Jesienna ofensywa platformy n (wywiad wideo - Maciej Sojka)
Platforma n liczy, że do końca roku będzie mieć ponad pół miliona abonentów. Wśród nowości, które wprowadza do swojej oferty są kanały dziecięce, filmowe oraz możliwość nagrywania programów na dekoder przez internet.
Platforma n ten rok zamierza zamknąć przychodami w granicach 270 mln zł. Maciej Sojka, prezes ITI Neovision powiedział, że na koniec tego roku n chce mieć 520 tys. abonentów. W chwili obecnej jest ich 335 tys. - Przekroczenie poziomu 500 tys. klientów pozwoli nam na osiągnięcie rentowności na poziomie EBITDA - powiedział wczoraj Sojka.
Sojka na wczorajszej konferencji zaprezentował nowe funkcjonalności platformy. - Za pośrednictwem portalu n.pl użytkownik otrzyma możliwość nagrywania programów na dekoder - mówił. W tym celu na portalu zostanie przygotowana specjalna interaktywna ramówka. Skorzystanie z tej opcji możliwe będzie również za pomocą telefonu komórkowego z dostępem do internetu. Dodatkowo pełna ramówka kanałów oprócz opisu programu wzbogaci się o liczne pliki multimedialne na temat konkretnych audycji i filmów.
Drugą funkcjonalnością jest Internetowe Biuro Obsługi Klienta (nBOK) dostępne z pozycji podłączonego dekodera HD do sieci.
Na prezentacji szef n ujawnił zmiany w pakietach kanałów i nowe pozycje programowe, głównie filmowe, dziecięce i w jakości High Definition.
Kanał Filmbox, będący do tej pory kanałem premium, zostaje przesunięty do pakietu "Hity filmowe". Na jego miejsce 6 września pojawi się nowy kanał z grupy SPI Filmbox Family.
W ofercie platformy dostępne są już trzy nowe kanały dla najmłodszych: adresowany dla przedszkolaków JimJam, kierownay do nieco starszych dzieci Nickelodeon oraz Disney Channel. W sumie pakiet dziecięcy liczy zatem 10 stacji. - Zamierzamy stworzyć najlepszą ofertę skierowaną do dzieci na naszym rynku - powiedział Maciej Sojka.
15 września europejską premierę i premierę na n będzie miał kanał w wysokiej rozdzielczości MTVNHD, w którego ramówce są m.in. koncerty i widowiska muzyczne znane z MTV. W ofercie kanałów wysokiej rozdzielczości jest też zainaugurowany na Igrzyska w Pekinie TVP HD. Tym samym w jakości HD na platformie n nadaje już 9 stacji.
Na konferencji poinformowano również o zwarciu pięcioletnich umów z amerykańskimi wytwórniami filmowymi Dreamworks i Paraomunt. Dzięki tym kontraktom platforma będzie mogła emitować ich produkcje w kanałach filmowych, które zamierza uruchomić wiosną przyszłego roku (będą one nadawać w HD). Umowa z Paramount obowiązywać ma od 1 stycznia 2009 roku, a kontrakt z Dreamworks obejmie wszystkie filmy, które będą miały swoją premierę w USA od stycznia 2009 roku.
Prezes Platformy "n", Maciej Sojka, przedstawia
powiększoną ofertę programową, nowe funkcjonalności nBoxa oraz
prognozuje moment, w którym nastąpi zwrot nakładów zainwestowanych
w uruchomienie i rozwój platformy.
Dołącz do dyskusji: Jesienna ofensywa platformy n (wywiad wideo - Maciej Sojka)