SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem

W 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2014 roku zwiększyła się o 2,18 proc. i wyniosła 106 784 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 8,83 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 500 egz.

Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 42 224 egz., po spadku o 2,53 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 553 egz., po jednak stracie o 0,45 proc.

Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,40 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 771 egz.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

202 727

106 818

106 784

195 625

104 588

104 504

Auto Świat

119 324

70 863

70 500

133 223

81 219

77 329

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

87 431

42 273

42 224

85 915

43 403

43 320

Auto Świat Poradnik

66 308

39 577

39 553

68 063

39 733

39 733

Top Gear

59 948

31 010

30 771

73 405

40 796

40 702

Auto Motor i Sport

51 441

26 453

26 453

53 422

27 698

27 698

Świat Motocykli

29 702

15 312

15 089

32 325

17 354

17 354

Automobilista

18 783

7 616

7 588

19 978

8 197

8 179

Classic Auto

14 118

6 668

6 633

14 695

6 919

6 919

W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 4,27 proc. do 112 571 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 81 200 egz., po wzroście o 3,99 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (43 938 egz.; spadek o 1,92 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 727 egz.; w dół o 0,18 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 24 136 egz.; spadek o 4,13 proc. - największy w rankingu).

Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 26,55 proc. do 22 926 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

211 613

112 571

112 571

199 925

108 141

107 956

Auto Świat

138 308

81 315

81 200

134 109

80 347

78 081

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

66 980

43 938

43 938

64 992

44 800

44 800

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

40 727

40 727

85 000

41 001

40 801

Auto Motor i Sport

49 690

24 136

24 136

52 380

25 177

25 177

Top Gear

49 992

23 069

22 926

62 991

31 332

31 215

Świat Motocykli

33 000

17 633

17 508

33 000

20 153

20 153

Automobilista

18 200

6 720

6 720

20 000

7 502

7 502

Classic Auto

14 000

5 867

5 867

14 780

6 595

6 595

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bob budowniczy
mam pomysl poco wydawac kilka gazet zrobcie jedną ;-)
wszystkie tytuly motoryzacyjen szyte sa na jedna nudna niemiecka modłę, niestety czasy kiedy Top Gear sie wyrózniał mineły obecnie jest przewidywalny i nudny
jedynie Classic Auto nie jest auto[poradnikiem i trzyma nadal klasę
0 0
odpowiedź
User
mikołaj
Ciekawe, czy w Axlu ktoś wreszcie dostrzeże niekompetencję dyrekcji AutoŚWiTA (sic!) i pogoni to towarzystwo....
0 0
odpowiedź
User
importer
W Auto Motor Sporcie tą niekompetencję już dostrzeżono i zamieniono na kolejną niekompetencję.
0 0
odpowiedź