SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

15,5 proc. mniej na reklamę w gazetach. Mocno w dół „Fakt”, „Metro” i „Nasze Miasto” (Top 10)

W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 15,5 proc. niższe niż rok wcześniej. Większe spadki od tej średnie zanotowało aż osiem z dziesięciu czołowych tytułów, m.in. „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Fakt”, „Metro” i „Nasze Miasto”.

Z danych Kantar Media opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) wyniosły 120,8 mln zł, o 15,5 proc. (czyli 22,2 mln zł) mniej niż rok wcześniej. To spadek podobny jak w lipcu, gdy cennikowe przychody z reklam zmalały w skali roku o 13,8 proc. (zobacz szczegóły).

Przy czym faktyczne spadki mogły być wyższe - dlatego że w I połowie br. o ile cennikowe wpływy zmalały rok do roku o 17,2 proc. (więcej na ten temat), o tyle według Starlinka faktyczne przychody wyniosły tylko 176,3 mln zł, aż o 28,1 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej).

>>> Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.

W sierpniu w czołowej dziesiątce gazet wzrost cennikowych wpływów reklamowych osiągnął jedynie „Dziennik Polski” (Polskapresse) - zwiększyły się one o 27 proc., czyli 490 mln zł. Na drugim biegunie znalazło się bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse), które zarobiło o 32,8 proc. mniej (to spadek o 1,15 mln zł) niż ukazujące się rok wcześniej „Echo Miasta”.

Spadki cennikowych wpływów reklamowych przekraczające 20 proc. zanotowały darmowe „Metro” (w dół o 26,4 proc., czyli o 2,08 mln zł), „Gazeta Pomorska” (w dół o 23,4 proc., czyli o 794 tys. zł) oraz „Fakt” (w dół o 21,8 proc., czyli o 3,81 mln zł). „Gazeta Wyborcza” zarobiła z reklam mniej o 17,3 proc. (czyli o 6,84 mln zł) mniej niż rok wcześniej, „Super Express” - o 14,5 proc. (1,31 mln zł), „Rzeczpospolita” - o 19,9 proc. (1,74 mln zł), a „Dziennik Gazeta Prawna” - o 19,2 proc. (790 tys. zł). Natomiast cennikowe przychody reklamowe „Polski” zmalały w skali roku o 9,5 proc. (czyli o 2 mln zł).

>>> Coraz mniejsza sprzedaż dzienników regionalnych i lokalnych, „Gazeta Pomorska” liderem

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

VIII.2013

VIII.2012

Gazeta Wyborcza

32 631 906 zł

39 471 907 zł

Polska

19 250 242 zł

21 259 389 zł

Fakt

13 725 307 zł

17 539 995 zł

Super Express

7 766 183 zł

9 079 361 zł

Rzeczpospolita

7 013 158 zł

8 750 630 zł

Metro

5 823 683 zł

7 908 695 zł

Dziennik Gazeta Prawna

3 320 132 zł

4 109 730 zł

Gazeta Pomorska

2 607 502 zł

3 401 756 zł

Nasze Miasto

2 362 749 zł

3 514 160 zł

Dziennik Polski

2 299 147 zł

1 809 590 zł

monitorowane tytuły razem

120 820 868 zł

143 010 045 zł

 

Dołącz do dyskusji: 15,5 proc. mniej na reklamę w gazetach. Mocno w dół „Fakt”, „Metro” i „Nasze Miasto” (Top 10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
Wyborcza 32 mln... Z czego ze 30 mln zł reklam Agencji Mienia Wojskowego i innych instytucji publicznych. w końcu ktoś musi finansować tą tubę propagandową....
0 0
odpowiedź
User
Zbee
Ogólnie GW i Metro 10 mln zł mniej w jednym miesiącu. I to nas cieszy, oby tak dalej.
0 0
odpowiedź
User
ludzie pokroru Zbee
I żeby jeszcze sąsiadowi krowa zdechła.
0 0
odpowiedź