„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem
W 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2014 roku zwiększyła się o 2,18 proc. i wyniosła 106 784 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 8,83 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 500 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 42 224 egz., po spadku o 2,53 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 553 egz., po jednak stracie o 0,45 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,40 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 771 egz.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
202 727 |
106 818 |
106 784 |
195 625 |
104 588 |
104 504 |
Auto Świat |
119 324 |
70 863 |
70 500 |
133 223 |
81 219 |
77 329 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
87 431 |
42 273 |
42 224 |
85 915 |
43 403 |
43 320 |
Auto Świat Poradnik |
66 308 |
39 577 |
39 553 |
68 063 |
39 733 |
39 733 |
Top Gear |
59 948 |
31 010 |
30 771 |
73 405 |
40 796 |
40 702 |
Auto Motor i Sport |
51 441 |
26 453 |
26 453 |
53 422 |
27 698 |
27 698 |
Świat Motocykli |
29 702 |
15 312 |
15 089 |
32 325 |
17 354 |
17 354 |
Automobilista |
18 783 |
7 616 |
7 588 |
19 978 |
8 197 |
8 179 |
Classic Auto |
14 118 |
6 668 |
6 633 |
14 695 |
6 919 |
6 919 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 4,27 proc. do 112 571 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 81 200 egz., po wzroście o 3,99 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (43 938 egz.; spadek o 1,92 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 727 egz.; w dół o 0,18 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 24 136 egz.; spadek o 4,13 proc. - największy w rankingu).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 26,55 proc. do 22 926 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
211 613 |
112 571 |
112 571 |
199 925 |
108 141 |
107 956 |
Auto Świat |
138 308 |
81 315 |
81 200 |
134 109 |
80 347 |
78 081 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik |
66 980 |
43 938 |
43 938 |
64 992 |
44 800 |
44 800 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 000 |
40 727 |
40 727 |
85 000 |
41 001 |
40 801 |
Auto Motor i Sport |
49 690 |
24 136 |
24 136 |
52 380 |
25 177 |
25 177 |
Top Gear |
49 992 |
23 069 |
22 926 |
62 991 |
31 332 |
31 215 |
Świat Motocykli |
33 000 |
17 633 |
17 508 |
33 000 |
20 153 |
20 153 |
Automobilista |
18 200 |
6 720 |
6 720 |
20 000 |
7 502 |
7 502 |
Classic Auto |
14 000 |
5 867 |
5 867 |
14 780 |
6 595 |
6 595 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem
wszystkie tytuly motoryzacyjen szyte sa na jedna nudna niemiecka modłę, niestety czasy kiedy Top Gear sie wyrózniał mineły obecnie jest przewidywalny i nudny
jedynie Classic Auto nie jest auto[poradnikiem i trzyma nadal klasę