - 2,36%  
13 gumtree.pl-gumtree.pl - motoryzacja 399 090 - 2,06%  
14 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 352 509 2 048 287 1,82% tak
15 Grupa NextWeb Media - autokult.pl 310 382 2 422 534 1,60% tak
16 Grupa O2.pl - Motoryzacja 271 302 6 669 544 1,40% tak
17 Grupa Next Infor - Motoryzacja 238 885 985 259 1,23% tak
18 scigacz.pl 218 795 2 554 978 1,13% tak
19 Grupa Samnaprawiam.com - Motoryzacja 218 741 1 353 073 1,13% tak
20 Grupa Money.pl - moto.money.pl 191 042 1 338 909 0,99% tak


Budownictwo i nieruchomości

Witryny Muratora zyskały w skali roku 300 tys. real users i prawie 3 mln odsłon, dzięki czemu wyprzedziły strony Gazeta.pl, które przy podobnej liczbie użytkowników miały 8 mln odsłon więcej. W dół otodom.pl, a mocno w górę serwisy Polskapresse.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 486 362 18 341 699 7,68% tak
2 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 319 480 33 627 523 6,82% tak
3 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 1 157 749 32 642 225 5,98% tak
4 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 848 136 28 013 892 4,38% tak
5 Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości 698 355 16 222 990 3,61% tak
6 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 478 113 20 392 214 2,47% tak
7 gumtree.pl-gumtree.pl - nieruchomosci 440 763 - 2,28%  
8 Grupa Melog.com - domy.pl 440 735 8 624 576 2,28% tak
9 tablica.pl - tablica.pl - nieruchomości 392 805 21 653 236 2,03% tak
10 Grupa Budujemydom.pl - Budownictwo, nieruchomości 326 353 1 555 028 1,69% tak
11 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 308 784 16 567 700 1,60% tak
12 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 241 113 1 419 233 1,25% tak
13 Grupa Morizon S.A. 210 298 2 307 867 1,09% tak
14 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 209 344 4 161 969 1,08% tak
15 trovit.pl - mieszkania.trovit.pl 190 171 - 0,98%  
16 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 169 583 862 182 0,88% tak
17 swiatkwiatow.pl 165 476 1 231 203 0,86% tak
18 Grupa Panorama Firm - budownictwo.pl 164 064 730 983 0,85% tak
19 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 149 455 1 926 773 0,77% tak
20 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 146 037 2 018 404 0,75% tak

 

Edukacja

Wikipedia w porównaniu z grudniem ub.r. straciła 270 tys. polskich real users, a strony edukacyjne Google - 65 tys. real users, a witryny Gazeta.pl - 740 tys. real users i 11,5 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 9 402 692 - 48,59%  
2 Grupa Google - Edukacja 5 488 865 - 28,37%  
3 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 2 747 879 21 120 651 14,20% tak
4 zadane.pl 2 151 957 - 11,12%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 467 677 11 820 873 7,58% tak
6 Grupa Onet.pl - Edukacja 1 223 924 6 044 876 6,33% tak
7 bryk.pl 1 036 217 4 340 564 5,36% tak
8 Grupa O2.pl - Edukacja 790 146 7 972 460 4,08% tak
9 pl.bab.la 751 914 - 3,89%  
10 klp.pl 706 158 - 3,65%  
11 szkolnictwo.pl 692 848 - 3,58%  
12 Grupa GG Network - megaslownik.pl 635 594 7 578 840 3,28% tak
13 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 581 881 - 3,01%  
14 Grupa Netstel - Edukacja 569 752 - 2,94%  
15 Grupa Ling.pl 461 152 2 745 335 2,38% tak
16 shvoong.com 450 790 - 2,33%  
17 trudne.pl 418 878 - 2,16%  
18 Grupa Edgard 387 589 - 2,00%  
19 edux.pl 378 060 - 1,95%  
20 ang.pl 364 360 - 1,88%  


Erotyka

Redtube.com odwiedziło 210 tys. polskich użytkowników mniej niż rok wcześniej, a Livejasmin.com - aż 1,45 mln mniej. Za to Erodate.pl i Showup.tv zyskały po ponad milionie użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EROTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 redtube.com 1 832 258 - 9,47%  
2 erodate.pl 1 725 848 - 8,92%  
3 showup.tv 1 513 724 - 7,82%  
4 sexrura.pl 1 410 409 - 7,29%  
5 pornhub.com 1 274 662 - 6,59%  
6 redtube.net.pl 1 158 310 - 5,99%  
7 livejasmin.com 1 031 083 - 5,33%  
8 xvideos.com 941 750 - 4,87%  
9 18hd.pl 895 680 - 4,63%  
10 youporn.com 858 549 - 4,44%  
11 xhamster.com 817 555 - 4,23%  
12 bongacams.com 809 454 - 4,18%  
13 freecamsecrets.com 753 593 - 3,89%  
14 xnxx.com 723 762 - 3,74%  
15 pornoorzel.com 709 852 - 3,67%  
16 tube8.com 645 115 - 3,33%  
17 zbiornik.com 524 881 - 2,71%  
18 pornusy.pl 473 472 - 2,45%  
19 sexfilmy.com.pl 457 832 - 2,37%  
20 bravotube.net 444 080 - 2,29%  

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jolanda
Pomyłka w zdaniu: Bardzo duże spadki serwisów zakupów grupowych: Gruper w dół o 1,6 mln real users, Citeam.pl - o prawie milion, a Gruper.pl - o 595 tys. Na początku powinien być Groupon :))
0 0
odpowiedź
User
:)
Czy WP / Orange upada? Pod koniec lutego mają zamknąć serwis www.orangespace.pl
0 0
odpowiedź
User
Jasio
Czy nie można z tych tabelek usunąć słowa "Grupa" ? Czytelniejsze by były :-) Same "grupy" w tej branży.
0 0
odpowiedź