Duże spadki sprzedaży magazynów młodzieżowych. „Bravo” liderem
W I kwartale 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2015 roku wyniosła 72 360 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 39,23 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 37,24 proc. do poziomu 43 064 egz.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 42,66 proc. do 33 259 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,22 proc. i wyniosła 28 134 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
ZKDP |
I kwartał |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
138 286 |
72 360 |
72 360 |
182 525 |
119 063 |
119 063 |
Fun Club |
83 275 |
43 064 |
43 064 |
106 613 |
68 622 |
68 622 |
Bravo Girl |
63 289 |
33 259 |
33 259 |
99 915 |
58 005 |
58 005 |
Twist |
63 296 |
28 134 |
28 134 |
99 911 |
50 440 |
50 440 |
W marcu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 45,90 proc. do 61 382 egz. Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (43 603 egz.; spadek o 35,53 proc.), a z czwartego na trzecie awansowało „Bravo Girl” (33 502 egz.; - 28,43 proc.).
W tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” - tytuł ten zanotował spadek o 47,70 proc.
ZKDP |
marzec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
134 930 |
61 382 |
61 382 |
179 967 |
113 463 |
113 463 |
Fun Club |
79 964 |
43 603 |
43 603 |
109 964 |
67 633 |
67 633 |
Bravo Girl |
59 951 |
33 502 |
33 502 |
99 864 |
46 808 |
46 808 |
Twist |
59 968 |
27 470 |
27 470 |
99 801 |
52 522 |
52 522 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki sprzedaży magazynów młodzieżowych. „Bravo” liderem
istotne jest klikanie a nie
czytanie waszych tresci,
to juz wiecie, usuwacie,
nie zarabiacie... proste