Które pisma są najpopularniejsze w Polsce?
"Fakt" i "Gazeta Wyborcza" to najpopularniejsze dzienniki w Polsce, a "Tele Tydzień" to najchętniej czytany tygodnik - wynika z najnowszej fali badania PBC General. W innych segmentach dominują m.in.: "Przyjaciółka", "Twój Styl" i "Komputer Świat Niezbędnik". Szczegóły w raporcie serwisu Wirtualnemedia.pl.
"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,79 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,35 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się bezpłatne "Metro" (7,58 proc.) i "Super Express" (7,09 proc.), a kolejne są "Rzeczpospolita" (3,88 proc.), "Przegląd Sportowy" (3,83 proc.) i "Dziennik" (3,77 proc.).
Czytanie "Tele Tygodnia" (Wydawnictwo Bauer) deklaruje 35,14 proc. Polaków , dzięki czemu jest to nie tylko lider wśród tygodników i tv guide'ów, lecz także w ogóle najpopularniejszy tytuł prasowy w naszym kraju. Na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,09 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco" (Wydawnictwo Bauer), będące liderem kategorii pism yellow. Kolejne w zestawieniu są tygodniki poradnikowe: "Pani Domu" (15,80 proc.), "Chwila dla Ciebie" (15,78 proc.) i "Naj" (15,14 proc.). "Angora" jest najpopularniejszym tygodnikiem z przedrukami artykułów, a "Newsweek" - najchętniej czytanym tygodnikiem opinii.
Najpopularniejsze wśród dwutygodników są dwa tytuły poradnikowe, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,72 proc. Polaków (dwutygodnikiem jest od marca br.), a drugie miejsce zajmuje "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,03 proc. respondentów (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (Edipresse Polska; 11, 13 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people, i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 10,15 proc.), lider segmentu real life stories.
Najpopularniejszym miesięcznikiem jest "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,06 proc. Polaków oraz "Claudia" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 12,11 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych. Kolejne w zestawieniu są miesięczniki wnętrzarskie: "Cztery Kąty" i "Murator".
Wśród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), po który 5,28 proc. Polaków.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.
z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło
się za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2009 roku
na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 591 przypadków),
dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane
liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Weranda
Country": luty 2009 (próba 20 426), "Sens. Poradnik
Psychologiczny": luty 2009- marzec 2009 (próba 16 290).
"Przyjaciółka" do lutego 2009 roku była badana jako tygodnik (próba
dla niej wynosi 20 426przypadków), a "Tina" była badana jako
tygodnik do maja br. (próba 8 220).
Dołącz do dyskusji: Które pisma są najpopularniejsze w Polsce?