SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT ogłosi przetarg na pilotaż badania założycielskiego dotyczącego pomiaru mediów i jego kontrolę

W połowie września br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ogłosi przetargi na pilotaż badania założycielskiego poświęconego pomiarowi tele- i audiometrycznemu mediów oraz drugi - na kontrolę tego badania.

Witold Kołodziejski, były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz Kiełczewski Witold Kołodziejski, były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz Kiełczewski

Od kwietnia br. KRRiT pracuje nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów. Na Forum Ekonomicznym w Krynicy-Zdrój, Telemetria Polska – grupa robocza, która pracuje nad koncepcją badań ogłosiła, że w ramach podpisanych już umów z operatorami kablowymi dysponuje dostępem do danych z ok. miliona gospodarstw domowych, pochodzących ze ścieżki zwrotnej RPD (return path data - dane pochodzące z dekoderów telewizji kablowej i przesyłane ścieżką zwrotną od dekodera do operatora).

Jak wynika z kolejnych zapowiedzi KRRiT, 17 września br. zostanie ogłoszony przetarg na przeprowadzenie pilotażowego badania założycielskiego na potrzeby konstrukcji panelu badawczego dedykowanego konsumpcji mediów elektronicznych oraz kolejny – na kontrolę realizacji terenowej pilotażu badania założycielskiego. Kontrola ma polegać na weryfikacji przeprowadzonych wywiadów, stworzeniu dokumentacji kontrolnej oraz przeprowadzeniu wywiadu weryfikującego.

Z kolei Telemetria Polska na wrzesień planuje przeprowadzenie testów laboratoryjnych, na październik i listopad stworzenie panelu testowego, a w grudniu chce ogłosić przetarg na badanie założycielskie. W pierwszym kwartale 2019 roku mają być dostępne pierwsze wyniki badań pomiaru telemetrii.

Jednoźródłowy pomiar mediów

Projekt pomiaru mediów realizowany pod nadzorem KRRiT zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych.

Według KRRiT na badaniach skorzystają media - poprzez zwiększenie możliwości analitycznych oraz precyzyjnego dotarcia do odbiorcy; domy mediowe, które będą mogły konstruować dokładniejsze mediaplany oraz reklamodawcy - poprzez dostarczenie im danych, które zoptymalizują wydawane przez nich środki na reklamę.

Koncepcja badań realizowanych pod nadzorem KRRiT zakłada pomiar oraz wdrażanie technologii, które mają być wypracowane w porozumieniu z rynkiem – poprzez przeprowadzone do tej pory dialogi techniczne oraz konsultacje społeczne. Celem w najbliższych miesiącach jest utworzenie Joint Industry Comittee – podmiotu, który będzie zrzeszać nadawców, reklamodawców i domy mediowe.

Obecnie Nielsen, który odpowiada za badania rynku telewizyjnego ma panel telemetryczny w oparciu o 2 tys. gospodarstw.

Dołącz do dyskusji: KRRiT ogłosi przetarg na pilotaż badania założycielskiego dotyczącego pomiaru mediów i jego kontrolę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opos
Pędzą jak burza. Aż jestem zaskoczony, że tak potrafią. Pracuję w jednym z domów mediowych w dziale badań i na początku myślałem, że jak zwykle to będzie takie tam gadanie i nic z tego nie wyjdzie ale teraz widzę, że trzeba się zastanowić jak to podłączymy do analizy
0 0
odpowiedź
User
Racjonalnie
Wyłożą się na badaniu założycielskim. Realnie koniec 2019.
0 0
odpowiedź