SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 liderem, duży spadek TVN. „#Murem za polskim mundurem” wśród hitów tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły reality-show „Rolnik szuka żony”, serial „M jak miłość", dziennik „Wiadomości” oraz „#Murem za polskim mundurem”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka, a z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. AKPA fot. AKPA

W minionym tygodniu - od 29 listopada do 5 grudnia - najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek ósmej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”. Miał średnio 3,75 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był serial „M jak miłość”. Wtorkowy odcinek produkcji w TVP2 śledziło 3,53 mln osób (27,05 proc. udziału).

„Wiadomości” na czele dzienników

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” TVP1, które 5 grudnia na antenie stacji obejrzało 3,26 mln widzów (21,93 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3 mln widzów (emisja 29 listopada; 5. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 6 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,92 mln oglądających (niedzielne wydanie).

2,85 mln widzów PŚ w skokach narciarskich w TVP1

Na siódmym miejscu wśród hitów tygodnia znalazł się niedzielny konkurs PŚ w skokach narciarskich. Ponad 2-godzinną relację z Wisły w TVP1 w niedzielne popołudnie śledziło 2,85 mln widzów (22,42 proc. udziału). Zawody równolegle pokazały również Eurosport 1 i TVP Sport, gdzie śledziło je dodatkowo odpowiednio 970 tys. i 550 tys. osób (łącznie 4,37 mln na obu antenach).

Hitem koncert „#Murem za polskim mundurem”

Wśród hitów tygodnia był koncert „#Murem za polskim mundurem”, który zobaczyło ponad 3 mln widzów. 

Koncert „#Murem za polskim mundurem” odbył się na terenie Bazy Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Z polskich gwiazd wystąpili Edyta Górniak, Jan Pietrzak, Halina Frąckowiak, Viki Gabor, Rafał Brzozowski oraz Elwira Mejk z Trubadurami. Ponadto na scenie pojawili się zagraniczni wykonawcy: Oceana, Loona, Las Ketchup, Jenny Berggren, Captain Jack, In-Grid, No Mercy i Lou Bega.

Prowadzącymi byli dziennikarze Telewizji Polskiej: Agata Konarska i Michał Adamczyk.

„Rolnik szuka żony” przed „M jak miłość” również w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności także był reality-show „Rolnik szuka żony”, który w TVP1 miał 1,28 mln osób, co dało stacji 26,72 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął serial „M jak miłość” (1,11 mln widzów w TVP2; 24,23 proc. udziału), a podium uzupełniają „Fakty” (1,03 mln osób w TVN; 25,04 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

TVP1 liderem w 4+, duży spadek TVN

Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 10,70 proc. Wynik stacji zwiększył się o 1,38 pkt. proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, który miał 8,12 proc. udziału (wzrost o 0,09 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,02 proc. (do góry o 0,17 pkt. proc.). Z kolei z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN, którego udział wyniósł 7,73 proc. (- 1,40 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 34,33 proc. do 34,57 proc.

TVN24 na czele stacji newsowych

Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,11 pkt. proc. do 4,85 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 4,38 proc. udziału; - 0,29 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 13. miejsce zajął Polsat News (1,31 proc.; w dół o 0,21 pkt. proc.).

TVN utrzymuje pozycję lidera w 16-49

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera utrzymał TVN. Udział stacji zmniejszył się o 1,26 pkt. proc. do 10,02 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,74 proc. (+ 0,17 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVP1 (+ 0,88 pkt. proc. do 6,75 proc.), a czwarta była TVP2 (+ 0,20 pkt. proc. do 5,92 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (8,78 proc.; w dół o 1,39 pkt. proc.).

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, duży spadek TVN. „#Murem za polskim mundurem” wśród hitów tygodnia

45 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Merlin
Do tej pory jeszcze miałem ciut naiwności w sobie, że polskie społeczeństwo ma choć odrobinę klasy i szuka czegoś ambitnego w tv, ale patrząc na wynik oglądalności tego totalnego dna muzycznego jakie zostało zaserwowane przez TVP 1 w koncercie niedzielnym już pozbyłem się złudzeń. Polacy w ogromnej większości to prostacki naród, wolą Kapitana Jacka od muzyki Niemena, Grechuty, Demarczyk, Perfectu czy Maanamu.
0 0
odpowiedź
User
Ręce opadają
Co się dzieje z tymi ludźmi? Z roku na rok głupota i tumiwisizm infekują coraz więcej Polaków :(
0 0
odpowiedź
User
jacek
pietrzak, byl symbolem prl... teraz jest symbolem twipis przypadek?
0 0
odpowiedź