SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MillwardBrown liderem polskich badań opinii i rynku w 2009 roku

W ubiegłym roku MillwardBrown SMG/KRC osiągnął największe przychody wśród polskich firm badawczych – wynika z danych OFBOR-u. Największy wzrost obrotów zanotowała Sequence HC Partners, a spadek – CBM INDICATOR.

W ubiegłym roku MillwardBrown SMG/KRC zrealizował badania opinii i rynku o wartości 102,35 mln zł, dzięki czemu utrzymał pozycję lidera tej branży zajmowaną w 2008 roku (więcej). Obroty przekraczające 10 mln zł zanotowało w 2009 roku 13 firm badawczych, czyli o jedna więcej niż rok wcześniej.

 

Lp. Firma Sprzedaż  2009 (PLN)  różnica
w stosunku
do 2008 r.
1 MillwardBrown SMG/KRC 102 355 610,35 0,75%
2 ACNielsen Polska 75 924 670,78 5,77%
3 GfK Polonia 65 309 987,79 0,36%
4 Grupa PENTOR 44 781 866,65 -1,45%
5 TNS OBOP 42 314 858,71 4,01%
6 Grupa IPSOS 40 152 954,69 -9,53%
7 PBS DGA 23 239 314,58 4,37%
8 Grupa IQS  22 403 698,29 -3,99%
9 AGB Nielsen Media Research  20 331 423,66 5,61%
10 MEMRB International Poland 16 497 791,99 7,31%
11 Synovate 15 426 676,41 -13,40%
12 4P research mix 12 618 436,06 0,99%
13 ARC Rynek i Opinia 10 007 824,38 14,32%
14 Sequence HC Partners 5 550 775,42 29,68%
15 IMAS International 4 402 028,88 0,05%
16 ABR SESTA 4 267 813,59 -20,49%
17 ALMARES Instytut Doradztwa i Badań Rynku 2 844 699,69 -3,59%
18 CBM INDICATOR 2 684 461,34 -24,98%
19 Fundacja CBOS 2 385 255,62 -5,58%
20 Public Profits 1 975 982,90 -18,45%
  Zaudytowana suma obrotów 515 476 131,78 -0,70%

Zdecydowanie największy wzrost przychodów – o prawie 30 proc. – osiągnęła w ubiegłym roku firma Sequence HC Partners. Natomiast największe spadki zanotowały CBM INDICATOR (o niecałe 25 proc.), ABR SESTA (o ponad 20 proc.) i Public Profits (o ponad 18 proc.).

W 2009 roku audyt Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku objął 20 podmiotów z tej branży (o 5 mniej niż w 2008 roku).

Dołącz do dyskusji: MillwardBrown liderem polskich badań opinii i rynku w 2009 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl