SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel za 2010: kto zyskał? (cz. II)

Które serwisy tematyczne najbardziej zyskały, a które najbardziej straciły na popularności w Polsce w ub.r.? Przedstawiamy podsumowanie badania Megapanel PBI/Gemius w kolejnych 6 kategoriach.

 Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

Informacje i publicystyka

W tej kategorii przeważają wzrosty odwiedzalności. Najwięcej użytkowników (prawie 1,2 mln) i odsłon (ponad 60 mln) zyskały strony Wirtualnej Polski.  

Informacje i publicystyka
  XII.2010 XII.2009
real
users
odsłony zasięg (proc.) real
users
odsłony zasięg (proc.)
Grupa Onet.pl 6 194 033 226 324 292 33,83 5 829 701 226 784 383 33,87
Grupa Wirtualna Polska 5 942 278 244 810 944 32,45 4 762 153 183 117 525 27,67
Grupa Gazeta.pl 5 455 592 164 697 462 29,79 5 007 510 124 801 028 29,09
Grupa Media Regionalne 3 513 741 89 652 612 19,19 2 626 404 61 244 369 15,26
Grupa Interia.pl 3 452 635 90 160 775 18,85 3 369 085 75 716 488 19,57
Grupa Polskapresse 3 249 399 41 444 718 17,74 2 730 238 32 323 787 15,86
Grupa TVN 2 150 947 73 340 948 11,75 1 697 790 54 581 302 9,86
Grupa Ringier Axel Springer 2 073 593 48 009 953 11,32 1 290 759 29 747 186 7,50
Grupa Murator - se.pl 1 449 762 13 196 199 7,92 873 733 6 577 417 5,08
Grupa Presspublica 1 219 938 19 693 260 6,66 1 072 653 17 541 982 6,23

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl 364 332 -460 091 -0,04
Grupa Wirtualna Polska 1 180 125 61 693 419 4,78
Grupa Gazeta.pl 448 082 39 896 434 0,70
Grupa Media Regionalne 887 337 28 408 243 3,93
Grupa Interia.pl 83 550 14 444 287 -0,72
Grupa Polskapresse 519 161 9 120 931 1,88
Grupa TVN 453 157 18 759 646 1,89
Grupa Ringier Axel Springer 782 834 18 262 767 3,82
Grupa Murator - se.pl 576 029 6 618 782 2,84
Grupa Presspublica 147 285 2 151 278 0,43

 

Biznes, finanse, prawo

Większość stron z tej kategorii zanotowała wzrosty – największe osiągnęły serwisy Onetu i Wirtualnej Polski. Tylko Grupa Bankier.pl w ujęciu procentowym nieznacznie straciła na zasięgu. 

Biznes, finanse, prawo
  XII.2010 XII.2009
real
users
odsłony zasięg (proc.) real
users
odsłony zasięg (proc.)
Grupa Onet.pl 4 196 791 64 747 780 22,92 3 385 243 49 145 848 19,67
Grupa Wirtualna Polska 3 073 399 59 990 088 16,78 2 207 592 32 634 618 12,83
Grupa Money.pl 2 913 215 32 028 539 15,91 2 590 102 28 671 443 15,05
Grupa Infor 2 752 578 24 607 517 15,03 2 334 017 21 402 791 13,56
Grupa Bankier.pl 1 624 487 40 253 151 8,87 1 572 252 36 454 406 9,13
Grupa Gazeta.pl 1 553 956 19 054 897 8,49 1 336 105 14 889 685 7,76
Grupa Interia.pl 1 535 139 26 924 794 8,38 1 480 344 22 951 765 8,60
egospodarka.pl 1 172 375 6 023 490 6,40 1 064 095 5 904 852 6,18
forumprawne.org 894 416 - 4,88 696 414 5 920 654 4,05
Grupa O2.pl 760 938 6 459 632 4,16 624 820 4 885 184 3,63

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Onet.pl 811 548 15 601 932 3,25
Grupa Wirtualna Polska 865 807 27 355 470 3,95
Grupa Money.pl 323 113 3 357 096 0,86
Grupa Infor 418 561 3 204 726 1,47
Grupa Bankier.pl 52 235 3 798 745 -0,26
Grupa Gazeta.pl 217 851 4 165 212 0,73
Grupa Interia.pl 54 795 3 973 029 -0,22
egospodarka.pl 108 280 118 638 0,22
forumprawne.org 198 002 - 0,83
Grupa O2.pl 136 118 1 574 448 0,53

  
Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz. I)

 
Wyszukiwarki i katalogi

Google zyskało prawie 1 mln polskich użytkowników, ale w ujęciu procentowym – w związku z rosnącą liczbą internautów w naszym kraju – zanotowało minimalny spadek zasięgu. Wyraźnie zwiększyła się odwiedzalność pkt.pl.

Wyszukiwarki i katalogi
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Google 16 691 367 - 91,15 15 722 254 3 448 527 666 91,34
Grupa Pf.pl 3 484 519 18 584 265 19,03 3 274 906 21 604 702 19,03
Grupa Pkt.pl - pkt.pl 2 875 004 11 378 534 15,70 2 199 417 8 638 870 12,78
Grupa Onet.pl 2 041 323 44 198 081 11,15 2 004 431 28 188 002 11,64
ask.com 2 014 557 - 11,00 1 865 985 44 650 704 10,84
Grupa NNV - firmy.net 1 496 666 - 8,17 1 494 617 6 032 366 8,68
bing.com 1 418 487 - 7,75 1 494 629 15 725 963 8,68
cylex.pl 1 137 606 - 6,21      
Grupa Wirtualna Polska 1 000 229 12 222 197 5,46 1 214 796 13 903 425 7,06
filestube.com 988 539 - 5,40 1 120 721 11 711 495 6,51

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Google 969 113 - -0,19
Grupa Pf.pl 209 613 -3 020 437 0,00
Grupa Pkt.pl - pkt.pl 675 587 2 739 664 2,92
Grupa Onet.pl 36 892 16 010 079 -0,49
ask.com 148 572 - 0,16
Grupa NNV - firmy.net 2 049 - -0,51
bing.com -76 142 - -0,93
cylex.pl      
Grupa Wirtualna Polska -214 567 -1 681 228 -1,60
filestube.com -132 182 - -1,11


Praca

Największe wzrosty – po ok. 500 tys. użytkowników – osiągnęły strony rekrutacyjne Wirtualnej Polski oraz jobrapido.pl. Za to zasięg infopraca.pl spadł o ponad 1 proc.

Praca
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Wirtualna Polska 1 728 736 12 821 779 9,44 1 199 025 8 293 590 6,97
Grupa Gazeta.pl 1 665 757 26 752 631 9,10 1 575 262 30 682 616 9,15
Grupa Pracuj 1 531 966 40 294 015 8,37 1 250 805 34 294 815 7,27
jobrapido.pl 1 242 392 - 6,78 782 630 13 286 878 4,55
infopraca.pl 1 025 241 20 021 722 5,60 1 187 728 28 414 022 6,90
Grupa GoWork.pl 676 197 - 3,69 727 035 6 950 417 4,22
Grupa Money.pl - praca.money.pl 614 325 9 926 148 3,35 631 113 10 050 466 3,67
Grupa Allegro.pl 567 493 5 380 499 3,10 484 703 3 849 907 2,82
Grupa Praca.pl 562 509 6 165 504 3,07 617 364 8 368 207 3,59
Grupa Polskapresse - praca.gratka.pl 513 100 6 083 103 2,80 497 766 8 408 091 2,89

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Wirtualna Polska 529 711 4 528 189 2,47
Grupa Gazeta.pl 90 495 -3 929 985 -0,05
Grupa Pracuj 281 161 5 999 200 1,10
jobrapido.pl 459 762 - 2,23
infopraca.pl -162 487 -8 392 300 -1,30
Grupa GoWork.pl -50 838 - -0,53
Grupa Money.pl - praca.money.pl -16 788 -124 318 -0,32
Grupa Allegro.pl 82 790 1 530 592 0,28
Grupa Praca.pl -54 855 -2 202 703 -0,52
Grupa Polskapresse - praca.gratka.pl 15 334 -2 324 988 -0,09

 

Publiczne

Najpopularniejsze strony z tej kategorii zanotowały nieznaczne wzrosty zasięgu. Wyjątkiem serwis Państwowej Komisji Wyborczej, który w grudniu 2009 roku z oczywistych względów nie znalazł się w czołówce zestawienia.

Publiczne
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
pajacyk.pl 1 178 126 - 6,43 811 509 21 175 952 4,71
pkw.gov.pl 700 912 - 3,83      
wosp.org.pl 666 821 - 3,64 391 088 13 060 547 2,27
policja.gov.pl 652 731 - 3,56 488 256 8 461 166 2,84
europa.eu 590 141 - 3,22 420 894 5 490 641 2,45
zus.pl 503 170 - 2,75 500 524 5 881 752 2,91
Grupa Uniwersytet Warszawski 498 917 - 2,72 476 380 13 130 268 2,77
ngo.pl 470 543 - 2,57 536 709 4 414 752 3,12
uj.edu.pl 428 870 - 2,34 304 523 9 507 028 1,77
stat.gov.pl 406 718 - 2,22 326 351 7 114 743 1,90

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
pajacyk.pl 366 617 - 1,72
pkw.gov.pl      
wosp.org.pl 275 733 - 1,37
policja.gov.pl 164 475 - 0,72
europa.eu 169 247 - 0,77
zus.pl 2 646 - -0,16
Grupa Uniwersytet Warszawski 22 537 - -0,05
ngo.pl -66 166 - -0,55
uj.edu.pl 124 347 - 0,57
stat.gov.pl 80 367 - 0,32

 
E-commerce

Groupon w ciągu 8 miesięcy na polskim rynku osiągnął prawie 20-procentowy zasięg. Spore wzrosty odwiedzalności zanotowały też strony Allegro.pl i Spolecznosci.pl oraz okazje.info.pl. 

E-commerce
  XII.2010 XII.2009
real users odsłony zasięg (proc.) real users odsłony zasięg (proc.)
Grupa Allegro.pl 11 499 090 5 078 712 983 62,80 10 129 509 3 301 519 286 58,85
Grupa Groupon 3 521 490 - 19,23      
nokaut.pl 2 741 976 11 277 260 14,97 2 801 553 12 609 236 16,28
euro.com.pl 2 636 331 - 14,40 2 405 460 42 647 664 13,97
okazje.info.pl 2 025 454 12 005 875 11,06 872 628 6 955 403 5,07
merlin.pl 1 995 724 - 10,90 1 730 260 30 250 842 10,05
aukcjoner.pl 1 922 479 - 10,50 1 533 094 9 914 242 8,91
Grupa Onet.pl 1 849 852 137 674 961 10,10 1 882 018 163 619 861 10,93
Grupa Spolecznosci.pl (dane z XII.2009 dotyczą swistak.pl) 1 824 848 57 196 142 9,97 1 160 512 10 669 267 6,74
skapiec.pl 1 674 817 - 9,15 1 320 564 12 255 531 7,67

 

Kto zyskał, kto stracił
  real users odsłony zasięg (pkt proc.)
Grupa Allegro.pl 1 369 581 1 777 193 697 3,95
Grupa Groupon 3 521 490 - 19,23
nokaut.pl -59 577 -1 331 976 -1,31
euro.com.pl 230 871 - 0,43
okazje.info.pl 1 152 826 5 050 472 5,99
merlin.pl 265 464 - 0,85
aukcjoner.pl 389 385 - 1,59
Grupa Onet.pl -32 166 -25 944 900 -0,83
Grupa Spolecznosci.pl / swistak.pl 664 336 46 526 875 3,23
skapiec.pl 354 253 - 1,48


Megapanel za 2010: kto zyskał, kto stracił (cz.I)

Dołącz do dyskusji: Megapanel za 2010: kto zyskał? (cz. II)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HAT
Jakieś szemrane te wyniki mi sie wydają.
0 0
odpowiedź