SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dalej kupujemy mniej w Biedronce. Przybyło 90 sklepów

Biedronka drugi kwartał z rzędu zanotowała spadek sprzedaży porównywalnej, zmalał też jej zysk EBITDA. Sieć w br. zyskała netto 90 sklepów. 

fot. materiały prasowe Biedronkifot. materiały prasowe Biedronki

Od lipca do września przychody Biedronki ze sprzedaży porównywalnej (czyli w tej samej liczbie sklepów co przed rokiem) zmalały rok do roku o 1,9 proc. Kwartał wcześniej ujemna dynamika była jeszcze głębsza: -4,6 proc., zaś w pierwszym kwartale b.r. wzrost wyniósł 4,6 proc. Przełożyło się to na spadek w ujęciu trzech kwartałów o 0,7 proc.

Już w ub.r. dynamika sprzedaży porównywalnej w Biedronce malała, ale z wysokiego poziomu, więc utrzymała się powyżej zera. W pierwszym kwartale wyniosła 24,5 proc., a w czwartym już tylko 5,1 proc.

CZYTAJ TEŻ: Biedronka z rekordową karą. Za nieuczciwe rabaty

Jeronimo Martins w raporcie finansowym wskazuje, że po dwóch latach mocnych wzrostów cen żywności, od początku br. funkcjonuje w warunkach znaczącej deflacji.

Ile wydaliśmy w sklepach Biedronka

W trzecim kwartale br. wpływy Biedronki sięgnęły 5,92 mld euro, o 7,8 proc. więcej niż przed rokiem. Częściowo przyczyniło się do tego umocnienie złotego - sprzedaż liczona w polskiej walucie wzrosła tylko o 2,6 proc.

Natomiast w trzech kwartałach br. przychody sieci poszły w górę o 10,4 proc. do 17,46 mld euro, a licząc w złotych - o 3,9 proc.

Na dużo bardziej stromej ścieżce wzrostowej jest sieć drogerii Hebe. W pierwszych trzech kwartałach br. ich przychody zwiększyły się r/r o 28,3 proc. do 422 mln euro, z czego tylko od lipca do września - o 24,4 proc. do 150 mln euro.

Dynamika sprzedaży porównywalnej wyniosła odpowiednio 20,6 i 18,3 proc.

CZYTAJ TEŻ: Lidl w telewizji reklamuje się mocniej od Biedronki. Media Expert na czele w internecie

Droższe promocje i pracownicy Biedronki

Zysk EBITDA sieci Biedronka, według standardu rachunkowości IFRS16, w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 1,34 mld euro, wobec 1,35 mld rok wcześniej. Przy rosnących przychodach marża EBITDA zmalała z 8,6 do 7,7 proc.

Jeronimo Marins tłumaczy, że zainwestował w utrzymywanie niskich cen produktów (od kilku kwartałów trwa intensywna walka reklamowa na ceny Biedronki z Lidlem) oraz znacznie więcej wydał na pensje pracowników. Za to sieć Hebe na poziomie EBITDA zwiększyła zysk z 27 do 35 mln euro i marżę z 8,2 do 8,3 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na koniec września br. działało 3 659 sklepów Biedronki, o 90 więcej niż na koniec ub.r. W ciągu trzech kwartałów uruchomiono 104 placówki, zamknięto 14, a 156 wyremontowano. Wydatki inwestycyjne na sieć Biedronka wyniosły 253 mln euro, wobec 344 mln rok wcześniej.

Z kolei sieć Hebe urosła przez trzy kwartały z 345 do 370 sklepów.


 

Dołącz do dyskusji: Dalej kupujemy mniej w Biedronce. Przybyło 90 sklepów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dzik
Wycofanie reklam z TV Republika daje Biedronce znaczący spadek. Niestety ale polityka w handlu jest złym doradcą. Agresywne reklamy Lidla w TVR - pokazujące jesteśmy dużo tańsi niż Biedronka - daje namacalny efekt.
odpowiedź
User
Klient
Więcej palet, więcej zastawionych alejek. Klienci powoli rezygnują, nie chcą być tak traktowani, rezygnują z zakupów w takich warunkach.
odpowiedź
User
ania28
Wycofanie reklam z TV Republika daje Biedronce znaczący spadek. Niestety ale polityka w handlu jest złym doradcą. Agresywne reklamy Lidla w TVR - pokazujące jesteśmy dużo tańsi niż Biedronka - daje namacalny efekt.

Co ma piernik do wiatraka? TVN też się nie reklamuje w Biedronce a w 2023r zarobili na czysto 419 mln złotych
odpowiedź