SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Naj” aż o 54 proc. w dół, na plusie “Poradnik Domowy”

W listopadzie ub.r. prawie wszystkie miesięczniki poradnikowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży, najwięcej, aż ponad połowę stracił “Naj Magazyn”. Do góry poszła jedynie sprzedaż “Poradnika Domowego”. Liderem pozostały “Dobre Rady”.

Sprzedaż ogółem miesięcznika “Dobre Rady” (Grupa Burda) w listopadzie 2011 roku wyniosła 420 343 egz. po spadku o 9,28 proc. w porównaniu z listopadem 2010 roku - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem poszła w dół o 5,88 proc. do 413 819 egz. Tytuł ten ma jednak obecnie ma cenę 2,20 zł, zaś w listopadzie 2010 roku kosztował 1,99 zł.

Z czwartej lokaty na trzecią awansował “Poradnik Domowy” (Agora), którego wynik poszedł do góry o 10,76 proc., to jedyny wzrost w zestawieniu. W jedenastym miesiącu sprzedał się on w liczbie 368 471 egz. Teraz magazyn ten kosztuje 1,99 zł, natomiast w listopadzie 2010 roku jego cena wynosiła 2,99 zł. Jak wczoraj informowaliśmy, od wydania marcowego “Poradnik Domowy” zyskał nową szatę graficzną i rubryki (więcej na ten temat).

Najwięcej w rankingu stracił zajmujący ostatnie, siódme miejsce “Naj Magazyn” (G+J Polska). Jego sprzedaż ogółem w listopadzie ub.r. poszła w dół o 54,07 proc. i wyniosła już tylko 81 765 egz. Tytuł ten jednak listopadzie 2010 roku kosztował 2,60 zł, a rok później - 2,90 zł.

Drugi największy spadek odnotowała plasująca się oczko wyżej “Olivia” (Marquard Media Polska) - jej wynik zmalał o 31,34 proc. i wyniósł 128 542 egz.

Wirtualnemedia.pl listopad
ZKDP 2011 2010
Tytuł Sprzedaż ogółem
Dobre Rady 420 343 463 359
Świat Kobiety 413 819 439 671
Poradnik Domowy 368 471 332 682
Kobieta i Życie 349 968 404 997
Claudia 221 165 221 388
Olivia 128 542 187 212
Naj Magazyn 81 765 178 029


Porównując dane z listopada ub.r. do danych z października ub.r. widać, że najwięcej stracił także “Naj Magazyn” (18,17 proc.), a największym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się może “Claudia” (G+J Polska, +28,28 proc.). 

Wirtualnemedia.pl 2011
ZKDP listopad październik
Tytuł Sprzedaż ogółem
Dobre Rady 420 343 438 711
Świat Kobiety 413 819 415 191
Poradnik Domowy 368 471 386 461
Kobieta i Życie 349 968 373 491
Claudia 221 165 172 404
Olivia 128 542 127 859
Naj Magazyn 81 765 99 922


 

Dołącz do dyskusji: “Naj” aż o 54 proc. w dół, na plusie “Poradnik Domowy”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ramon Velasquez
Kierownictwu G+J dedykuję utwór "Zagrajcie nam wszystkie srebrne dzwony". Puszczajcie go codziennie rano jak w Korei Północnej swoim pozostałym (jeszcze) pracownikom. To taki darmowy coaching ode mnie.
0 0
odpowiedź
User
obserwator
A ja proponuję cykl szkoleń dla Akademii G+ J (jesli kiedyś ruszy) jak doprowadzić magazyny do upadku.




0 0
odpowiedź
User
mirek
A pani bianka zamiast ludziom pomagać zbija kase na horoskopach w naju
0 0
odpowiedź