Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach we wrześniu 2014 roku był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”.
We wrześniu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 317 938 egz. W porównaniu do września 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 1,21 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 143 943 egz., notując spadek o 4,04 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 10,48 proc. i wyniosła 110 048 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,43 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który znalazł się na miejscu szóstym. Jego wynik zmalał bowiem o 23,63 proc. do 8 767 egz. Niewiele mniej, bo 18,72 proc., straciła będąca na pozycji piątej „Gazeta Polska Codziennie” (Forum).
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem we wrześniu br. odnotowała plasująca się oczko niżej „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 15,82 proc.
ZKDP |
wrzesień |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
321 572 |
321 572 |
317 938 |
3 374 |
325 659 |
325 659 |
321 837 |
3 609 |
Super Express |
145 659 |
144 939 |
143 943 |
995 |
151 526 |
150 806 |
150 001 |
804 |
Gazeta Wyborcza |
186 953 |
165 651 |
110 048 |
53400 |
201 804 |
184 802 |
122 934 |
60133 |
Przegląd Sportowy |
38 150 |
38 150 |
37 091 |
623 |
39 728 |
39 728 |
38 655 |
734 |
Gazeta Polska Codziennie |
19 344 |
19 334 |
18 729 |
72 |
23 538 |
23 514 |
23 042 |
136 |
Dziennik Gazeta Prawna |
55 841 |
45 237 |
8 767 |
27371 |
63 492 |
49 824 |
11 479 |
29082 |
Rzeczpospolita |
57 077 |
54 945 |
8 692 |
38991 |
74 337 |
58 583 |
9 921 |
44459 |
Puls Biznesu |
12 110 |
10 631 |
1 688 |
6 628 |
14 702 |
11 477 |
1 848 |
7 359 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 901 |
4 511 |
1 420 |
1 487 |
5 303 |
3 792 |
1 556 |
1 763 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”
Polecam ogladanie kotow w Internecie zatem. Albo i nie kotow, sadzac z nicka.