SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel za listopad: Wirtualna Polska wyprzedza NK.pl

W listopadzie ub.r. zasięg Facebooka w Polsce wzrósł o prawie 500 tys. użytkowników, a zasięg NK.pl spadł o ok. 300 tys. Ten drugi serwis wyprzedziła Wirtualna Polska.

Serwisy Google w listopadzie 2010 roku odwiedziło o ponad 200 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej (więcej na ten temat), przez co ich zasięg spadł o 0,82 punktu procentowego – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Kolejne w zestawieniu strony Onet.pl zanotowały podobne wyniki jak w październiku.

Natomiast serwisy Wirtualnej Polski odwiedziło niecałe 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. A ponieważ ok. 300 tys. real users straciła w porównaniu do października NK.pl, WP zdołała ją wyprzedzić, awansując na trzecie miejsce.

Witryny Gazeta.pl zanotowały ok. 100 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, a YouTube i strony Interia.pl– po ok. 300 tys. więcej. Z kolei Facebook zyskał prawie 500 tys. real users w Polsce.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 783 567 91,99%  
2 Grupa Onet.pl 13 317 518 72,99% tak
3 Grupa Wirtualna Polska 12 180 800 66,76% tak
4 Grupa nasza-klasa.pl 11 908 007 65,27%  
5 Grupa Gazeta.pl 11 752 874 64,42% tak
6 Grupa Allegro.pl 11 603 882 63,60% tak
7 youtube.com 11 513 177 63,10%  
8 Grupa Interia.pl 11 440 665 62,71% tak
9 Grupa O2.pl 10 209 094 55,96% tak
10 Grupa Wikipedia 9 235 851 50,62%  
11 facebook.com 9 145 442 50,13%  
12 Grupa GG Network 6 292 419 34,49% tak
13 Grupa Microsoft 5 449 064 29,87%  
14 Grupa Polskapresse 5 267 591 28,87% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 146 621 28,21% tak
16 Grupa Money.pl 4 989 478 27,35% tak
17 Grupa Mozilla 4 889 602 26,80%  
18 Grupa Infor 4 682 073 25,66% tak
19 Grupa Media Regionalne 4 255 575 23,32% tak
20 Grupa Pf.pl 4 028 540 22,08% tak


Wśród witryn objętych audytem site-centric strony Polskapresse odwiedziło prawie 500 tys. użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, dzięki czemu wyprzedziły one serwisy Ringier Axel Springer Polska. Przy czym te drugie też zanotowały wzrost zasięgu – o ponad 300 tys. real users. Natomiast strony Money.pl zanotowały ok. 850 tys. użytkowników więcej i wyprzedziły witryny Inforu.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 72,99% 13 317 518
2 Grupa Wirtualna Polska 66,76% 12 180 800
3 Grupa Gazeta.pl 64,42% 11 752 874
4 Grupa Allegro.pl 63,60% 11 603 882
5 Grupa Interia.pl 62,71% 11 440 665
6 Grupa O2.pl 55,96% 10 209 094
7 Grupa GG Network 34,49% 6 292 419
8 Grupa Polskapresse 28,87% 5 267 591
9 Grupa Ringier Axel Springer 28,21% 5 146 621
10 Grupa Money.pl 27,35% 4 989 478
11 Grupa Infor 25,66% 4 682 073
12 Grupa Media Regionalne 23,32% 4 255 575
13 Grupa Pf.pl 22,08% 4 028 540
14 dobreprogramy.pl 21,54% 3 930 321
15 Grupa Spolecznosci.pl 21,39% 3 902 385
16 Grupa Murator 19,12% 3 488 894
17 zapytaj.com.pl 17,80% 3 247 226
18 filmweb.pl 17,27% 3 151 673
19 Grupa Edipresse.pl 16,82% 3 068 324
20 Grupa Pkt.pl 16,19% 2 954 047


Polscy internauci w listopadzie ub.r. rzadziej odwiedzali google.pl, a częściej google.com. Ta pierwsza domena zanotowała prawie 250 tys. użytkowników mniej, a ta druga – ponad 200 tys. więcej. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 138 146 88,45%  
2 onet.pl 12 230 558 67,03% tak
3 nk.pl 11 896 470 65,20%  
4 google.com 11 891 745 65,18%  
5 youtube.com 11 513 177 63,10%  
6 allegro.pl 10 992 758 60,25% tak
7 wp.pl 10 910 599 59,80% tak
8 facebook.com 9 145 442 50,13%  
9 wikipedia.org 9 130 801 50,05%  
10 interia.pl 8 443 431 46,28% tak
11 gazeta.pl 7 928 875 43,46% tak
12 chomikuj.pl 4 862 171 26,65% tak
13 wrzuta.pl 4 844 804 26,55% tak
14 ceneo.pl 4 682 371 25,66% tak
15 mozilla.com 4 639 595 25,43%  
16 o2.pl 4 568 567 25,04% tak
17 zumi.pl 4 553 869 24,96% tak
18 blox.pl 4 321 582 23,69% tak
19 blogspot.com 4 293 597 23,53%  
20 microsoft.com 4 200 904 23,02%  


Serwisy Allegro.pl zanotowały ok. 350 mln odsłon więcej niż miesiąc wcześniej (przy wzroście liczby użytkowników o ok. 80 tys.). Kolejne grupy stron też osiągnęły nieznacznie lepsze wyniki. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 5 657 333 247 11 603 882
2 Grupa Onet.pl 3 142 823 165 13 317 518
3 Grupa Wirtualna Polska 2 449 658 587 12 180 800
4 Grupa Interia.pl 1 188 338 033 11 440 665
5 Grupa Gazeta.pl 1 163 977 561 11 752 874
6 Grupa O2.pl 1 135 182 370 10 209 094
7 Grupa Spolecznosci.pl 1 006 593 086 3 902 385
8 Grupa Spilgames* 262 070 621 2 912 896
9 Grupa GG Network 180 038 333 6 292 419
10 poszkole.pl 157 985 931 1 248 248


Listopad to kolejny miesiąc z rzędu, w którym użytkownicy czołowych polskich portali spędzali w nich więcej czasu. Przeciętny użytkownik Onet.pl korzystał z tego serwisu ok. 13 minut dłużej niż w październiku. Podobny wzrost zanotowała Wirtualna Polska, natomiast jeszcze większy – wynoszący ok. 25 minut – Allegro.pl. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytk. [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 82288456,01 06:10:44 13 317 518
2 Grupa Wirtualna Polska 71889385,56 05:54:07 12 180 800
3 Grupa Allegro.pl 60738517,68 05:14:04 11 603 882
4 Grupa Interia.pl 40334889,37 03:31:32 11 440 665
5 Grupa O2.pl 30724764,52 03:00:34 10 209 094
6 Grupa Gazeta.pl 25769363,98 02:11:33 11 752 874
7 Grupa GG Network 9953568,45 01:34:55 6 292 419
8 Grupa Spolecznosci.pl 9708211,00 02:29:16 3 902 385
9 Grupa Spilgames* 6370346,91 02:11:13 2 912 896
10 Grupa Eska 5380812,60 03:56:42 1 363 913
11 Grupa Eurozet 4444033,33 06:01:29 737 642
12 wyspagier.pl 3653759,48 02:02:55 1 783 452
13 Grupa TVN 2381969,20 00:53:54 2 651 241
14 Grupa Media Regionalne 2068174,58 00:29:10 4 255 575
15 joemonster.org 1972748,21 01:25:27 1 385 106
16 Grupa Polskapresse 1821037,72 00:20:45 5 267 591
17 poszkole.pl 1690092,37 01:21:14 1 248 248
18 filmweb.pl 1507175,94 00:28:42 3 151 673
19 nokaut.pl 1421014,30 00:30:51 2 763 414
20 grono.net 1260167,27 00:37:24 2 021 215



Gadu-Gadu, Skype, Winamp i Ipla zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Natomiast Windows Media Player zyskał ponad 100 tys. użytkowników. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego**
lp. nazwa zasięg aktywne programy** audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 36,48% 6 656 551 tak
2 Komunikator Skype 25,06% 4 571 857  
3 Windows Media Player 24,27% 4 427 365  
4 Winamp 14,60% 2 662 954  
5 Ipla 13,96% 2 547 251  
6 OpenFM 6,23% 1 137 512  
7 RealPlayer 4,05% 738 965  
8 Aplikacja Google Desktop 2,55% 464 863  
9 Komunikator Tlen.pl 2,34% 427 797 tak
10 VLC media player 2,31% 420 940  
11 Windows Live Messenger 2,19% 399 305  
12 Google Earth 1,44% 263 150  
13 QuickTime 1,15% 210 107  
14 iTunes 1,07% 195 207  
15 Komunikator AQQ 1,04% 189 122 tak
16 BestPlayer 1,02% 185 985  
17 GOM Player 0,74% 135 316  
18 AIMP 0,60% 108 626  
19 KMplayer 0,51% 92 848  
20 Last FM 0,45% 81 385  

 


* w zestawieniu uwzględniono tylko audytowane części grup witryn i witryn niezgrupowanych
** aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu


Liczebność próby: N= 15 031. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel za listopad: Wirtualna Polska wyprzedza NK.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wirtualny
ciekawe gdzie sie podział ten forumowy troll, ktory przy kazdym zestawieniu miesiecznym megapanelu przewiduje rychły upadek WP:>
0 0
odpowiedź
User
patol
pewnie jest na Media2.pl
0 0
odpowiedź