SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spółka menedżerów Mediacapu po pierwszeh fazie wezwania kupi 12 proc. akcji

W ramach pierwszej fazy wezwania na akcje holdingu marketingowo-badawczego Mediacap do sprzedaży zapisali się posiadacze 2,26 mln walorów stanowiących 12 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Z drugiej strony fundusz Familiar SICAV-SIF, który cenę w wezwaniu uznał za zbyt niską, dokupił 300 tys. walorów Mediacapu.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Wezwanie, ogłoszone w połowie października, dotyczy 6,07 mln akcji stanowiących 35,62 proc. głosów na walnym zgromadzeniu Mediacapu. Zaproponowano cenę 3,25 zł za akcję.

Podmiotem nabywającym jest spółka Ravenmedia, a w porozumieniu wzywającym do sprzedaży akcji są też jej udziałowcy: Edyta Gurazdowska, Marcin Jeziorski i Posella IF1, a ponadto prezes Mediacapu Jacek Olechowski, Artur Osuchowski i spółka Posella.

Wezwanie podzielono na dwie fazy: pierwsza trwała od 3 do 18 listopada, a drugą zaplanowano od 19 listopada do 2 grudnia br. W procesie pośredniczy BM mBanku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W miniony piątek podano, że w ramach pierwszej fazy do sprzedaży zapisali się posiadacze 2,26 mln akcji stanowiących 12 proc. głosów na walnym zgromadzeniu Mediacapu. Zaznaczono, że Ravenmedia nabędzie te walory w terminie zgodnym z harmonogramem wezwania.

Fundusz dokupił 1,6 proc. akcji Mediacapu

Familiar S.A. SICAV-SIF w zeszły czwartek dokupił 300 tys. akcji Mediacapu. W efekcie zwiększył liczbę posiadanych walorów firmy z 1,68 do 1,98 mln, a udział w głosach na walnym zgromadzeniu - z 8,92 do 10,51 proc. Nie podano ceny, jaką zapłacił za kupione akcje.

W połowie listopada Familiar S.A. SICAV-SIF i MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny poinformowały, że nie zamierzają sprzedać akcji Mediacapu w ramach wezwania po 3,25 zł za sztukę. Jako uzasadnienie swojej decyzji wskazały silną pozycję rynkową firmy, dobre perspektywy rynku, na którym działa, oraz doświadczenie jej zespołu zarządzającego.

Do MetLife DFE należy obecnie 406,9 tys. akcji stanowiących 2,16 proc. głosów na walnym zgromadzeniu Mediacapu.

W trzecim kwartale br. Mediacap zanotował wzrost przychodów o 41,6 proc. do 40,7 mln zł i spadek zysku netto z 1,39 do 1,1 mln zł. Przychody segmentu agencyjnego Freundschaft zwiększyły się bardziej niż pionu LTTM zajmującego się influencer i gaming marketingiem.

Dołącz do dyskusji: Spółka menedżerów Mediacapu po pierwszeh fazie wezwania kupi 12 proc. akcji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl