SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"n" - nowe rewolucyjne możliwości, usługi i oferta programowa

Platforma "n" ma już ponad 140 tys. abonentów. Do swojej oferty wprowadza nowe kanały telewizyjne, nowe usługi internetowe, VOD oraz internetowe radia tworzone przez artystów.

W środę w warszawskim Teatrze Narodowym odbyła się prezentacja platformy cyfrowej "n". W czasie jej trwania prezes ITI Neovision Maciej Sojka poinformował, że przez niespełna siedem miesięcy obecności "n" na rynku  (wystartowała 12 października 2006 r) z jej usług korzysta ponad 140 tys. abonentów. 

- Dla nas oznacza to jedno – jesteśmy liczącym się graczem i nic tego nie zmieni. Utrzymując taki poziom sprzedaży w przyszłym roku przekroczymy liczbę 500 tys. abonentów – co jest ewenementem na polskim rynku platform. Żaden z naszych konkurentów nie osiągnął takiego wyniku w pierwszych miesiącach swojej działalności, pomimo iż w momencie ich pojawienia się na, rynek był znacznie mniej konkurencyjny – powiedział Maciej Sojka.
 
Elementem budującym społeczność wokół platformy jest blog tematyczny, który w pierwszym miesiącu odwiedziło 270 tys. użytkowników. Trzy tygodnie po starcie platformy, ruszyło forum stanowiące platformę komunikacji i źródło wiedzy, z którego obecnie korzysta 4,2 tys. zarejestrowanych użytkowników.

Przedstawiając wyniki "n" prezes ITI Neovision zaprezentował również nowości obejmujące nowe usługi i kanały tematyczne, które niebawem pojawią się w ofercie platformy.

Jedna z nowości dotyczy zmian Elektronicznego Przewodnika po Programach (EPG). W menu wprowadzono nowe funkcjonalności, które pozwolą wyszukiwać program czy film np. określając tylko jego gatunek. Dostępne też będą rekomendacje, które pozwolą wybrać np. najciekawszy program emitowany w danym dniu.

Zaprezentowano też nowy interfejs graficzny. Dzięki niemu dostępna będzie akustyczna sygnalizacja ułatwiająca odpowiednie ustawienie anteny, sprawniejsza nawigacja zawierająca np. sortowanie kanałów na liście użytkownika, szybkie dodawanie kanału do listy, czy sygnalizację wybranej listy.

Jedną z zaprezentowanych nowości w oprogramowaniu odbiorników nbox jest przeglądarka HTML XION. Za jej pomocą użytkownicy urządzeń otrzymają dostęp do specjalnie przygotowanych serwisów informacyjnych związanych z nadawanymi kanałami. Na początku w ofercie pojawią się serwisy TVN24 i nSport. Pierwszy będzie dostępny przez satelitę, drugi wymaga podłączenia do sieci Internet. Kolejne serwisy, które pojawią się w ofercie telewizji „n” będą wymagały podłączenia urządzeń do sieci. Zmiany oprogramowania będą dostępne automatycznie 1 czerwca br. (nbox HDTV) i pod koniec lipca (nbox HDTV recorder).

Nowości w ofercie platformy "n" to również nRadio. Dostęp do niego można uzyskać po podłączeniu urządzenia do sieci Internet. nRadio jest tworzone przez gwiazdy świata muzyki: Beatę Kozidrak, Kayak, Muńka Staszczyka, Nigel Kennedy i Leszka Możdżera. Artyści sami tworzą repertuar swoich stacji. Muzyka będzie przeplatana jingle’ami stworzonymi przez artystę, twórcę danej stacji. Oferta nRadia będzie dostępna po zmianie oprogramowania w urządzeniach.

Od września przewidywane są również nowości w ofercie programowej. Pojawi się kanał O.TV sygnowany nazwiskiem Jurka Owsiaka. Skierowany do ludzi w wieku pomiędzy 16 a 22 rokiem życia. - W naszych programach będziemy podróżowali, uczyli pierwszej pomocy, brali udział w zawodach off road’owych oraz mówili o aktywności i pasjach innych ludzi – powiedział szef O.TV Jurek Owsiak. - Będą konkursy, których nagrodą będzie udział w naszych podróżach. Będą także zaproszenia do aktywnych działań – chociażby pomocy w Finale czy przy organizacji Przystanku Woodstock.

We wrześniu pojawi się również kanał nTalk. Na antenie nTalk pojawią się programy amerykańskich gwiazd takich, jak: David Letterman, Jay Leno, Conan O’Brien, Rachael Ray czy Oprah Winfrey. Programy tych showmanów będą emitowane w nTalk zaraz po ich premierach w Stanach Zjednoczonych.

W tym samym czasie w ofercie „n” pojawi się również KidsCo – nowy kanał dla dzieci w wieku przedszkolnym (3-7 lat), a także kanał o roboczej obecnie nazwie Da Vinci, w którym położony zostanie szczególny nacisk na wprowadzenie widzów w świat nauki (fizyka, chemia, matematyka, historia i geografia).

Dołącz do dyskusji: "n" - nowe rewolucyjne możliwości, usługi i oferta programowa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl