Multimedia Polska planuje wprowadzić wideo na żądanie
Multimedia Polska chce prawdopodobnie na przełomie sierpnia i września wprowadzić do swojej oferty usługę wideo na żądanie (Video on Demand - VoD).
Na jesieni Multimedia planuje też uruchomienie kolejnych usług, takich jak np. Time-Shift TV, czyli przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia, czy możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji, a także takich jak gry, mail i komunikator.
"Prawdopodobnie na przełomie sierpnia i września pojawi się
wideo na żądanie. Obecnie prowadzone są rozmowy z dostawcami
kontentu, czyli filmów. Wybrana została jedna firma, z którą
prowadzone są negocjacje i ta firma dostarczy filmy, które znajdą
się w ofercie" - poinformowało źródło.
"Prawdopodobnie na jesieni pojawią się też kolejne usługi, takie
jak komunikator, gry sieciowe, mailing, czy nagrywarka" - dodało
źródło.
Wcześniej w czwartek Grupa Multimedia Polska, która w maju rozpoczęła komercyjną sprzedaż telewizji cyfrowej wysokiej rozdzielczości (HDTV) w swoich sieciach kablowych, poinformowała, że po 10 tygodniach od wprowadzenia tej oferty ma podpisanych 5 tysięcy umów, a sygnał telewizyjny dociera już do niemal 200 tys. gospodarstw domowych w 23 miastach objętych siecią operatora.
Docelowo w zasięgu tej usługi znajdzie się 450 tysięcy mieszkań.
Multimedia Polska spodziewa się dynamicznego wzrostu liczby abonentów korzystających z cyfrowej telewizji kablowej po wprowadzeniu Video na Żądanie (VoD) czyli wirtualnej wypożyczalni video.
"Prowadzimy obecnie testy, a także finalizujemy rozmowy z potencjalnymi dostawcami filmów, które znajdą się na półkach naszej wirtualnej wypożyczalni. Zakładamy, że już w momencie uruchomienia tej usługi, biblioteka filmów zawierać będzie kilkaset tytułów" - powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie spółki.
Multimedia Polska oferują cyfrowa telewizję kablową jako produkt Premium. Mogą z niej korzystać abonenci, którzy wykupili najszerszy pakiet telewizji kablowej (Komfort), który zawiera ponad 60 programów. Ten pakiet posiada około 60 proc. spośród ponad 600 tys. wszystkich abonentów Multimedia Polska.
Spółka Multimedia Polska to czołowy dostawca usługi Triple Play łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do internetu oraz telefonię stacjonarną.
Na koniec pierwszego kwartału 2007 roku klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 861,8 tys. usług (RGU). Strategia Spółki zakłada dalszy rozwój usług pakietowych zawierających jednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telewizję kablową.
W samym czasie spółka dostarczała usługę pakietową zawierającą co najmniej dwie z w/w usług około 169 tys. klientów, z czego ok. 36,6 tys. wybrało pełen pakiet Triple Play, który zawiera wszystkie trzy usługi.
Multimedia Polska osiągnęła w pierwszym kwartale 2007 roku niemal 100 mln zł przychodów. Skorygowany EBITDA (skorygowany o jednorazowe zdarzenia zysk operacyjny powiększony o amortyzację) wyniósł 49,5 mln zł, a zysk netto 16,5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska planuje wprowadzić wideo na żądanie