„Motor” i „TopGear” liderami wśród pism motoryzacyjnych
W I kwartale br. wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei wśród miesięczników pozycję lidera utrzymał „TopGear”, a najwięcej zyskało „Auto-Moto”.
W I kwartale 2013 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem I kwartału 2012 roku wzrosła o 6,26 proc. i wyniosła 105 712 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 6,98 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 467 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w I kwartale 2013 roku wyniósł 47 724 egz., po największym spadku w zestawieniu, wynoszącym 16,01 proc.
Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zwiększyła się o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 12,54 proc. do 45 352 egz.
Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 9,45 proc. i wyniosła 42 897 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
105 712 |
99 483 |
Auto Świat |
83 467 |
89 725 |
|
Miesięczniki |
|
Top Gear |
47 724 |
56 818 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
45 352 |
40 300 |
Auto Świat Poradnik |
42 897 |
47 372 |
Auto Motor i Sport |
30 689 |
29 398 |
Świat Motocykli |
17 594 |
20 722 |
Automobilista |
8 787 |
10 340 |
Classic Auto |
7 393 |
7 165 |
W marcu 2013 roku wśród pism motoryzacyjnych także pierwsze miejsce należało do tygodnika „Motor”. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 114 519 egz. i w porównaniu do marca 2012 roku wzrosła ona o 18,49 proc. Drugie miejsce zajął tygodnik „Auto Świat” (82 466 egz.; spadek o 6,49 proc.).
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował „TopGear” (43 427 egz.; jednak spadek o 12,69 proc.). Z trzeciej na drugą lokatę awansowało „Auto Moto” (40 961 egz.; wzrost o 24,03 proc. - największy w zestawieniu). Z kolei z pozycji lidera na trzecie miejsce spadł „Auto Świat Poradnik” (39 314 egz.; w dół o 21,61 proc. - największy w zestawieniu).
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
114 519 |
96 648 |
Auto Świat |
82 466 |
88 188 |
|
Miesięczniki |
|
Top Gear |
43 427 |
49 737 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
40 961 |
33 026 |
Auto Świat Poradnik |
39 314 |
50 149 |
Auto Motor i Sport |
30 451 |
28 138 |
Świat Motocykli |
17 510 |
20 938 |
Automobilista |
8 904 |
9 726 |
Classic Auto |
7 327 |
6 759 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „TopGear” liderami wśród pism motoryzacyjnych